کرمانشاه؛

رقم پایین مبادلات تجاری بین ایران و هند

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خواستار خواهر خواندگی کرمانشاه با یکی از استان‌های هم تراز کشور هندوستان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛کیوان کاشفی گفت: این کشور اکنون قطب اقتصادی آسیا و جزو 20 قدرت اقتصادی دنیا است.

وی از رقم پایین مبادلات تجاری بین ایران و هند یاد کرد و افزود: این رقم اکنون 2.5 تا سه میلیارد دلار است که با این حجم برای اقتصاد دو کشور رقم پایینی است.مبادلات تجاری ایران و هند طی دو تا سه سال آینده می‌تواند دو برابر شود.

وی به مبادلات تجاری هند و کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کرمانشاه از سال‌های دور واردکننده برنج از هند و صادرکننده نخود به این کشور بوده است، اما در سال‌های اخیر تنزل مبادلات دو کشور را داشته ایم که امیدواریم بعد از این سفر میزان مبادلات دو طرف بیشتر شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خواستار خواهرخواندگی کرمانشاه با یکی از استان‌های هند شد و تصریح کرد: تقاضای دیگر ما اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری بین دو کشور است.

کاشفی در ادامه به مبادلات تجاری ایران و افغانستان هم اشاره کرد و افزود: افغانستان یکی از مهمترین کشورهای هدف صادراتی ما است و از قدیم نیز علایق و ریشه فرهنگی مشترکی با هم داشتیم.

به گفته این مسئول، تنها در هشت ماهه امسال و فقط از کرمانشاه حدود 10 میلیون دلار کالا شامل محصولات بهداشتی، کاشی و سرامیک، پروفیل، نخود و... به افغانستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه و افغانستان در سه حوزه می‌توانند مناسبات خود را گسترش دهند، خاطرنشان کرد: این حوزه‌ها شامل خدمات فنی و مهندسی و کارهای ساختمانی، کشاورزی و همچنین همکاری دانشگاهی و آموزشی است.

کاشفی در پایان افزود: اگرچه سه کشور هند، پاکستان و افغانستان همسایه شرقی ایران هستند و کرمانشاه در غرب کشور قرار دارد، اما همیشه ارتباطات تجاری خوبی داشته ایم و به دنبال تقویت آن نیز هستیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار