کرمان؛

خرید تضمینی ذرت در کرمان

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: محصول ذرت امسال کرمان در بورس عرضه وبه شکل تضمینی خریداری می شود.

خرید تضمینی ذرت در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی  با اشاره به اینکه فصل برداشت ذرت در کرمان آغاز شده  گفت: سطح زیر کشت در کل استان کرمان بالغ بر 18 هزار و 500 هکتار است وذرت به دو صورت علوفه ای و دانه ای برداشت می شود.

وی گفت:سطح زیر کشت ذرت دانه ای 14 هزار هکتار و پیش بینی می شود112 هزار تن ذرت دانه ای و بالغ بر 180 هزار تن ذرت علوفه ای برداشت شود.

سعیدی با بیان اینکه ذرت دانه ای امسال به صورت تضمینی و با قیمت 10368 ریال و به صورت فیزیکی توسط امور پشتیبانی دام استان خریداری می شود گفت: کشاورزان با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان خود و در سامانه اطلاعات لازم ثبت شود وی از ثبت 842 نفر تا امروز خبر داد.

وی  با اشاره به اینکه در کرمان 23 واحد ذرت خشک کنی فعال داریم گفت: ذرتی که امسال توزیع می شود در کرمان در بورس کالا است و خریداران ذرت که شامل دامداران ،مرغداران و اتحادیه است می توانند از طریق بورس خرید کنند
وی افزود: برای اولین بار در شمال استان در سه ماه گذشته حدود 3 هزار هکتار اجرای سیستم های نوین ابیاری( نوار تیپ ) داشته ایم.

وی افزود:با توجه به وجود اعتبارات لازم و شیوه نوین ابیاری که بهترین عملکرد و بیشترین صرفه جویی را دارد به کشاوزران و باغداران توصیه می شود از این روش برای آبیاری مزارع خود استفاده کنند.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار