کلانتر آریزونا: گواهی تولد اوباما جعلی است

کلانتر شهر ماریکوپا اظهار داشت گواهی تولد رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که در حال حاضر بر روی اینترنت قرار دارد، قلابی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "جو آرپایو،" کلانتر شهر ماریکوپا در ایالت آریزونا، در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: من امروز اعلام می‌کنم که برای من اهمیتی نداشته رئیس جمهور کجا متولد شده اشت، اما ما یک سند احتمالا جعلی را در دولت بررسی کردیم.

آرپایو افزود وی به همراه برخی مقام‌های دولت آمریکا که در یک گروه در این خصوص با یکدیگر همکاری می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که شناسنامه آنلاین اوباما جعلی است. 

وی هم‌چنین در این کنفرانس خبری اقدام به پخش یک نوار ویدئویی کرد که گواهی تولد آنلاین اوباما را با گواهی دیگری که چند هفته پس از تولد وی در هاوایی صادر شده بود، مقایسه کرد.

آرپایو افزود بخش‌های دیجیتال این گواهی متعلق به هاوایی کپی شده و به گواهی آنلاین منتقل شده است. وی تاکید کرد تحقیقات در خصوص این مسئله را به دولت فدرال و کنگره واگذار می‌کند. 

رونوشتی از گواهی تولد اوباما در کمپین انتخاباتی وی در سال 2008 بر روی اینترنت قرار گرفت، اما اصلیت اوباما همواره از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، مورد سوال قرار گرفته است. 

در سال 2011، کاخ سفید گواهی تولد اوباما را منتشر کرد که نشان می‌داد وی در 4 اوت 1961 در هانولولو، هاوایی متواد شده است. بعدها ترامپ در یک کارزار انتخاباتی در سپتامبر اذعان داشت که اوباما در آمریکا متولد شده است. 

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور باید از زمان تولد شهروند آمریکا بوده باشد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار