موهایتان را با ماءالشعیر بشویید!

چه باور کنید و چه نه، ماءالشعیر کلاسیک می‌تواند به سلامت موها کمک کند زیرا تار موهای ضعیف را دوباره احیا می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر سایت‌ها و مجله‌های زیبایی را جستجو کنید، به نکات آرایشی مرسوم و رایجی برمی‌خورید که به خانم‌ها می‌گویند چطور از لوازم آرایشی استفاده کنند و سراغ چه نوع از محصولات نروند. اما در کنار این نکات مهم، ترفندهای دیگری هم برای افزایش زیبایی چهره خانم‌ها وجود دارند که شاید در برخورد اول خیلی عجیب و غریب به نظر برسند، اما واقعا به نتایج مثبت و چشمگیری منجر شده‌اند. در ادامه این مطلب، با چند مورد از همین ترفندها آشنا می‌شوید که قبلا امتحان شده‌اند و نتیجه داده‌اند.
 
1. رفع تیرگی زیر چشم با رژلب

خانم‌ها به دلایل مختلفی، نکات آرایشی و ترفندهای زیبایی را دنبال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های آنها، این است که چطور تیرگی‌های زیر چشم را با استفاده از همین ترفندها کاهش بدهند زیرا تیرگی‌های زیر چشم باعث می‌شوند چهره آنها خسته‌، بی‌روح و پیرتر از حالت عادی به نظر برسد. بدیهی است هیچ خانمی نمی‌خواهد چنین وضعیتی را تجربه کند. کارشناسان این حوزه معتقدند بهترین راه‌حل برای پیشگیری از بروز این مشکل، استفاده روزانه و منظم از کرم دور چشم است.
 
با این ‌حال، اگر به هر دلیلی می‌خواهید این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف کنید، می‌توانید از ترفند خاصی کمک بگیرید؛ پنهان کردن تیرگی‌های زیر چشم با استفاده از رژلب. شاید عجیب به نظر برسد، اما ابزاری که در این موقعیت به شما کمک می‌کند، واقعا همان رژلب قرمز است. رژلب قرمز می‌تواند به‌عنوان نوعی اصلاح‌کننده رنگ پوست عمل کند و حتی تاثیری تا 2 برابر بیشتر از خود آن محصولات داشته باشد. سایه‌ای که با رژلب ساخته‌اید، رنگ‌ تیره مایل به بنفش دارد تیرگی‌های زیر چشم را خنثی می‌کند و از این طریق به‌عنوان نوعی اصلاح‌کننده رنگ مضاعف عمل می‌کند.

برای انجام دادن این ترفند، ابتدا باید رژلب قرمز را خیلی آرام دور چشم بزنید سپس از برس سایه چشم برای پخش کردن کامل آن استفاده کنید. در این حالت، ‌هنوز رگه‌های قرمز به چشم می‌آیند، اما اصلا نگران نشوید. اسفنج آرایش را بردارید، یک لایه سبک از کانسیلر را روی آن بزنید و رگه‌های قرمز را بپوشانید. اگر پوست شما خیلی روشن است، رژلب هلویی برای شما خیلی بهتر است. افرادی که پوست تیره‌تری دارند هم بهتر است از رژلب قرمز با ته‌رنگ نارنجی استفاده کنند.
 
به یاد داشته باشید که قبل از اجرای نهایی این ترفند، ابتدا باید آن را مانند همه ترفندهای دیگر امتحان کنید تا روش انجام دادن آن را کاملا یاد بگیرید. بنابراین، سعی کنید که سایه‌های مختلفی با استفاده از رژلب بسازید تا در نهایت به بهترین ترکیب متناسب با پوست خودتان دست پیدا کنید.

2. شادابی پوست با سرکه‌ سیب

همه ما می‌دانیم که اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی واقعا برای سلامت مفید است، اما کمتر کسی می‌داند که می‌توان از این سرکه خوراکی در ترفندهای زیبایی برای خانم‌ها استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های سرکه سیب، این است که به‌عنوان نوعی تونر یا شاداب‌کننده طبیعی پوست عمل می‌کند. امروزه بسیاری از متخصصان، استفاده از سرکه سیب را به‌عنوان بخشی از رژیم‌های ضدپیری پوست توصیه می‌کنند.
 
با این ‌حال، شاید بپرسید که چرا از تونرهای بسته‌بندی‌شده و موجود در بازار استفاده نکنیم و سراغ سرکه سیب برویم؟! تونرها به‌طور کلی کمک می‌کنند تا سطح pH پوست به وضعیت متعادل و طبیعی بازگردد، اما بسیاری از تونرهای موجود در بازار حاوی الکل هستند که متاسفانه پوست را بیش از حد خشک می‌کنند. خوشبختانه، سرکه سیب کاملا طبیعی است و این خصلت منفی را ندارد. البته قبل از اینکه سرکه سیب را به‌عنوان تونر پوست استفاده کنید، باید آن را با آب رقیق کنید. فراموش نکنید که نسبت آب به سرکه در این کار، همیشه باید 3 به 1 باشد.

3. تقویت مو با ماءالشعیر

زمانی‌ که درباره ترفندهای زیبایی برای خانم‌ها صحبت می‌شود، کمتر کسی می‌تواند استفاده از نوشیدنی‌ای مانند ماءالشعیر کلاسیک را در این زمینه حدس بزند. با این ‌حال، چه باور کنید و چه نه، ماءالشعیر کلاسیک می‌تواند به سلامت موها کمک کند زیرا تار موهای ضعیف را دوباره احیا می‌کند. همان‌طور که شاید بدانید همزمان با افزایش سن، موها نیز نازک‌تر می‌شوند و همین اتفاق می‌تواند حجم طبیعی موها را از بین ببرد. با این‌حال، گفته‌می‌شود که ماءالشعیر کلاسیک می‌تواند تارهای مو را ضخیم‌تر و پُرتر کند و حجم موها را به وضعیت طبیعی خودشان بازگرداند.
 
رازک و جوی طبیعی که در تهیه ماءالشعیر کلاسیک به کار می‌روند، حامل مواد مغذی ارزشمندی برای موها هستند. برای انجام دادن این ترفند، باید یک بطری اسپری را بردارید و 3 تا 4 قاشق غذاخوری از ماءالشعیر کلاسیک را با نصف فنجان آب در آن مخلوط کنید. بعد، زمانی که موها را در حمام با شامپو شستید، مقداری از این ترکیب را روی موهایتان بریزید. در ادامه، آن را به ‌خوبی ماساژ بدهید تا کمی به ریشه موها راه پیدا کند. اجازه بدهید این ترکیب قبل از آب‌کشی، بین 2 تا 3 دقیقه روی موها باقی بماند. در نهایت آن را آب‌کشی کنید تا از روی موها پاک شود.

4. پیشگیری از چروک صورت با کمک پپتوبسیمول

یکی از عجیب‌ترین ترفندهای زیبایی برای خانم‌ها که شاید به ذهن هیچ فردی خطور نکند، استفاده از پپتو بسیمول به‌عنوان ماسک ضدپیری پوست است. شاید بعضی از افراد، از پپتو بسیمول برای تسکین ناراحتی معده استفاده کرده باشند، ‌اما ما می‌خواهیم استفاده از آن را به‌عنوان نوعی ماسک صورت توصیه کنیم که در افزایش جلوه ظاهری چهره تاثیر می‌گذارد. این ترکیب ضداسیدی معروف حاوی عنصر ضدباکتریایی خاصی به ‌نام بیسموت ساب‌سالیسیلات است که با عنصر ضدآکنه‌ای به‌ نام اسید سالیسیلیک شباهت دارد.
 
تحقیقات نشان داده‌اند که بیسموت ساب‌سالیسیلات به کاهش التهاب پوست و باز کردن منافذ مسدودشده پوست کمک می‌کند و روند تشکیل سلول‌های جدید پوستی را سرعت می‌بخشد. این موضوع واقعیت دارد که همه ترفندهای زیبایی در عمل نتیجه نمی‌دهند، اما افراد زیادی واقعا از این ترفندها استفاده کرده‌ و نتایج مثبتی گرفته‌اند. آنها بعد از استفاده از ماسک پپتوبسیمول، متوجه بهبودی در قرمزی پوست و آکنه‌های بزرگسالی شده‌اند. توصیه ما این است که به ‌جای کمک گرفتن از انگشت‌های دست، از برس زیرساز کاملا تمیز برای استفاده از ماسک پپتو‌بسیمول استفاده کنید.
 
برای این کار، باید یک لایه نازک و سبک از پپتوبسیمول را به‌طور مساوی روی تمام صورت پخش کنید، طوری که هیچ نقطه خالی و ناهماهنگی در آن باقی نماند. اجازه بدهید این ماسک حدودا 10 دقیقه روی پوست صورت باقی بماند و در نهایت آن را با آب ولرم بشویید. دقت کنید که برای شستن ماسک، نباید از آب داغ یا سرد استفاده کنید. در ادامه پوست صورت را با حوله خشک کنید و بعد هم حتما کرم مرطوب‌کننده به پوست بزنید.
منبع: هفته نامه سلامت
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار