تروریست‌ها آتش‌بس سوریه را نقض کردند/ توقف روند تخلیه افراد مسلح از شرق حلب

در پی نقض آتش‌بس در شرق شهر حلب از سوی افراد مسلح، روند تخلیه آن‌ها متوقف شد.

توقف روند تخلیه افراد مسلح از شرق شهر حلب سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، روند تخلیه معارضان سوری از شرق شهر حلب سوریه متوقف شد. بر اساس گزارش‌ها، عناصر مسلح آتش‌بس را نقض کردند.

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدین نوشت صدای دست‌کم چهار انفجار در محل خروج اتوبوس‌های حامل غیرنظامیان و معارضین مسلح در شهر حلب شنیده شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز خبر تعلیق عملیات تخلیه را به نقل منابع امنیتی سوری اعلام کرد و افزود معارضین مسلح به شروط مندرج در توافق تخلیه پایبند نبوده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد گروه‌‏های تروریستی با نقض آتش‌بس در حلب، قصد دارند تسلیحات سنگین و افرادی را که از محله‏‌های شرقی این شهر ربوده‏‌اند به حومۀ جنوب‌‎غربی حلب منتقل کنند.

بر اساس این گزارش، تروریست‏‎ها با خمپاره به اتوبوس‌‏ها و خودروها در گذرگاه الراموسه حمله کرده‌اند.

شهر حلب طی ماه‌های گذشته صحنۀ جنگی تمام‌عیار میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی بوده است.

مناطق شرقی حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت سوریه درآمد و این شهر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شد که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری بود.

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کرده بودند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار