قم؛

دیدار اعضای کنگره تاریخ معماری وشهرسازی با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)

دبیر کنگره تاریخ معماری وشهرسازی در دیدار باتولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)با توجه به اهمیت شهرمقدس قم از دائمی شدن فعالیت دبیرخانه کنگره معماری و شهرسازی در قم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛سیده شبنم فاطمی،دبیر علمی کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران با آیت‌الله سعیدی با اشاره به هدف برگزاری این کنگره گفت: از همان ابتدای فعالیت دبیرخانه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در استان قم، هدف ما خدمت به حضرت معصومه(س) بود و امیدواریم که خادمان بارگاه ایشان به ما کمک کنند. 

وی گفت: با توجه به لزوم توجه به تاریخ شهر قم به این نتیجه رسیدیم که فعالیت کنگره تاریخ معماری و شهرسازی در شهر قم دائمی باشد.

دبیر علمی کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی ایران افزود: بخش زیادی از دانشنامه تاریخ شهر قم به تاریخ علمای تشیع، علمای شیعه و حرم حضرت معصومه(س) مربوط می‌شود و دبیرخانه کنگره تاریخ معماری و شهرسازی باید در این زمینه همکاری‌های بیشتری را با حرم حضرت معصومه(س) داشته باشد.

فاطمی با اشاره به لزوم برپایی نمایشگاهی از تاریخ شهر قم گفت: پیشنهاد می‌کنم که نمایشگاهی از تاریخ این شهر در جوار حرم حضرت معصومه(س) برپا شود تا پرداختن به بحث‌های فرهنگی را به نحو مطلوب در این نمایشگاه شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی افراد زیادی از شهرهای مختلف به شهر قم می‌آیند که می‌خواهیم این افراد بیشتر با حرم حضرت معصومه(س) آشنا شوند، معرفی دقیق این بارگاه در کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ضروری است و به دنبال یک برداشت معنوی خوب از برگزاری این کنگره در شهر قم هستیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار