اردبیل؛

اجرای بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌ مصوب گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه مصوب در حوزه‌ میراث فرهنگی و گردشگری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی‌‌زاده افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی استان اردبیل به دلیل تولید صنایع دستی متعدد در سطح استان، فعالیت ویژه‌ای در حوزه صنایع دستی دارد که تا به امروز حدود 13 هزار نفر فعال شناسه‌دار در این حوزه داریم و کل فعالان صنایع دستی در استان اردبیل حدود 25 هزارنفر است.

وی گفت: خوشبختانه استان اردبیل قابلیت بسیار بالایی در تولید صنایع دستی مرغوب دارد که بسیار از صنایع دستی استان اردبیل بازارهای مختلف به فروش رسیده و تولید این صنایع در استان ادامه دارد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل میرث فرهنگی، بازاریابی اینترنتی و فروش محصولات صنایع دستی استان به صورت مجازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه عملیات مرمت و بازسازی بخش‌های مورد نیاز بقعه شیخ‌صفی الدین اردبیل به صورت مرتب در حال انجام است، افزود: مجموعه بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی به ثبت جهانی رسیده و این موضوع باعث شده که عملیات‌های مربوط به این بقعه با حساسیت و بررسی ویژه‌ای به انجام برسد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: روزانه به طور متوسط 10 ساعت عملیات مرمت در بقعه‌تاریخی و مهم شیخ‌صفی الدین اردبیلی انجام می‌شود که برای این کار از کارشناسان پایگاه جهانی سلطانیه که دارای مهارت ویژه‌ای هستند استفاده کردیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.