تبریز؛

احیای بزرگ‌ترین میدان تاریخی کشور با تملک مغازه‌های تره‌بار میدان صاحب‌الامر

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز از تصویب تملک مغازه‌های تره‌بار برای آزادسازی میدان صاحب‌الامر از عظیم‌ترین مجموعه‌های تاریخی کشور خبر داد.

احیای بزرگ‌ترین میدان تاریخی کشور با تملک مغازه‌های تره‌بار میدان صاحب‌الامربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بابایی‌اقدم  از برگزاری جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری با موضوعیت ساماندهی مجموعه صاحب‌آباد و آزادسازی میدان صاحب‌الامر خبر داد.

وی افزود: با توجه به فرصتی اندک باقی مانده تا 2018 و لزوم ساماندهی اماکن تاریخی تبریز، از جمله مجموعه عظیم صاحب‌آباد، موضوع جلسه اخیر کمیسیون را به ساماندهی مجموعه صاحب‌آباد و آزادسازی میدان صاحب‌الامر اختصاص دادیم که با حضور اعضای کمسیون شهرسازی و مدیران شهری این جلسه برگزار شد که با تصویب چهار مصوبه به کار خود پایان داد.

بابایی‌اقدم ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد جلسه دیگری باحضور مسئولان میراث فرهنگی در محل پروژه برگزار شده و طرح ساماندهی صاحب الامر مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مجموعه صاحب آباد تبریز یکی از عظیم‌ترین مجموعه‌های تاریخی کشور  است که الگوی میدان نقش جهان اصفهان بوده و دو برابر میدان نقش جهان وسعت و عظمت داشته است.

رئیس کمسیون شهرسازی و معماری افزود: طبق اعلام کارشناسان، میدان صاحب الامر نه تنها به لحاظ وسعت، بلکه به لحاظ قدمت نیز قدیمی‌ترین نمونه میدان شهری موجود در کشور است که با همکاری ارگان‌ها مختلف، می‌توان قسمت اصلی این میدان عظیم را دوباره احیا کرده و به عنوان یکی از مراکز گردشگری تبریز در 2018 معرفی کرد.

وی گفت: کمیسیون تصویب کرد، کمیته فنی مانند کمیته مجموعه ربع رشیدیه برای مجموعه صاحب‌آباد تشکیل شود، همچنین  طرح مطالعات مجموعه صاحب‌آباد به‌صورت منسجم با پیشنهاد معاونت شهرسازی انجام گیرد.

بابایی‌اقدم تملک مغازه‌های تره‌بار مجموعه صاحب آباد با تخصیص ردیف اعتبار توسط شهرداری‌های مناطق یک و دو به‌صورت شهرداری‌های معین را از دیگر مصوبات این جلسه خواند و افزود:  جلسه دیگری با حضور عوامل میراث فرهنگی و مدیران شهری تشکیل خواهد شد تا هماهنگی‌های لازم در مورد مجموعه صاحب آباد انجام پذیرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار