بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی بوکس کشور؛

زد و خورد ورزشکاران و داوران در مسابقات بوکس/دستگیری خاطیان توسط نیروی انتظامی

مسابقات قهرمانی بوکس کشور در حالی به میزبانی زاهدان برگزار شد که شاهد اتفاقات دل خراشی بود.

////////در حال تکمیل//////زدو و خورد ورزشکاران و داوران در مسابقات بوکس/ دستگیری خاطیان توسط نیروی انتظامیبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و ششمین دوره رقابت های قهرمانی بوکس کشور امروز به پایان خواهد رسید و چهره نفرات برتر مشخص خواهد شد. این مسابقات از 27 آذر به میزبانی زاهدان با حضور 157 بوکسور از 26 استان کشور در 10 وزن آغاز شد و امروز 30 آذر به پایان خواهد رسید.

این رقابت ها علاوه بر این که مسابقات قهرمانی کشور محسوب می شود اهمیت دیگری هم دارد و آن حضور نفرات برتر در تیم ملی است. اگر چه مدت ها است که تیم ملی بوکس سرمربی ندارد اما قرار است نفرات برتر این رقابت ها در غالب بازیکنان تیم ملی از 10 دی در اردوی آماده سازی حاضر شوند.

مسئولان فدراسیون بارها عنوان کرده اند که با یک سرمربی کوبایی به توافق رسیده اند و منتظر آن هستند تا این مربی به ایران بیاید و به احتمال زیاد این مربی تا 10 دی به ایران خواهد رسید، در غیر این صورت اردوی تیم ملی بزرگسالان بوکس بدون حضور سرمربی برگزار خواهد شد.

اما بیست و ششمین دوره رقابت های قهرمانی کشور شاهد اتفاقات دل خراشی هم بود که از جمله آن ها می توان به اتفاقات ناشایستی اشاره کرد که حتی پای نیروی انتظامی را هم به سالن مسابقات باز کرد.

این دوره از مسابقات شاهد اتفاقاتی نظیر تحریک هواداران توسط بازیکنان، خارج نشدن ورزشکاران از رینگ مسابقه در اعتراض به نتایج، قضاوت های عجیب و غریب از سوی داوری، زد و خورد ورزشکاران با داوران بود که البته نتایج بدی را در پی داشت و حتی در مواردی باعث بستری شدن طرفین دعوا در بیمارستان و یا حتی دستگیری و حضور در زندان شد. اتفاقات زشت و ناپسندی که بیش از پیش چهره ورزش را تخریب می کند با این حال و بر خلاف سال های گذشته مسئولان برگزاری با عوامل این اتفاقات برخورد کردند به طوری که چند داور محرم و چند ورزشکار را جریمه کردند.

در همین خصوص اصغر اشرفی مربی و عضور کمیته فنی تیم ملی بوکس که این روزها مسئولیت برگزاری مسابقات را هم بر عهده دارد گفت: به دلیل تغییرات صورت گرفته در قوانین داوری  اتفاقاتی رخ داد که شایسته این رشته نبود زیرا در اثر آن  چند بازیکن به دلیل درگیری بازداشت و راهی زندان شدند و حتی به داوران و امکانات هم آسیب وارد کردند.

وی در مورد تغییرات قوانین که منجر به این اتفاقات شده بود عنوان کرد: سال های گذشته 3 داور قضاوت در زمین را بر عهده داشتند و 5 داور هم در خارج زمین امتیاز های لازم را منظور می کردند اما در این دوره 5 داور برای قضاوت به میدان رفتند و 3 داور در خارج حضور داشتند اما از جاییکه دستگاه های مربوطه به روز نشده بود در امتیاز دهی مشکلاتی به وجود آمد که در نتیجه آن برخوردها و اعتراضات به وجود آمد.

اشرفی در پایان و در خصوص برخورد با خاطیان اظهار داشت:تعدادی از بازیکنان توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند و پس از حضور در کلانتری و اظهار ندامت از عملکرد خویش از بازداشتگاه بیرون آمدند همچنین تعدادی از داوران هم جریمه و از قضاوت کنار گذاشته شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار