واردات؛ صنعت کشتی‌سازی را به گل می‌نشاند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : مجلس دولت را ملزم کرده است تا با جدیت تمام، جلوی ورود کشتی هایی را که در داخل کشور تولید نمونه مشابه دارد را بگیرد .

سید احسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون وضعیت صنعت کشتی سازی در کشور گفت : در حال حاضر صنعت کشتی‌سازی در کشور توان بالایی دارد و قادر به تولید اکثر کشتی ها و شناور ها می‌باشد.


وی گفت : محصولات تولید شده در داخل کشور از کیفیت مناسبی برخوردار هستند و می توانند جوابگوی نیاز داخلی باشند البته این نکته نیز حائز اهمیت است که صنعت کشتی سازی در ایران قدمت بالایی ندارد و برای رشد و شکوفایی باید به این تولید کنندگان اعتماد شود تا به نتایج بسیار مطلوبی در تولید کشتی‌های داخلی برسیم .


علوی اظهار داشت : صنعت کشتی سازی نیاز به حمایت دارد و شرکت ها و پیمان کاران داخلی باید نیاز های خود را از طریق  محصولات داخلی برطرف کنند اما از طرفی آن ها می توانند نیاز خود را در صورتی از کشور های بیگانه تامین کنند که مشابه تولید داخلی وجود نداشته باشد.

وی در ادامه گفت : دولت باید از صنعت کشتی سازی به صورت جدی حمایت کند و تسهیلاتی را برای آن ها در نظر بگیرد که در امر تامین نیاز داخل و حتی صادرات گام های بزرگی بردارند و همچنین بتوانند در بازار جهانی با بزرگ ترین کشتی سازهای جهان رقابت کنند زیرا ما دارای پتانسیل بالا، نیروی کار جوان و با انگیزه ای هستیم.  همانطور که در صنعت هوا و فضا به رشد و شکوفایی رسیده ایم تنها راه پیشرفت در این صنعت نیز رسیدن به خود باوری است.


این نماینده مجلس با اشاره به انعقاد قرار داد با شرکت های خارجی و تحویل دادن پروژه های بزرگ به آن ها گفت : اگر در داخل کشور توان تولید انواع کشتی را نداشتیم این موضوع منطقی بود ولی در حال حاضر و با شرایط موجود نباید افرادی پیدا شوند که به دلیل سودجویی خودشان به اقتصاد کشور لطمه بزنند و اقدام به واردات محصولات غیر ملزوم کنند؛ زیرا این موضوع مغایر با تحقق اقتصاد مقاومتی است و دولت باید با این موضوع به شدت برخورد کند.



علوی در پایان اظهار داشت : مجلس دولت را ملزم کرده است تا با جدیت تمام جلوی ورود کالاهایی که در داخل  کشور نمونه مشابه دارد را بگیرد و این موضوع در برنامه ششم توسعه با جدیت و قاطعیت بیشتری اجرا خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار