کدخدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین لوایح بررسی شده توسط شورای نگهبان به مجلس ارسال شد+جزییات لوایح

سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر این شورا درباره لوایح ارسالی از سوی مجلس خبر داد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لوایح بررسی شده در جلسه اخیر شورای نگهبان اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای نگهبان چندین لایحه مورد بررسی قرار گرفت و نتایج این بررسی‌ها به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.
 
وی افزود: لایحه موافقت‌نامه تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری میان جمهوری اسلامی ایران با جمهوری متحده تانزانیا بود که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی اعلام شد و یک موافقت‌نامه همکاری میان جمهوری اسلامی با جمهوری لهستان بود که بند سه ماده هشت این موافقت‌نامه مغایر با اصل 78 قانون اساسی شناخته شد.
 
کدخدایی در ادامه با اشاره به سایر لوایح بررسی شده در شورای نگهبان گفت: لایحه موافقت نامه همکاری اقتصادی میان دولت جمهوری اسلامی ایران و مجارستان بود که عدم مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته شد و لایحه دیگر موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری میان دولت جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و تشریفات آن را داشتیم که این لایحه هم عدم مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته شد. همچنین موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری میان دولت جمهوری اسلامی و دولت جمهوری سنگاپور بود که بند 2 ماده 5 این لایحه مغایر با موازین شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد.
 
وی در پایان تصریح کرد: آخرین موافقت‌نامه بررسی شده در جلسه اخیر شورای نگهبان موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری میان دولت جمهوری اسلامی و جمهوری اسلواک بود که این موافقت‌نامه نیز عدم مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته شد و به مجلس شورای اسلامی اعلام گردید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار