عامل اصلی مهاجرت جوانان روستایی به شهر چیست؟

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی گفت: نبود حمایت های لازم مانند بیمه موجب شده که جوانان روستایی برای کسب سود بیشتر از طریق مشاغل کاذب به کلانشهرها مهاجرت کنند.

علی خان‌محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اشتغال جوانان روستایی اظهار داشت: کشاورزی از معدود بخش هایی است که در مدت زمان کوتاه سرمایه فرد در آن بازگردانده می شود.

وی افزود: یک هکتار مزرعه کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال افراد در حوزه حمل و نقل، بازار  برای حداقل 20 نفر از زمان کشت تا برداشت محصول نیز اشتغال ایجاد می کند که به سبب فقدان مدیریت و برنامه ریزی صحیح این بخش مورد غفلت واقع شده است.

خان‌محمدی ادامه داد: با وجود سرمایه گذاری سنگین در بخش کشاورزی تنها با مدیریت صحیح شاهد اشتغالزایی بسیاری از جوانان روستایی و امنیت غذایی کشور خواهیم بود.

مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در پاسخ به این سوال که دلیل  مهاجرت جوانان روستایی برای کسب شغل به شهرها چیست، تصریح کرد: نبود حمایت های لازم مانند بیمه موجب شده که جوانان روستایی برای کسب سود بیشتر از طریق مشاغل کاذب به کلانشهرها مهاجرت کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار