دانشگاه صنعتی شریف خبر داد؛

ثبت نام و پذیرش دانشجویان برای دوره های ارشد بدون آزمون از 4 دی ماه

دانشگاه صنعتی شریف اطلاعیه ای را در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی 97-96 صادر کرد.

به گزارشخبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاه صنعتی شریف براساس آیین نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیل کارشناسی ارشد وزارت علوم از میان دانشجویان کارشناسی ورودی 1392 و دانشجویان دورشته ای ورودی 1391 تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره های کارشناسی ارشد می پذیرد که البته پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش است.

حداقل شرایط لازم جهت درخواست به شرح زیر است:

1-دانشجویان دانشگاه شریف حداقل با گذرانندن سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی خود تا نیمسال ششم تحصیلی جزو 10 درصد نخست دوره کارشناسی رشته مربوطه باشند.

2-دانشجویان سایر دانشگاهها پس از گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی خود جزو رتبه های یک تا سه در رشته تحصیلی مربوطه باشند(پرونده داوطلبان صرف در صورت وجود گواه ی رتبه بررسی می شود)

3-زمان اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ 31 شهریور ماه 96 باشد.

متقاضیان باید ضمن ارائه آخرین کارنامه تحصیلی، سوابق علمی پژوهشی، ارسال اصل و کپی فیش واریزی مبلغ 70 هزار تومان و گواهی کسب رتبه های اول تا سوم در رشته تحصیلی در دانشگاه مبدا (برای متقاضیان خارج از دانشگاه شریف) از تاریخ چهارم لغایت 22 دی ماه 95 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که؛ مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری و غیرحضوی و نوبت دوم برای ورودی بدون آمزون مورد پذیرش نیست، درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی می شود و پس از اعلام نتیجه اولیه برای رشته دیگری قابل برسی نخواهد بود و دانشجویان دورشته ای ضمن اینکه فقط در یک رشته می توانند فرم درخواست را پر کنند باید فرم تطبیق واحد خود را به مدارک مورد نیاز ضمیمه کنند.

همچینین دانشجویان رشته های مختلف می توانند برای ورود به دانشکده های مدیریت و اقتصاد، مهندسی انرژی و فلسفه علم فرم درخواست را پر کنند که در این صورت درخواست نامبردگان فقط برای دانشکده یا گروه مزبور منظور خواهد شد. دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا می توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند، همچنین دانشجویان رشته مهندسی مکانیک می توانند برای کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا درخواست دهند.

گفتنی است، پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به منظور تشویق حمایت دانشجویان با وضعیت تحصیلی ممتاز صورت گرفته و فرآیندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است، لذا تاکید می شود که ارائه تقاضا از این طریق هیچونه حقی در رابطه با برخورد ویژه با متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی کند و به کلیه متقاضیان توصیه می شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقا رعایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۱ دی ۱۳۹۵
ما داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ رشته مهندسی فناوری اطلاعات از شما خواهش میکنیم از مسولان پیگیری کنید که درمورد تغییر دقیقه نودی کنکور کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات که همه ی گرایشهای آن را به جز یک گرایش به رشته مهندسی کامپیوتر دادند و ما را بلاتکلیف کردند. با این کار شانس قبولی ما را کاهش داده و حذف میشویم. تعداد دروس و سرفصل امتحانی گروه کامپیوتر با آی تی متفاوت است و در این زمان محدود نمیتوان کتابهای جدید را در حد یادگیری و سپس کنکوری آماده نمود. بنابراین باکمال تاسف ما را از ورود به مقطع تحصیلی رشته خودمان محروم میکنند و بعد از مدتی به کل این رشته حذف خواهد شد. لطفا در اسرع وقت رسیدگی کنید.
آخرین اخبار