گاردین: قاچاق کودکان و مردان در میان موج مهاجرت‌ها افزایش یافته است

سازمان ملل اعلام کرده است با تشدید بحران مهاجرت، کودکان و مردان بیشتری در دام قاچاقچیان انسان گرفتار می‌شوند.

گاردین: قاچاق کودکان و مردان در میان موج مهاجرت‌ها افزایش یافته است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی گاردین در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: سازمان ملل اعلام کرده است با تشدید بحران مهاجرت، کودکان و مردان بیشتری در دام قاچاقچیان انسان گرفتار می‌شوند. 

این روزنامه انگلیسی افزود: مطالعه اخیر دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل نشان می‌دهد جابجایی پناهجویان و مهاجران در سطح جهان مردان و پسران زیادی را معرض خطر استثمار شدن قرار داده است. 

در این گزارش تأکید شده است، شمار کودکان و مردانی که در دام قاچاقچیان انسان می‌افتند، در حال افزایش است.  گرچه زنان و دختران بیش از 70 درصد از قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می‌دهند، افزایش تعداد پناهجویان و مهاجران پس از جنگ جهانی دوم، کودکان و مردان را بیشتر در معرض خطر استثمار قرار داده است. 

یوری فدوتوف، رئیس دفتر مواد مخدر و جرائم سازمان ملل (UNODC) هشدار داد تعداد متوسط قاچاقچیانی که به دلیل ارتکاب جرم مجازات می‌شوند، همچنان اندک است. 

بر اساس این گزارش کودکان تقریباً یک‌سوم قربانیان قاچاق انسان را در جهان تشکیل می‌دهند که این رقم در مناطقی مانند آفریقای سیاه [مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا] و آمریکای مرکزی و همچنین کشورهای منطقه کارائیب به حدود دوسوم افزایش می‌یابد. 

در این گزارش آمده است درحالی‌که زنان و دختران بیشتر به‌منظور ازدواج یا برده‌داری جنسی قاچاق می‌شوند، مردان و پسران به‌عنوان نیروهای کار اجباری در بخش معدن و همچنین باربر، سرباز یا برده مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

تعداد قربانیان مرد قاچاق انسان در جهان از 13 درصد در سال 2004 به 21 درصد در سال 2014 افزایش یافت. تعداد قربانیانی نیز که به‌زور به‌عنوان نیروی کار اجباری مورداستفاده قرار گرفتند، افزایش داشت به‌طوری‌که 38 درصد از تمام افراد شناسایی‌شده‌ای را که در سال 2014 قاچاق شدند  به خود اختصاص داد. تقریباً دوسوم این  38 درصد مرد بودند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار