تقابل های هفته پایانی نیم فصل لیگ شانزدهم؛

ارتش سیاه جامگان و 5 سرباز پرسپولیسی/لشگرکشی علی منصور با سپاهانی های قدیمی به اصفهان

هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال با رویارویی بازیکنان پرسپولیسی سیاه جامگان با سرخ پوشان پایتخت و تقابل سپاهانی های سابق و شاگردان عبداله ویسی همراه است.

ارتش سیاه جامگان و 4 سرباز پرسپولیسی/ لشگرکشی علی منصور با سپاهانی های قدیمی به اصفهانبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پایانی نیم فصل نخست شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، عصر فردا با برگزاری سه دیدار آغاز می شود و دوشنبه هفته آتی با انجام بازی صنعت نفت آبادان و گسترش فولاد به پایان می رسد.
 
در این هفته از لیگ برتر، شاهد تقابل 18 بازیکن و یک سرمربی با تیم های قبلی خود هستیم که در این میان بازی پرسپولیس- سیاه جامگان و سپاهان- استقلال با چهار رویارویی رکورد دار است.
 
پرسپولیس- سیاه جامگان
 
پنج بازیکن سیاه جامگان در سال های اخیر پیراهن پرسپولیس را به تن کرده اند. 

حسین بادامکی کاپیتان سیاه جامگان بین سال های 85 تا 91 در 194 بازی 17 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و با این تیم قهرمانی لیگ برتر هفتم و 2 قهرمانی جام حذفی را کسب کرد.

حمیدرضا علی عسگری دفاع راست مشهدی ها از سال 86 تا 94، آمار 143 بازی و هشت گل را در پرسپولیس ثبت کرد. وی چندین بار بازوبند کاپیتانی سرخ پوشان پایتخت را به بازو بست و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر هفتم و جام حذفی سال های 89 و 90 رسید.
 
میثم حسینی دفاع چپ سیاه جامگان یک فصل و نیم در پرسپولیس حضور داشت و در این مدت 43 بار پیراهن این تیم را به تن کرد و نایب قهرمانی لیگ برتر سیزدهم را با این تیم دست آورد.
 
محمدرضا خانزاده دفاع میانی قرمز و مشکی پوشان دیار خراسان رضوی دیگر بازیکن این تیم است که سابقه بازی برای پرسپولیس را دارد. وی بین سال های 91 تا 94، 39 بازی برای سرخ پوشان تهرانی انجام داد.
 
روح اله سیف اللهی مهاجم سیاه جامگان هم در سه فصل، 6 بار در بازی های رسمی برای پرسپولیس به میدان رفت. 2 قهرمانی جام حذفی در کارنامه وی دیده می شود.
 
سپاهان- استقلال
 
از جمع بازیکنان کنونی آبی پوشان پایتخت، چهار بازیکن باتجربه این تیم سابقه بازی در پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر را دارند.
 
امید ابراهیمی هافبک دفاعی استقلال، بین سال های 89 تا 93، آمار 149 بازی و 22 گل را برای سپاهان به جا گذاشت و با این تیم به قهرمانی لیگ دهم و یازدهم و جام حذفی فصل 91-92 رسید.
 
مهدی رحمتی کاپیتان کنونی آبی ها در سه فصل، 112بار وظیفه حراست از دروازه زردپوشان دیار نصف جهان را به عهده گرفت و با این تیم به قهرمانی لیگ برتر در سال های 88-89 و 89-90 دست یافت.
 
خسرو حیدری در لیگ برتر دهم عضوی از تیم سپاهان بود و با احتساب بازی های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا در 40 بازی، یک گل برای این تیم به ثمر رساند و جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر برد.
 
 لئوناردو پادوانی دفاع میانی برزیلی استقلال هم در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم، 15 بازی برای سپاهان انجام داد.
 
صنعت نفت- گسترش فولاد
 
سه بازیکن کنونی گسترش سابقه بازی برای صنعت نفت را دارند.
 
سیامک کوهنورد، هافبک دفاعی شیرازی گسترش بین سال های 90 تا 92، آمار 53 بازی و 2 گل را در جمع طلایی پوشان آبادان ثبت کرد.
 
رضا خالقی فر، وینگر آبی و زردپوشان تبریز، یک فصل و نیم در صنعت نفت حضور داشت. وی 26 بار برای این تیم به میدان رفت و چهار گل به ثمر رساند.
 
محسن حمیدی، دفاع راست گسترش هم در رقابت های فصل 92-93 لیگ دسته اول 17 بازی برای صنعت انجام داد.
 
پدیده- ذوب آهن
 
شهاب گردان دروازه بان مازندرانی پدیده بین سال های 88 تا 91 در ذوب آهن حضور داشت. وی 112 بار در چارچوب دروازه ذوبی ها ایستاد و با این تیم به نایب قهرمانی لیگ برتر نهم و لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 رسید.
 
محمد نژاد مهدی مدافع میانی کنونی ذوب آهن در لیگ سیزدهم 20 بازی برای پدیده انجام داد.
 
استقلال خوزستان- صبا
 
مهدی مومنی هافبک تهاجمی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بین سال های 91 تا 93 آمار 61 بازی و هشت گل را برای تیم صبا به جا گذاشت.
 
پیکان- فولاد خوزستان
 
علی حمودی دفاع راست باتجربه پیکان در 2 فصل 71 بازی برای فولاد به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند.
 
مجید جلالی سرمربی خودروسازان هم بین سال های 86 تا 91 روی نیمکت سرمربی گری سرخ پوشان خوزستان نشست. 175 بازی، 77 برد، 55 مساوی و 43 باخت دست آورد "آقا معلم" فوتبال ایران در فولاد است.
 
ماشین سازی- سایپا
 
آندرانیک تیموریان هافبک باتجربه ماشین سازان تبریز در نیم فصل دوم لیگ پانزدهم به عضویت تیم سایپا درآمد اما به دلیل آسیب دیدگی های متوالی تنها چهار بازی برای این تیم انجام داد.
 
نفت- تراکتورسازی
 
میلاد فخرالدینی دفاع راست نفتی های پایتخت در 2 فصل و نیم حضور در تراکتور آمار 61 بازی و 2 گل را ثبت کرد و با این تیم به قهرمانی جام حذفی فصل 92-93 رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
xx
۱۱:۳۴ ۰۳ دی ۱۳۹۵
فقط ساسان انصاری عشقه
آخرین اخبار