ساری؛

حفظ صحنه تصادف به قیمت ترافیک سنگین

در هر تصادف رانندگی فوتی یا جرحی درون شهری رانندگان و سرنشینان حدود یک ساعت در ترافیک سنگین گرفتار می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روز به روز بر تعداد خودرو های شهر اضافه می شود ، افزایش خودرو ، ثابت ماندن عرض خیابان ها به بالا رفتن آمارتصادف و ترافیک زیاد منجر می شود.

نفس شهر از حجم بالای خودرو به شماره افتاده ، ترافیک سنگین همه را کلافه کرده است ،ماجرا از این قرار است که دو خودرو باهم تصادف کرده اند، اما راننده ها به هیچ قیمتی قصد ندارند ، صحنه تصادف را به هم بزنند حتی اگر محل تصادف در بلوار اصلی شهر باشد.

 
از این صحنه ها در خیابان های شهرمان کم نیست، یک تصادف و به دنبال آن ساعت ها راهبندان و کورشدن گره ترافیکی مسیر، تنها به این دلیل که طرفین تصادف اصرار دارند تا رسیدن پلیس صحنه تصادف را برهم نزنند، حتی اگر این اصرار به قیمت ساعت ها قفل شدن ترافیک مسیرتمام شود.
این روزها که خیابان های شهر به دلیل ترددهزاران خودرو به شرایط قفل رسیده و ترافیک جزء جدانشدنی از زندگی مردم مازندران تبدیل شده، وقوع روزانه چند تصادف خسارتی و جرحی در خیابان ها ی شهر اتفاق عجیبی نیست، اما نکته مهم اینجاست که هنوز خیلی از ما نمی دانیم پس از وقوع یک تصادف چه کار باید انجام دهیم.
 

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه حوادث رانندگی درون شهری آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه 35 درصد کاهش داشت گفت: معمولا تصادفات فوتی یا جرحی تا زمان جمع آوری صحنه و پاکسازی محل تصادفات و روانسازی ترافیک حداقل یک ساعت زمان می برد تا وضع به حالت عادی برگردد.

وی افزود: براساس قوانین راهنمایی و رانندگی، هنگام وقوع تصادفات خسارتی نخستین کاری که رانندگان باید انجام دهند این است که هرچه سریع تر دو خودرو را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند تا از ایجاد راهبندان و اختلال در تردد سایر خودروها جلوگیری شود.

 
کارشناسان می گویند در تصادفات خسارتی طرفین ملزم هستند خودروها را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند و اگر نگران هستند که با به هم زدن صحنه تصادف موجب شود پلیس در تشخیص مقصر حادثه اشتباه کند و در نتیجه حق شان تضییع شود، در این صورت می توانند با تلفن همراه از صحنه تصادف فیلم و عکس بگیرند تا افسر کارشناس تصادف براساس شواهد و فیلم و عکس گرفته شده مقصر حادثه را شناسایی کند.
 

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران گفت: در هشت ماه سال جاری آمار حوادث رانندگی در معابر عمومی درون شهری استان مازندران، شش درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: در همین مدت در برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی، هشت درصد افزایش داشت که بیش از 31 هزار دستگاه خودرو به همراه 25 هزار دستگاه موتور سیکلت متخلف متوقف و اعمال قانون شدند.

وی با اشاره به برخورد جدی ماموران پلیس راهور با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی از سوی رانندگان متخلف در سطح معابر عمومی، از افزایش 16 درصدی برخورد با خودروهای فاقد مجوز نصب شیشه دودی و افزایش 24 درصدی توقیف خودروهایی که ایجاد آلودگی صوتی می کردند، خبر داد .

 
ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: رانندگان وسرنشینان خوردو در تصادفات و حوادث ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و بلافاصله پلیس ۱۱۰ را در جریان قرار داده و در صورت مشاهده مصدوم ، با 115 اورژانس و یا 112هلال احمر تماس بگیرید.

وی افزود: هنگام بروزحادثه رانندگی، بهترین کمک ، سرعت در اطلاع‌ رسانی به نیروهای امدادی با اعلام تعداد مصدومان، وضعیت جاده، شدت حادثه و خطرات احتمالی از قبیل نشت بنزین است.

وی گفت: هنگام بروز حادثه، در صورت عدم اطلاع از مهارت‌های امداد و کمک های اولیه ، مطلقاً به مصدوم دست نزده و به توصیه امدادگران حاضر در صحنه حادثه گوش دهید.

مديريت صحنه تصادف توسط کارشناس پليس راه، ضمن جلوگيری از تصادفات ثانويه و تسريع در بررسی صحنه، باعث تسهيل در امدادرسانی به حادثه ديدگان و پاک سازی و بازگشايی راه شده و در نهايت منجر به کاهش تلفات جانی و مالی حادثه ديدگان و رانندگان عبوری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.