طبقه ششم پاساژ علاء الدین در آتش سوخت/ مهار حریق با عملیات نفس گیر آتش نشانان

به دنبال آتش گرفتن ضایعات در پشت نمای بیرونی طبقه ششم پاساژ علاء الدین یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل نیز طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار گروه حوادث باشگاه خبرنگاران جوان، این حادثه به دنبال آتش گرفتن ضایعات درپشت نمای بیرونی این مجتمع تجاری خرید و فروش موبایل و دیجیتال در طبقه ششم شروع شد و به یک فروشگاه سرایت کرد.

بروز این آتش سوزی در ساعت 5 دقیقه بعداز نیمه شب گذشته به سامانه 125 اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 46، 1 و نجات 1 و همچنین بالابر و خاورحامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان جمهوری، تقاطع حافظ اعزام شدند.

علیرضا جبارزاده افسر آماده منطقه یک آتش نشانی تهران که در محل آتش سوزی حضور داشت گفت: به محض رسیدن مشاهده شد که از نمای کامپوزیت پاساژعلاء الدین درطبقه ششم آن دود و شعله زیادی خارج می شود.

وی افزود: باتوجه به استقرارمداوم و احتیاطی یک گروه از آتش نشانان در محل این پاساژ، خبر این آتش سوزی زودتر به سامانه 125 اعلام شد و هم خیلی سریع عملیات برای مهار آتش آغاز شد.

جبارزاده تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله از دو جهت، یکی از طریق بالابر از بیرون ساختمان و دیگری ازداخل به کانون آتش در طبقه ششم نزدیک شده و پس از بررسی این طبقه متوجه شدند که مقداری ضایعات موجود در پشت نمای کامپوزیت پاساژ و همچنین یک فروشگاه جانبی موبایل طعمه شعله های آتش شده است.

وی ادامه داد: آتش سوزی از قسمت سقف کاذب این فروشگاه 13 مترمربعی به داخل آن کشیده شده و تمام لوازم موجود در آن را درکام آتش فروبرد.

این افسرآماده آتش نشانی ابراز داشت: آتش نشانان سریعا با استفاده از لوله های آبرسان به مهار آتش و جلوگیری از سرایت آن به طبقات و فروشگاه های دیگر مشغول شدند و همچنین شعله های آتشی را که از نمای پاساژ برمی خاست خاموش کردند.

افسرآماده آتش نشانی در ادامه افزود: خوشبختانه حضور به موقع وسرعت عمل آتش نشانان ازتوسعه و سرایت آتش به دیگر قسمت های این مجتمع بزرگ تجاری جلوگیری کرد.

وی با اعلام این که این حادثه هیچ مصدومی نداشت،درمورد علت آتش سوزی گفت: با مهار آتش، کارشناسان تحقیقات خود را برای بررسی علت حادثه آغاز کردند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار