دیدار استاندار سیستان وبلوچستان با خانواده ملوانان در حصر دزدان دریایی

استاندارسیستان وبلوچستان گفت: پیگیری های لازم از سوی مسئولان ارشد کشوری برای آزادی صیادان کنارک از چنگال دزدان دریایی سومالی تا رسیدن به نتیجه مثبت ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان وبلوچستان در دیدار باجمعی از خانواده های صیادان کنارک گفت: در همان ماههای نخست پس از اطلاع از سرقت لنج صیادی توسط دزدان دریایی از طریق مسئولان ذیربط پیگیر آزادی صیادان و ملوانان آغاز شد.

وی با عرض تسلیت جان باختن هشت نفر از صیادان در دست دزدان دریایی سومالی خاطرنشان کرد: صیادان یکی از ضعیف ترین قشرهای جامعه هستند و ما نیز خود را در غم خانواده های صیادان شریک می دانیم و طلب صبر برای بازماندگان داریم.

دیدار استاندار سیستان وبلوچستان با خانواده ملوانان در حصر دزدان دریایی


دیدار استاندار سیستان وبلوچستان با خانواده ملوانان در حصر دزدان دریایی

وی افزود: اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان برای بیمه کردن تمامی شناورها اقدام کند تا صیادان و سرمایه گذاران هنگام رو به رو شدن با چنین حادثه ای متضرر نشوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایران با کشور سومالی رابطه خوبی ندارد و باید از طریق کشورهای عضو آیورا اقدامات لازم برای آزاد سازی صیادان انجام شود.

هاشمی افزود: در حال پیگیری برای جبران خسارت مالی شناور و برقراری مستمری و یا کمک ویژه از نهادهای حمایتی هستیم و درخواست کردیم تا هشت نفر جان باخته جزو شهدا محسوب شوند تا از کمک های مالی دولت بهره مند شوند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: از سال 1387 تاکنون 53 فروند شناور چابهار و کنارک توسط دزدان دریایی به سرقت رفته اند.

هدایت الله میرمرادزهی افزود: هفت فروند شناور از اینها در تعقیب و گریز نیروهای نظامی کشورمان در دریا غرق شده اند و خسارت سنگینی به صاحبان لنج ها وارد شده است.

وی بیان کرد: از حدود 2 سال قبل تاکنون 2 شناور با 30 صیاد، ناخدا و خدمه در چنگال دزدان دریایی کشور سومالی قرار دارند که بنا بر تماس همراهان، هشت نفر بر اثر شکنجه و گرسنگی در بدترین حالت جان داده اند.

وی پیگیری برای آزادی صیادان مظلوم شهرستان کنارک را خواستار شد و افزود: مکاتبات و پیگیری های لازم از سوی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان انجام شده است ولی متاسفانه اقدام مثبتی برای آزادی آنان صورت نگرفته است.

'ایراهیم فروزان مهر' مالک لنج سراج کنارک نیز گفت: شناور لنج پس از گرفتار شدن در دست دزدان سومالی به آن کشور منتقل شده است و بعد از گذشت چندماه صیادان تماس گرفته اند که دزدان در ازای آزادی درخواست یک میلیون دلار کرده اند.

وی افزود: بعد از گذشت 2 سال هشت نفر از 30 نفر صیاد بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند و بقیه نیز در صورت عدم پیگیری به سرنوشت آنان دچار خواهند شد.

وی خواستار پیگیری استاندار سیستان وبلوچستان برای آزادی صیادان از دست دزدان دریایی شد و افزود: تمام سرمایه ام از دست رفته زیرا پس از پرداخت نکردن پول به دزدان دریایی شناور لنج را به صخره کوبیده اند و کاملا شکسته شده است.

تعدادی از خانواده های صیادان نیز خواستار پایان دادن به نگرانی ها و جلوگیری از مرگ 22 صیاد دیگر شدند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.