تعیین تکلیف پرونده حادثه قطار سمنان

دادستان سمنان تعیین تکلیف پرونده حادثه سمنان را منوط به ارائه نظریه کارشناسان رسمی دادگستری دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی حیدر آسیابی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: ما همچنان منتظر نظریه کارشناسان رسمی دادگستری در این پرونده هستیم. 
 
وی با بیان اینکه کارشناسان از تهران انتخاب شده‌اند، گفت: کارشناسان باید به محل حادثه بروند و از نزدیک شرایط را مورد بررسی و تحلیل کارشناسی قرار دهند. 
 
دادستان سمنان با بیان اینکه شعبه رسیدگی کننده به پرونده وقت مشخصی را برای کارشناسان تعیین کرده، گفت: معمولاً کارشناسان 15 روز تا یک ماه زمان دارند که نظر خود را در مورد پرونده اعلام کنند، اما از آنجایی که بررسی اینگونه پرونده‌ها زمان بر است این احتمال وجود دارد که یک بار تقاضای مهلت برای ارائه گزارش را تقدیم دادگاه کنند. 
 
این در حالی است که 25 آذرماه روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان به نقل از قاضی آسیابی اعلام کرد که بر اساس نظریه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن، فقط خطای انسانی مورد توجه قرار گرفته و صرفاً چهار نفر از عوامل کنترل خطوط راه‌آهن شمال‌ شرق به‌ عنوان مقصران حادثه معرفی شده‌اند و در نظریه کمیسیون به نقش عوامل غیرانسانی مانند نقص سیستم  ATC، نقص تجهیزات، معایب واگن‌ها و ... در بروز حادثه هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است، در حالی که بررسی همه‌جانبه و بدون اغماض مقصران انسانی و غیرانسانی این حادثه مورد تأکید دستگاه قضایی است. 
 
در حال حاضر، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون عمران مجلس علاوه بر خطای انسانی، عوامل غیرانسانی را نیز در وقوع حادثه دخیل دانسته‌اند و از طرفی، اوضاع و احوال حاکم بر قضیه نیز حکایت از بی‌تأثیر نبودن عوامل غیرانسانی در بروز سانحه دارد.
منبع: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار