معاون فنی و برنامه‌ریزی دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت؛

پروژه ساخت مراکز درمان سوختگی تا پایان سال تکمیل می‌شود/ بهره‌برداری از 700 تخت مراقبت‌های ویژه


معاون فنی و برنامه‌ریزی دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت از تکمیل همه پروژه‌های سوختگی و راه‌اندازی 700 تخت ویژه تا پایان سال خبر داد.


علی ماهر معاون فنی و برنامه ریزی دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به احیای فضاهای مرده مراکز درمانی در جریان ارتقای هتلینگ در خصوص آخرین وضعیت مراکز درمان سوختگی افزود: تمام پروژه های سوختگی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد؛ پروژه هایی که ساخت بزرگترین بیمارستان سوانح سوختگی کشور در زمره آن ها قرار دارد.

وی در خصوص تحقق پروژه راه‌اندازی 21 هزار تخت بیمارستانی نیز گفت: این اقدام بی سابقه طی چند دولت گذشته اخیر می‌تواند با بکارگیری و بهینه‌سازی فضاهای مرده بیمارستان‌ها به طرز چشمگیری بیمارستانهای کشور را به استانداردهای منطقه ای نزدیک کند و بنابراین در هدف‌گذاری های امسال، راه‌اندازی بالغ بر هزار تخت روان دیگر به صورت همزمان با سایر پروژه ها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

معاون فنی و برنامه ریزی دفتر معاونت درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد:  هرچند که هنوز از استانداردهای بین المللی فاصله داریم، به همین منظور تا پایان امسال 700 تخت ویژه در همه قطب های سوختگی کشور تا پایان سال افتتاح می‌شود که تاکنون هزار و 700 عدد از آنها در مراکز درمانی نقاط محروم به بهره‌برداری رسیده است. 

ماهر در پایان با اشاره به برنامه ریزی های وزارت بهداشت در خصوص راه اندازی 21 هزار تخت بیمارستانی، اظهار داشت: بخش قابل ملاحظه ای از  این پروژه کلان، عموما در نقاط محروم به همراه فضای فیزیکی مورد نیازشان افتتاح می شود که نمونه بارز آن افتتاح ببمارستان های جنرال و تخصصی در نقاط محروم اصفهان، اهواز و کرمانشاه بود که طی چند ماه اخیر صورت گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار