جیمی کارتر تنها رئیس‌جمهور حاضر در مراسم تحلیف ترامپ خواهد بود؟

تاکنون، تنها یک نفر از روسای جمهور سابق آمریکا برای شرکت در مراسم تحلیف "دونالد ترامپ" اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت "پولیتیکو"، در یک ماه گذشته، "جیمی کارتر" تنها رئیس جمهور اسبق آمریکا بوده است که به دعوتنامه مراسم تحلیف دونالد ترامپ – رئیس جمهور منتخب آمریکا – پاسخ داده است. "بیل کلینتون" و "جرج بوش" تا انتهای سال به این دعوتنامه پاسخ نخواهند داد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیل و هیلاری کلینتون چندان خبرساز نبوده‌اند. آن‌ها همچنین تصمیم خود را درباره شرکت در مراسم تحلیف دونالد ترامپ مشخص نکرده اند. سخنگوی بیل کلینتون نیز از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

سخنگوی جرج بوش نیز گفت وی تا انتهای سال جاری میلادی تصمیمش درباره شرکت در مراسم تحلیف ترامپ را فاش نخواهد کرد. یک منبع آگاه همچنین گفته است جرج بوش همچنان در حال بررسی این موضوع است. پس از پیروزی ترامپ در انتخابات، جرج بوش در صفحه کاربری توییتر خود به وی تبریک گفت. این در حالی است که نه جرج بوش پسر و نه جرج بوش پدر از دونالد ترامپ حمایت نکردند.

سخنگوی جرج هربرت واکر بوش اعلام کرد وی در این مراسم حضور نخواهد داشت. دلیل رد این دعوتنامه، سن بالای وی اعلام شده است. جرج بوش پدر 92 سال سن دارد.

کارتر که در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از هیلاری کلینتون حمایت کرده بود، هفته گذشته گفت در این مراسم حضور خواهد یافت.

به طور عرف، تمامی روسای جمهور اسبق آمریکا به مراسم تحلیف دونالد ترامپ دعوت شده اند. اما در طول تاریخ آمریکا، تمامی روسای جمهور سابق در مراسم ادای سوگند جانشینشان شرکت نکرده اند.

در سال 2009، هر 4 رئیس جمهور سابق آمریکا در مراسم تحلیف باراک اوباما شرکت کردند. اما در مراسم تحلیف دوره دوم ریاست جمهوری وی، جرج بوش پدر و پسر حضور نداشتند.

ایده رد شدن دعوتنامه‌ها در این مراسم، دونالد ترامپ را آزرده است. وی روز جمعه در صفحه کاربری توییتر نوشت حضور مردم را به افراد مشهور ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار