طرح لشگر فرشتگان بستری برای آشنایی دانش آموزان با زنان مجاهد

دبیر همایش طرح لشگر فرشتگان این برنامه را فرصتی برای شناسایی و وا کاوی فعالیت‌های زنان مجاهد و الگو قرار دادن آنها برای دانش آموزان دختر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه دوره سرگذشت پژوهی و یادواره شهدای زنان مجاهد به عنوان لشگر فرشتگان با حضور حامد علامتی دبیر کل انجمن‌های اسلامی، ملکی دبیر همایش و معاون فرهنگی و تربیتی و جمعی از مسئولان صبح امروز در دبیرستان هفتم تیر صبح امروز برگزار شد. 
 
در این مراسم ملکی با بیان اینکه طرح فرشتگان به موضوع شهید و شهادت، ایثار و مجاهدت زنان در طول تاریخ می‌پردازد، اظهار داشت: در این طرح دختران به طور دقیق تر با مسیر شهدا و روحیه استکبار ستیزی آشنا می‌شوند. 
 
وی ادامه داد: طرح لشکر فرشتگان اولین طرح دخترانه در حوزه شهید و شهادت بوده و به شناسایی و وا کاوی ابعاد مجاهدت‌های یک خانم در عرصه‌های مختلف جهاد می‌پردازد. 
 
ملکی عنوان کرد: از جمله اهداف کلان در این طرح تقویت هویت انقلابی و احساس مسئولیت در این حوزه بوده، همچنین تفحیح و تکمیل چنین عادت‌های در دختران جوان شناختن استعدادهای آنها نیز مورد توجه است. 

دبیر همایش لشگر فرشتگان بیان کرد: تقویت بردباری و سازگاری دانش آموزان دختر با آشنایی آنها نسبت با توانمندی بانوان برتر تقویت می‌شود. 
 
ملکی تاریخچه این طرح را از سال 92 دانست و گفت: امسال چهارمین دوره سرگذشت پژوهی برگزار می‌شود و امیدواریم یادواره ملی در این حوزه امکان برگزاری پیدا کرده، همچنین کنگره ملی زنان مجاهد مسلمان را پایه گذاری کنیم. 
 
لشگر فرشتگان نماد جریان سازی حق علیه باطل 
علامتی در این مراسم پیرامون اهمیت طرح لشگر فرشتگان، بیان کرد: این لشگر نماد جریان سازی حق علیه باطل بوده که با بررسی سیره مادران و دختران جریان ساز پی به پا فشاری بر اعتقادات و ارزش‌های آنها می‌بریم. 
 
وی ادامه داد: برخی از این افراد از لحاظ ظاهری در اقلیت قرار داشتند اما تحمل بالا در برابر فشار افکار عمومی ویژگی مشترک همه آنها در تمامی اعصار است. 
 
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، اظهار داشت: مبارزه طلبی و عزت‌مندی این زنان با عنایت به روح لطیف زنانه بسیار شگفت انگیز تر از مبارزه طلبی مردان است. 
 
وی عنوان کرد: امروزه دختران در قالب طرح فاطمی که ارائه شده می‌توانند در نبرد جهاد اکبر به مبارزه با سبک زندگی غربی و ترویج زندگی ایرانی اسلامی بپردازند و اعضای طرح فاطمی آمادگی دارد تا در فضای حق علیه باطل ایستادگی خود را نشان دهد. 
 
علامتی با اشاره به زنان برتر مجاهد در طول تاریخ مانند حضرت مریم، حضرت فاطمه، آسیه؛ همچنین در عصر حاضر افرادی نظیر خدیجه میرشکاری، مرضیه دباغ و سایر افراد این چنینی گفت: این افراد با ایمان راسخ خود تاریخ ساز بودند و حماسه آفریدند. 
 
دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی گفت: لشگر فرشتگان نماد آرمان خواهی دختران شهید و شهید پروری بوده و فقط از خاطرات گذشته روایت نمی‌کند، بلکه امروز و فردا را هم مورد توجه قرار داده است. 
 
وی با بیان اینکه این طرح محوری و مبنای بوده است،  یادآور شد: امیدواریم دفاتر برگزار کننده آن که اکنون تعداد آن 700 بوده به 7 هزار برسد و سرآغاز فصل جدیدی در تاثیر گذاری نقش زنان در جامعه اسلامی باشد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار