طلایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

شورای شهرها از نگاه دستگاه‌ها رسمیت ندارند/ ریشه اصلی مشکلات در بازار کار کشور است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهرها از نگاه دستگاه‌ها رسمیت ندارند چرا که ما را بیشتر شورای شهرداری می‌دانند در حالی که ما شورای شهر هستیم.

شورای شهرها از نگاه دستگاه‌ها رسمیت ندارند/ ریشه اصلی مشکلات در بازار کار کشور است
مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه موضوع ساماندهی مسافربرهای شخصی پلاک شهرستانی در تهران، یک موضوع قدیمی است، اظهار داشت: اگر چه در خصوص ساماندهی آنها از قبل اقداماتی صورت گرفته، اما هنوز هیچ کدام از این اقدامات که با محوریت وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها بوده به نتیجه قابل قبولی دست پیدا نکرده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد ناشی از فعالیت در تهران نسبت به دیگر شهرستان‌ها بالاتر است، افزود: بازار کار در تهران نسبت به دیگر شهرستان‌های کشور بازار بهتری است به همین دلیل مسافربرهای شهرستانی برای کسب درآمد و تأمین معیشت زندگی خود و خانواده به تهران سفر می‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه ریشه اصلی این مشکلات در بازار کار کشور است، گفت: موضوع اشتغال باید در کشور حل شود تا نه تنها مسافربرهای شهرستانی، بلکه دیگر افراد هم به بهانه‌های مختلف به تهران مهاجرت نکنند.
 
طلایی تصریح کرد: در کوتاه مدت وزارت کشور، پلیس راهنمایی و رانندگی، سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران و اتحادیه آژانس‌ها باید با همکاری و مشورت یکدیگر در خصوص ساماندهی موضوع مسافربرها با پلاک شهرستانی در تهران یک تصمیم‌گیری اساسی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص آسیب‌های اجتماعی هیچگاه موفق نبوده‌ایم، گفت: این یک موضوع بین بخشی بوده و شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند آن را ساماندهی کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: وزارت کشور باید به این موضوع ورود پیدا کند و سایر دستگاه‌ها را گرد هم جمع کند تا بتواند در خصوص آن چاره‌اندیشی داشته باشد.

طلایی تأکید کرد: اگر با نگاه واقع بینانه و پذیرفتن مسئله به موضوع کار نگاه کنیم، می‌توانیم آن را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه شورای شهر در بسیاری از مسایل اختیار دارد به جای دستگاه‌های بالادست به موضوعات ورود پیدا کند، تصریح کرد: گویا هنوز موضوع مسافربرهای پلاک شهرستانی به اولویت و دغدغه‌های اصلی تبدیل نشده، اما در خصوص آن اقداماتی انجام خواهیم داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه رسیدگی به این موضوعات از وظایف و اختیارات شورای شهر است، یادآور شد: موانعی بر سر راه ما برای حل این موضوعات وجود دارد و آن هم این است که شورای شهرها از نگاه دستگاه‌ها رسمیت ندارند چرا که ما را بیشتر شورای شهرداری می‌دانند در حالی که ما شورای شهر هستیم.

طلایی با بیان اینکه بر حسب قانون این اختیار را داریم که دستگاه‌ها را به صحن شورا فرا خوانده و با آنها برای حل مسایل شهر جلسه بگذاریم، گفت: به دلیل اینکه برای ضمانت اجرایی، پشتوانه نداریم لذا تنها هماهنگ محسوب می‌شویم در حالی که وزارت کشور به دلیل  پشتوانه اجرایی و همچنین اختیارات قانونی می‌تواند دستگاهی متولی را موظف به انجام وظایف خود کند.

وی گفت: به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد چرا که وقتی رسانه‌ها به موضوعی می‌رسند یعنی اینکه مردم به آن رسید‌ه‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار