حواشی داغ بهارستان ؛

از تذکر «لاریجانی» به دانش آموزان تا داغ دل «امیری»!/وقتی چوب خط 50 نماینده پُر می‌شود

شصتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از حواشی بی‌بهره نماند

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شصتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یک میهمان دولتی داشت.

امروز هم روایت مجلس بررسی لایحه برنامه ششم بود و بیان پیشنهادات ... 

مذاکرات صحن با حذف چند ماده و اصلاح چند تبصره ادامه داشت تا اینکه نوبت به معرفی میهمانان جلسه علنی مجلس رسید و لاریجانی را چون معلمی سخت‌گیر کرد.

هورا هورا در صحن !

طبق روال، مجلس شورای اسلامی در روزهای برگزاری صحن علنی میهمانانی دارند میهمانانی که از سوی نمایندگان به مجلس دعوت می‌شوند و برخی از آنها هم از سوی ارگان‌های دولتی برای ملاحظه مذاکرات صحن، به مجلس می‌آیند.

هورا ، هورا ...! این واکنش دانش‌آموزان میهمان جلسه امروز مجلس پس از شنیدن نام مدرسه و نشان دادن تصویرشان در مانیتورهای پارلمان است.

این دانش‌آموزان که لباس‌های یک دست و شبیه به پیش‌بند آشپزخانه داشتند آنقدر ذوق کرده بودند که پس از هورا سردادن موج مکزیکی هم به تنشان افتاد تا این که بلافاصله صدای لاریجانی آنها را یاد معلمشان انداخت.

لاریجانی به یک آن شاهد سر و صدای میهمانان دبستانی مجلس پس از معرفی مدرسه‌شان بود فورا به این مسئله واکنش نشان داد و با اخم  گفت: میهمانان سکوت را رعایت کنند.

در ادامه که دانش‌آموزان درجا خشکشان زده بود با هدایت مسئولین دبستان‌شان ساکت شدند و دیگر برای تصویرشان خودشان در مانتیورهای مجلس دستی تکان نمی‌دادند چرا که سر جایشان میخ‌کوب شده بودند، تا این مسئله که به ندرت  در صحن علنی اتفاق می‌افتد مدیریت شود.

 چوب خط پُر 50 نماینده ...

اما لاریجانی که امروز به نوعی با کنترل دانش‌آموزان میهمان در صحن حالت معلمی به خود گرفته بود در ادامه جلسه به غیبت نمایندگان هم رسید.

وی که همواره به نمایندگان درباره رای‌گیری در جلسات صحن تذکر می‌داد امروز صبرش سرآمد و کارنامه حضور و غیاب نمایندگان را رو کرد.

لاریجانی گفت: آقای یوسف‌نژاد آماری به بنده دادند که نشان می‌دهد متوسط 50 نماینده در رای‌گیری‌های صحن علنی شرکت نمی‌کنند.

رئیس مجلس  ادامه داد: از نمایندگان تقاضا می‌کنیم در رای‌گیری حضور بهتری داشته باشند.

همین کارها را می‌کنید علیه شما شعار می‌دهند !

لاریجانی که امروز یک تنه زحمت حواشی جلسه علنی را بر عهده داشت در ادامه داغ دل حسین‌علی امیری،‌ معاون پارلمانی رئیس جمهور را با کنایه‌ای تازه کرد.

وی به امیری که برای بررسی لایحه برنامه ششم به صحن آمده بود و روی صندلی نمایندگان نشسته بود به طنز گفت: آقای امیری شما نماینده دولت هستید و صندلی شما آن جلو است ... همین کارها را می‌کنید علیه شما شعار می‌دهند.

این مسئله باعث شد بسیاری از نمایندگان به شوخی وی با امیری بخندند که البته اشاره لاریجانی به اختلال در سخنرانی هفته گذشته حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در شهر یزد بود، وی پس از استماع اظهارات لاریجانی دستی برای رئیس مجلس  تکان داد.

اما رفته رفته از حواشی صحن کاسته شد تا مجلس بررسی لایحه برنامه ششم را پیگیری کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، امیری ، حواشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار