خودروهای برقی تا 10 سال آینده، آلودگی هوا را تقریبا به صفر می‌رسانند

تولید انبوه اتومبیل‌های برقی خودران تا سال 2030 میلادی، علاوه بر کاهش چشمگیر آلودگی هوا، چهره شهرهای اسکاتلند را دگرگون خواهد کرد.

خودروهای برقی تا 10 سال آینده، آلودگی هوا را تقریبا به صفر می‌رسانندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در مطلبی به نقل از «سایمون تریکر»، کارشناس «شهرهای هوشمند»، نوشت: تولید انبوه اتومبیل‌های برقی خودران تا سال 2030 میلادی (سال 1409 خورشیدی)، آلودگی هوا را در شهرهای اسکاتلند تقریبا به صفر خواهد رساند. از سوی دیگر، شهرهای اسکاتلند بدلیل اندازه کوچک این خودروها، دیگر نیازی به پارکینگ نخواهند داشت.   

این کارشناس شهری که در نخستین همایش «شهرهای کم‌کربن» سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: مقامات اسکاتلند در حال بررسی طرح‌هایی برای تغییر چهره شهرهای این کشور هستند. وی همچنین گفت اتومبیل‌های خودران نیازی به پارکینگ نخواهند داشت؛ زیرا این خودروها به احتمال زیاد، به منظور استفاده در سیستم حمل‌و‌نقل شهری و برای کرایه کردن از سوی مسافران تولید خواهد شد. به همین دلیل، بیشتر پارکینگ‌هایی که این روزها، وجود آن‌ها بسیار ضروری است، در آینده بلااستفاده خواهند بود. 

کارشناس «UrbanTide» (موج شهری)-شرکتی که در زمینه طراحی شهرهای هوشمند با استفاده از فناوری روز فعالیت می‌کند- همچنین پیش‌بینی کرد تولید خودروهای برقی در 10 سال آینده، چهره‌ای متفاوت را برای شهرهای اسکاتلند رقم خواهد زد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار