آمار نگران‌ کننده از کاهش جمعیت یوزپلنگ‌ها

بر اساس یک مطالعه جدید گونه جانوری یوزپلنگ با سرعت زیاد در حال منقرض شدن است.

آمار نگران‌ کننده از کاهش جمعیت یوزپلنگ‌ها به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بر اساس یک مطالعه جدید گونه جانوری یوزپلنگ با سرعت زیاد در حال منقرض شدن است.

در این بررسی برآورد شده که اکنون تنها ۷۱۰۰ قلاده یوزپلنگ در حیات وحش باقی مانده است. گونه جانوری یوزپلنگ با مشکلات جدی روبه‌رو است چراکه این گربه‌سانان فراتر از مناطق حفاظت شده رفت و آمد دارند و به طور فزآینده‌ای با بشر درگیر هستند.

نویسندگان این مطالعه درخواست کرده‌اند تا هرچه سریع‌تر وضعیت بقای یوزپلنگ‌ از حالت آسیب‌پذیر به در معرض انقراض تغییر کند تا تلاش‌ها برای حفظ گونه تشدید شود.

بیش از نیمی از یوزپلنگ‌های باقی مانده در جهان در شش کشور جنوب آفریقا زندگی می‌کنند و این گونه جانوری در آسیا تقریبا از بین رفته‌ است.

دکتر سارا دورانت از انجمن جانورشناختی لندن و محقق ارشد این مطالعه گفت: به دلیل ماهیت مرموز این گونه جانوری جمع‌آوری اطلاعات در مورد آنها مشکل است و همین امر موجب نادیده گرفتن آنها شده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، همچنین یافته‌ها نشان می‌دهد فضای بسیار بزرگی برای یوزپلنگ‌ها نیاز است. علاوه بر این خطرات متنوعی این گونه جانوری را در حیات وحش تهدید می‌کند. به همین دلیل این جانوران بیش از آنچه تصور می‌شد با خطر انقراض نسل مواجه‌اند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.