روزنامه گاردین: از پول های کمکی به افغانستان فرماندهان بدنام محلی استفاده می‌کنند

روزنامه گاردین چاپ بریتانیا گزارش داده که از پولهای کمک شده غرب توسط امنیت ملی افغانستان به فرماندهان بدنام محلی داده می‌شود.

ازپول های کمکی به افغانستان فرماندهان بدنام محلی استفاده میکنندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، این روزنامه می نویسد که برخی از فرماندهان محلی که از سوی سازمان استخبارات مرکزی ایالات متحده امریکا یا سی آی ای پشتیبانی مالی می شوند، دست به نقض گسترده حقوق بشر می زنند.

درگزارش روزنامه آمده است که پول های استخباراتی غرب بویژه پول های سی آی ای از سوی امنیت ملی کشور به فرماندهان بدنام محلی داده میشوند، کسانی که با این پول زندان های شخصی ساخته اند و دست به تجاوز، زورگویی و کشتار و زندانی ساختن غیرنظامیان می زنند.

در این گزارش آمده است که نقض حقوق بشر از سوی این ملیشه ها و فرماندهان شان به امنیت شکننده افغانستان خطر آفرین خواهد بود.

در این گزارش از پیرام قل فرمانده محلی در تخار که از امنیت ملی پول بدست آورده است همچون یکی از ناقضان حقوق بشر و نیز همچون یک فرمانده ستمگر نام برده شده است.

جمهور نوشت: این گزارش در حالی به نشر می رسد که قبل ازاین نیز گزارشهای مشابه در پیوند به هدر رفتن پولهای کمکی به افغانستان وجود داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار