معاون اول قوه قضائیه:

قدرت خداوند متعال درحماسه 9 دی تجلی یافت

محسنی اژه ای با بیان این که حماسه 9 دی، یوم الله بود گفت:قدرت خداوند متعال در این روز تجلی یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای،معاون اول قوه قضائیه شامگاه روز گذشته در سومین نشست از سلسله نشست‌های بصیرتی بسیج مدرسه علمیه معصومیه که به مناسبت گرامیداشت سال‌روز خلق حماسه 9 دی در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد،با تاکید بر اینکه قدرت خداوند متعال در حماسه 9 دی تجلی یافته است،بیان کرد: این روز متعلق به خداوند متعال بوده چراکه به برکت عنایات الهی فتنه بزرگی از سر ملت رفع شده است.
 
معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: انتخابات سال 88 یکی از کم‌نظیرترین انتخابات بوده که با حضور سلایق مختلف مردم و به صورت آزاد برگزار شد اما افرادی که در این انتخابات رای نیاوردند به دنبال ابطال آن بودند.
 
وی با اشاره به اینکه افراد شکست خورده در انتخابات 88 رای نیاوردن را عامل اصلی تقلب می‌دانستند، تصریح کرد: یکی از نامزدهایی که اکنون در حصر است کاهش رای خود نسبت به انتخابات دوره گذشته را عامل تقلب دانست.
 
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه استکبار هشت ماه قبل از انتخابات به دنبال شبهه تقلب بوده است، عنوان کرد: فرد روحانی که اکنون در حصر است در آذرماه اعلام کاندیداتوری و هشت ماه قبل از انتخابات احتمال تقلب را مطرح کرد و آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران موضوع مراقبت از تقلب در انتخابات را نیز عنوان کرد به همین دلیل، وزارت اطلاعات گسترش سطح بررسی‌های خود را در موضوع‌های مختلف مورد توجه قرار داد و موضوع ساخت صندوق‌ها، شیوه حمل آنها و دیگر مباحث مرتبط را بررسی کرد و بنده با توجه به این موارد به میزانی از اعتقاد نسبت به سلامت انتخابات رسیدم که  ادعا کردم آمادگی بحث با هر فردی در مورد سلامت انتخابات را دارم.
 
وزیر اسبق اطلاعات با تاکید بر اینکه برخی به دنبال بی‌گناه نشان دادن ظالم هستند، عنوان کرد: برخی از خارج‌نشین‌ها به صورت هدایت شده در فتنه 88 به کشور بازگشتند و برخی غیر ایرانی‌ها با عنوان‌های توریست و عناوین مختلف به سمت ایران سفر کردند.
 
سخنگوی قوه قضائیه از شعارهای مطرح شده در فتنه 88 برای تخریب اسلام و ولایت فقیه یاد کرد و گفت: در حماسه 9 دی برای همگان به اثبات رسید که ملت آرمان‌ها را قبول داشته و ارتباطی با بیگانه ندارند اما برخی مرز خود را از دشمن جدا نکردند؛ بنده نمی‌توانم قضاوت کنم که همه سران فتنه با سرویس‌های اطلاعاتی استکبار ارتباط داشتند یا خیر اما بعد از حماسه 9 دی موضع‌گیری‌های برخی افراد نشان داد که آنها به دنبال جدا شدن از دشمن نیستند.
 
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال براندازی کامل نظام اسلامی بود، عنوان کرد: همزمان با فتنه 88 تحولاتی در منطقه رخ داد و معارض‌هایی را برای دولت سوریه درست کردند که طی سال‌ها اخیر مشکل‌ساز شده‌اند این نشان می‌دهد که جریان مشخصی برای براندازی نظام برنامه‌ریزی کرده بودند.

کارشناسی‌های مستمر دلیل تاخیر رسیدگی به پرونده‌ها 

محسنی اژه‌ای از فسادهای اقتصادی به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور نام برد و یادآور شد: تاکنون قوه قضاییه در مورد برادر رئیس جمهور موضوعی را مطرح نکرده، هر چند صحبت‌هایی در مورد توصیه به رئیس بانک ملت مطرح بوده که این موضوع در حال پیگیری است اما تاکنون به میزانی نرسیده که احضار رسمی شود یا بتوانیم در مورد او اظهار نظری داشته باشیم.

وی نبود کارمند و قضات مورد نیاز را عامل اصلی تاخیر در رسیدگی به پرونده‌های قوه قضاییه دانست و گفت: در برنامه پنجم 4 هزار قاضی را جذب کرده که بکارگیری آنها نیازمند زمان است و در برنامه ششم هزار و 800 قاضی پیش‌بینی شده اما تاکنون دولت مخالف بوده است.
 
دادستان اسبق کل کشور با تاکید بر اینکه رسیدگی به برخی از پرونده‌ها به علت کارشناسی‌های مستمر دچار تاخیر می‌شود، مطرح کرد: برخی از پرونده‌ها بدون نظر کارشناس نمی‌تواند دنبال شود به همین علت نیازمند زمان و بررسی است برای نمونه در مورد اتوبوسی که در قم سوخت کارشناسی‌های بسیاری انجام شده و نظریات مختلف در مورد آن بیان شده است چراکه قانون اجازه داده این کارشناسی‌ها تکرار شود.
 
وی افزود: در پرونده بابک زنجانی یک ملک را پنج دفعه کارشناسی کردند و در این کارشناسی‌ها 750 میلیارد تومان، هزار و 700 میلیارد تومان و هشت هزار میلیارد تومان قیمت ملک اعلام شد به همین علت قوه قضاییه باید این کارشناسی‌ها را بررسی و پرونده‌های دیگر را برای رفع مشکل تشکیل دهد و مقصران را دستگیر کند؛ ملک یکی دیگر از بدهکاران بانکی در منطقه میرداماد از 600 میلیارد تومان تا هزار و 600 میلیارد تومان کارشناسی شده است.
 
محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه موضوع کارشناسی‌ها در پرونده‌های مختلف مشکل‌ساز شده است، گفت: در پرونده‌های غیر اقتصادی از جمله مباحث منکراتی که ادعای تجاوز به عنف می‌شود و شاکی خصوصی دارد چهار شاهد عادل یا چهار اقرار داوطلبانه وجود ندارد به همین علت قاضی با بررسی‌های خود به موضوع مورد نظر علم پیدا می‌کند اما این علم در تجدید نظر مورد نقض قرار داده می‌شود.
 
تاکید قانون بر اعلام میزان دارایی ها توسط وزیران دولت
وی در پاسخ به سوال یکی از طلاب مبنی بر اینکه چرا اموال وزیران دولت بررسی نمی‌شود، اظهار کرد: بر اساس قانون وزیران باید داشته‌های خود را اعلام کنند اما قانون پیش‌بینی نکرده که اگر وزرا داشته‌های خود را اعلام نکردند یا در اعلام آنها تخلف کردند چه اقدامی باید انجام شود هر چند تاکنون به اصل 142 مبنی بر اینکه چیزی از راه غیر مشروع به اموال آنها اضافه شده است، نرسیده‌ایم اما قانون در مجلس تصویب شده و مورد تایید تشخیص مجمع مصلحت نظام قرار گرفته است.
 
محسنی اژه ای با اعلام این خبر که تا روز گذشته 40 نفر از دارندگان حقوق‌های نجومی را احضار کرده‌ایم، تصریح کرد: هر روز به تعداد ممکن این افراد را دعوت و بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم اما اینکه برخی از دولت‌ها گفته‌اند هیچ اتفاقی نیافته است و یا اینکه قوه قضاییه حق ورود به دولت ندارد، اشتباه است چراکه این قوه به موضوع تلفیق بودجه کاری ندارد اما باید جرم‌ها و سوءاستفاده‌های شخصی از بیت‌المال را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/ش

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار