حاشیه‌های بزرگداشت یوم الله حماسه 9 دی؛

از گعده چند نسلی تا جمعیت میلیونی / وقتی صدای شعر و شعار در «شبستان» می پیچد

حواشی بزرگداشت یوم الله حماسه 9 دی اگر بیشتر از متنش نباشد کمتر نیست.

حاشیه های نه دیبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  7 سال گذشت اما حماسه به قدری فراگیر و عظیم بود که هنوز که هنوزه، تازگی خود را از دست نداده است.

امروز سالروز راهپیمایی عظیم 9 دی 88 است؛ رویدادی که چشم بدخواهان را کور و دشمنان را به ادامه التهاب آفرینی در کشور، مایوس کرد.

*** مراسم گرامی داشت سالروز این حماسه، صبح امروز در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

***ساعت 8 صبح؛ روبه روی درب های مصلی، گعده های چند ده نفره حضور دارند. نسل اولی، نسل دومی و نسل سومی انقلاب، فرقی ندارد؛ همه هستند. جمعیت در حال سرازیر شدن به شبستان مصلی است.

***بعضا شعارهایی از سوی تازه نفس ها و جوان تر ها سر داده می شود. " مرگ بر ضد ولایت فقیه؛ مرگ بر آمریکا؛ مرگ بر اسرائیل"

***جمعیت تمامی ندارد؛ حالا دیگر عقربه ها، ساعت 9:00 را نشان میدهند. وارد شبستان که می شویم، پلاکاردهای 9 دی، پرچم های "یا مهدی" و ویژه نامه های این روز، میان شرکت کنندگان توزیع می شود.

***محدوده ای را با استفاده از بنرهایی که منقش به مضامینی چون "فتنه متلاشی شد" و "لبیک یا امام" بود، به مراسم اختصاص داده اند. مانیتورهایی را برای پوشش بهتر مراسم، در چند نقطه شبستان نصب کرده اند.

***سخنران با صدای بلند، مشغول سخنرانی و شعرگویی است. "ما منتظر صبح شب یلداییم، فردا که عزیز فاطمه می آید، با خامنه ای به کربلا می آییم."

***ساعت 9:50؛ جمعیت به بیش از 2 هزار نفر رسیده است. حاضران در سالگرد 9 دی از جریانات روز کشور غافل نماندند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین برجام و حقوق های نجومی ابراز وجود می کردند.

***ساعت 10؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی سخنران اصلی مراسم بود. وی در سخنان خود ضمن تبیین فتنه و چرایی پدیدآمدن حماسه 9 دی گریزی هم به مسائل سیاسی روز زد و گفت: حقوق شهروندی، ایجاد اشتغال برای مردم و حفظ اقتدار و عزت کشور است.

رئیسی همچنین با نفی نگاه به مغرب زمین برای حل مشکلات اقتصادی و گره های کشور گفت: رهبری فرمودند حل مشکلات اقتصادی در نیویورک و ژنو و لوزان نیست بلکه به دست جوانان کشور است.

وی با بیان اینکه عده ای در فتنه 88 پشت امام (ره) خود را مخفی کردند اظهار داشت: این در حالی است که خط امام(ره)، شاخص هایی دارد که یکی از آن ها پیروی از ولایت فقیه است.

*** ساعت به 11 رسیده بود؛ نوبت به قرائت بیانیه مراسم بود. در بخشهایی از این بیانیه آمده است که نهم دی، «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت»، یوم الله است و گرامی‏داشت آن، نشانه‏‌ای است بر استمرار عهد اُمّت با ولایت و اجتماعات پرشور بزرگداشت این روز، گواهی است بر این حقیقت زنده در جان ملت ایران.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار