دبیر کمیته ملی المپیک:

وزیر اساس کار خود را بر پایه آرامش بنا نهاده است

شهنازی گفت:سلطانی‌فر اساس کار خود را بر پایه آرامش ورزش کشور بنا نهاده و من و کیومرث هاشمی به عنوان مسئولان کمیته ملی المپیک در صدد هستیم فدراسیون و رشته‌های ورزشی به آرامش برسند.

وزیر اساس کار خود را بر پایه آرامش بنا نهاده استبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان شاهرخ شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک درباره حضور در جلسه شورای بازی‌های کشور‌های اسلامی اظهار داشت: این رقابت‌ها زیر نظر سازمان کنفرانس‌ کشور‌های اسلامی که بیش از 50 عضو دارد برگزار می‌شود. این سازمان بازی‌های کشور‌های اسلامی در سال 2017 را به کشور آذربایجان واگذار کرده است آذربایجان جزو کشورهای پیشرفته در عرصه ورزش به حساب می‌آید که امکانات خوبی دارد. این کشور میزبان نخستین بازی‌های اروپایی در سال 2015 بوده و به خوبی با میزبانی چنین رویدادهایی آشنا است. من هم به عنوان نماینده ایران در سمینار مربوط به بازی‌های کشور‌های اسلامی شرکت کردم در این سمینار سرپرست کاروان‌ها و همچنین تیم‌های ورزشی حضور داشتند که به صورت نفر به نفر جلساتی را با مسئولان برگزاری رقابت‌ها داشتیم ضمن اینکه مجمع با حضور نمایندگان کشور‌های شرکت‌کننده در بازی‌های اسلامی برگزار شد. بحث برگزاری بازی‌ها، تعداد و نفرات تیم‌ها و محل استقرار تیم‌ها از مهمترین بحث‌های این مجمع بود با تلاش دولت آذربایجان قرار است ورزشکاران شرکت‌کننده در بازی‌های کشور‌های اسلامی در همان دهکده‌ای مستقر شوند که ورزشکاران بازی‌های اروپایی در آن مستقر بودند.

شهنازی درباره رشته‌های شرکت‌های کننده در این بازی‌ها بیان کرد: کاراته، تیراندازی، تکنواندو، والیبال، پینگ‌پنگ، تنیس، وزنه‌برداری، کشتی آزاد و فرنگی، در بانوان وشو و ورزش‌های زورخانه‌ای ورزش‌های آبی شنا، شیرجه، واترپلو، دو میدانی ، بسکتبال سه نفره، بوکس، ژیمیناستیک، جودو و هندبال رشته‌هایی هستند که در بازی‌های کشور‌های اسلاکی شرکت می کنند البته قرار است ورزشکاران یکی دو رشته مخصوص جانبازان و معلولین مانند جودو و دو و میدانی در این رقابت‌ها حضور یابند.البته فدراسیون فوتبال با توجه مراحل آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان در راه مقدماتی 2018 و حضور تیم جوانان در مسابقات جهانی کره جنوبی از اعزام تیم به بازی‌های کشور‌های اسلامی انصراف داده است.

وی افزود: بازی‌های کشور های اسلامی اردیبهشت 96 برگزار می‌شود ضمن اینکه شهریور سال آینده هم رقابت‌های داخل سالن آسیا در ترکمنستان را پیش رو داریم. عملکرد ایران در ادوار‌های مختلف بازی‌های کشور اسلامی جهشی بوده و رتبه ما در هر گروه بهتر شده است.

دبیر کمیته ملی المپیک در مورد بودجه این کمیته برای اعزام ورزشکاران کشورمان به بازی‌های کشورهای اسلامی اظهار داشت: با توجه به شرایط بودجه‌ای که در کشور وجود دارد تخصیص اعتبارات در اردیبهشت‌ ماه دشوار است اما به هر حال در جلسه ستاد بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 برای تشکیل یک کارگروه جهت تسهیل حضور ورزشکاران کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی به جمع‌بندی رسیده ایم. نصراله سجادی ریاست این کارگروه به عهده دارد و امروز دومین جلسه کارگروه تشکیل شد قرار است جلساتی با فدراسیون‌ها درباره آماده‌سازی و اعزام ورزشکاران رشته‌های مختلف به این بازی‌ها انجام شود. نتیجه این جلسات در روزهای آتی در اختیار کمیته ملی المپیک قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مسعود سلطانی‌فر وزیر جدید ورزش و جوانان اساس کار خود را بر پایه آرامش ورزش کشور بنا نهاده و من و کیومرث هاشمی به عنوان مسئولان کمیته ملی المپیک در صدد رسیدن فدراسیون و رشته‌های ورزشی به آرامش هستیم امیدوارم با این تعاملات مثبت نتیجه‌ای خوبی برای ورزش کشور در آینده رقم بزنیم.

شهبازی در مورد تعداد رشته‌ها و ورزشکاران اعزامی کشورمان در بازی‌های اسلامی بیان کرد: برآورد اولیه ما اعزام 128 زن به این رقابت‌ها است البته این رقم قطعی نیست و امکان دارد در جلسات کارگروه بازی‌های کشورهای اسلامی تغییر کند سقف ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های مذکور 188 تن است.

دبیر کمیته ملی المپیک با اشاره به تعامل مسئولان این کمیته و وزارت ورزش برای ایجاد آرامش در فضای ورزش کشور تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت و تعامل در فضای ورزش کشور حاکم شده و همه در این مسیر گام برمی‌دارند.

شهبازی در مورد زمان محدود فدراسیون‌های ورزشی برای اعزام ورزشکاران خود به بازی‌های کشور های اسلامی گفت: مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد چرا که فدراسیون‌ها برنامه‌ ویژه‌ای برای حضور در این رقابت‌ها در نظر دارند.

وی در مورد اینکه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده تنها 54 در صد از بودجه مصوب این فدراسیون برای حضور در المپیک 2016 ریو در اختیار فدراسیون قرار گرفته گفت: تمام بودجه‌هایی که از سوی دولت در اختیار ما قرار گرفته شفاف و مشخص است و هر بودجه‌ای که ما از دولت می‌گیریم در اختیار فدراسیون‌ها می‌گذاریم. علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری چند وقت پیش در فرودگاه امام مرا دید  و گلایه‌هایی را در خصوص پرداخت نشدن بودجه وزنه‌برداری مطرح کرد. من هم در پاسخ به وی گفتم هر بودجه‌ای که در اختیار کمیته ملی المپیک قرار بگیرد را به فدراسیون‌ها می‌دهیم.


شهنازی در باره حاشیه‌های پیش آمده نسبت به شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک بیان کرد: این شرکت در گذشته ساختار مالی مناسبی نداشت اما پس از حضور مدیریت جدید از لحاظ مالی وضعیت خوبی پیدا کرد. اگر در قانون حسابرسی صورتهای مالی یک سازمان مطلوب اعلام شود یعنی ساختار مناسبی داشته است.بدهی های مالیاتی شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک صاف شده و در حال حاضر این شرکت به عنوان شرکتی سود ده در وضعیت خوبی قرار دارد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد حواشی ساختمان گاندی که متعلق به این کمیته است گفت: مشکلات این ساختمان مربوط به گذشته است.اطلاع خاصی از مسائل مربوط به ساختمان گاندی ندارم اما روند قضایی این ساختمان پیگیری می‌شود.

شهنازی درباره حواشی مربوط به اساسنامه فدراسیون های ورزشی گفت: کمیته بین‌المللی المپیک از چند سال قبل استاندارهایی را برای اساسنامه ها تعیین کرده است.فدراسیون‌ها اعلام کرده اند که با قوانین داخلی کشور همسو  می شوند.بحث مربوط به اساسنامه در حال پیگیری است اما در گذشته اینگونه مطرح شد که بین مسئولان ورزشی ایران در رابطه با  اساسنامه‌ها اختلافاتی وجود دارد و عده‌ای میخواهند عملکرد یکدیگر را زیر سوال ببرند هر چند ioc بر رعایت استاندارد اساسنامه‌ها تاکید دارد اما به فدراسیون‌ها اعلام می‌کنم که به قوانین دولت خود احترام بگذارند. وزیر ورزش درک درستی نسبت به بحث اساسنامه‌ها دارد و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی در این مورد وجود داشته باشد.

شهنازی در مورد حضور موی تای در بازی‌های آسیایی گفت: ایران قدرت زیادی در موی تای دارد و مدال‌های خوبی را در این رشته کسب کرده است. خوشبختانه به تازگی موی تای وارد بازی‌های آسیایی شده. توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک پس از دیدن این رشته اعلام کرد، نمی‌دانستم موی‌تای تا این اندازه جذابیت دارد.
 
وی در مورد تاخیر در بیمه شدن مدال آوران المپیک بیان کرد: هرچند نسبت به زمان المپیک تغییرات مدیریتی در بیمه ایران اتفاق افتاده اما مسئولان جدید این بیمه اعلام کردند که بیمه شدن قهرمانان المپیک را  در دستور کار خود قرار می‌دهند و به این منظور از کمیته ملی المپیک خواستند لیست مدال آوران المپیکی را در اختیار آنها قرار دهند. مشکل خاصی از این لحاظ وجود ندارد. در مورد کفش طلا هم باید بگویم در شرکت کفش ملی تغییرات مدیریتی رخ داد و به زودی کفش ساخت طلا در دستور مدیران جدید این کارخانه قرار می‌گیرد.
 
دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان درباره گلایه‌های احسان حدادی نائب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن ازمسئولان فدراسیون دو و میدانی و ورزش کشور گفت: شخصا پیگیر وضعیت احسان حدادی هستم. چند وقت پیش دلم برای وی تنگ شده بود و در تماسی که با احسان داشتم جویای احوالش شدم همچنین از سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن درخواست کردم مطالبات معوقه احسان از این باشگاه را پرداخت کند. با حسین جلالی مدیر کل ورزش کیش هم درمورد قرار دادن امکانات منطقه آزاد به این پرتابگر صحبت کردم. در کل کمیته ملی المپیک نگاه ( قهرمان زنده را عشق است) نسبت به قهرمانانزحمتکش کشورمان ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار