گزارش/

درمان فوق العاده خانگی سینوزیت و عفونتهای تنفسی/ خواص معجزه گر دمنوش‌ ها!

سینوزیت را می‌توان با روش‌های طبیعی مثل استفاده از برخی ادویه‌ها و گیاهان دارویی به سرعت درمان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینوس‌ها حفره‌های مملو از هوا در استخوان‌های جمجمه و صورت هستند. هر عاملی مانند موکوس یا عفونت که موجب پر شدن و گرفتگی آن‌ها شود، موجب بروز عارضه سینوزیت می‌شود.

بسیاری از ما تا زمانی که تجربه زجرآور درد شدید زیر گونه و اطراف ابروها، همراه با سردرد و گرفتگی بینی ناشی از مسدود شدن سینوس ها سراغمان نیاید، از وجود این حفره ها آگاه نمی‌شویم.

عفونت سینوس یا سینوزیت می تواند در هر سن و سالی سراغ افراد بیاید. در اغلب موارد، عفونت های سینوسی را می توان با داروهای خانگی درمان کرد اما نباید از این بیماری غفلت کرد زیرا این کار می تواند عوارض جدی به همراه داشته باشد.

چرا سینوزیت سراغمان می آید؟
عفونت سینوس ها معمولا به علت حمله یک ویروس رخ می دهد. البته باکتری یا قارچ ها هم می توانند عامل این بیماری باشند. یک سرماخوردگی ساده می تواند باعث تورم و التهاب سینوس و در نهایت تجمع خلط و مسدود شدن سینوس ها شود.

علاوه بر موارد فوق، عفونت سینوسی می تواند به دلایلی مانند آلرژی، پولیپ و انحراف تیغه بینی و قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و دود سیگار بروز یابد.

علائم سینوزیت را بشناسید
علائم شایع عفونت های سینوسی اغلب به صورت سردرد، حساسیت صورت به لمس، درد یا فشار، گرفتگی بینی، تغییر رنگ ترشحات بینی، گلو درد، سرفه و تب بروز کرده و در برخی افراد با خم شدن سر به جلو سر دردها تشدید می شود.

برای تسکین علائم عفونت سینوس، می‌توان برخی از داروهای خانگی طبیعی را مورد استفاده قرار داد. همچنین، بهتر است با دکتر خود برای تشخیص و درمان مناسب مشورت کنید.

با طب سنتی عفونت‌های سینوس را فراری دهید
داروهای خانگی درمان عفونت سینوس به خصوص در افراد مبتلا به سینوزیت مزمن در موارد بسیاری از داروهای شیمیایی موثرتر است. برخی از این راهکارها به شرح زیر است:

کمپرس گرم دردهایتان را تسکین می دهد
این درمان خانگی سینوس در کاهش درد و التهاب گونه ها و مناطق اطراف ابرو بسیار موثر است.

این دردها اغلب با خم کردن سر و یا دراز کشیدن بیشتر احساس می شود. برای تسکین دردها کافی است که یک حوله را در آب داغ قرار داده و حوله را فشار دهید تا آب آن خارج شود. سپس آن را روی گونه ها و پیشانی خود به مدت سه دقیقه قرار دهید.

گفتنی است؛ کمپرس گرم به تخلیه مخاط از بینی و باز شدن سینوس ها و رفع درد و التهاب کمک شایانی می کند. 

شست‌وشوی بینی
شست‌وشوی بینی با سرم استریل از درمان های خانگی موثر برای باز شدن سینوس ها به شمار می‌رود.

این درمان به عنوان یکی از امن ترین و ارزان ترین راهکارها برای کاهش عفونت سینوس شناخته شده است. کافی است تا یک سرنگ را از سرم پر کرده و محلول محتوی آن را با فشار وارد یکی از سوراخ های بینی کنید. در همین حالت نفس عمیق کشیده و با خروج هوا از بینی مایع از سوراخ دیگر بینی‌تان خارج شود.

بخور دهید تا راحت نفس بکشید
استفاده از بخور یکی از درمان‌های خانگی موثر برای التهاب و عفونت سینوس ها است.

محققان دانشگاه مرکز پزشکی مریلند توصیه می کنند که به منظور باز شدن سینوس‌ها سه تا چهار بار در روز از بخور بهره گرفته شود. 

کافی است آب را در یک ظرف کوچک جوشانده و سر خود را با یک حوله بپوشانید و بخار آن را به طور مداوم برای 10-15 دقیقه استنشاق کنید.

بخور به شل شدن مخاط های ضخیم شده مجرای تنفسی و باز شدن راه بینی و کاهش درد و التهاب سینوس ها کمک زیادی می کند.  

معجزه سرکه سیب در درمان سینوزیت
بخش اصلی سرکه سیب یعنی اسید استیک مانع از رشد باکتری ها شده و می تواند برای درمان عفونت سینوسی بسیار موثر باشد.

نوشیدن یک لیوان آب گرم که به آن یک قاشق مرباخوری سرکه سیب و یک قاشق مرباخوری عسل اضافه شده باشد، توصیه می‌شود. بهتر است این درمان را به مدت یک هفته ادامه دهید.

علاوه بر این می توانید یک یا 2 قاشق مرباخوری از سرکه سیب را در آب داغ ریخته و بخور آن را استنشاق کنید.

نوشیدن مایعات داغ
برای درمان عفونت های سینوس و کاهش انسداد بینی در طول روز مایعات گرم بیشتر بنوشید. آب گرم یکی از بهترین مایعاتی است که می تواند به باز شدن راه بینی و خروج عفونت از سینوس ها کمک کند.

سوپ مرغ؛ دوای درد سینوزیت
شما می توانید سوپ مرغ گرم را سه تا چهار بار در روز و در وعده‌های کم بخورید. برای اثر بهتر فلفل را به سوپ اضافه کنید.

چای زنجبیل بنوشید
چای زنجبیل داغ  یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای عفونت سینوسی است.

مقداری زنجبیل تازه را در یک فنجان آب جوش به مدت پنج دقیقه بجوشانید. سپس مقدار کمی آب لیمو و یک قاشق مرباخوری عسل را به این چای اضافه کنید تا طعم و مزه آن دلچسب شود.

این نوشیدنی را 2 تا سه بار در روز بنوشید. چای زنجبیل خواص ضد باکتری و ضد التهابی زیادی داشته و در درمان بیماری های بسیاری موثر است.

معجزه چای شنبلیله
نوشیدن چای داغ شنبلیله می تواند در تسکین احتقان بینی بسیار موثر بوده و موجب بهبود عفونت سینوسی شود.

2 قاشق چایخوری از دانه شنبلیله را در یک کاسه کوچک آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و اجازه دهید دانه ها نرم شود. حال چای شما آماده شده و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید.

این نوشیدنی داغ ضد التهاب بوده و موجب کاهش احتقان بینی و درد از روی گونه ها و پیشانی ها می شود.

روغن هایی در قالب مسکن‌های طبیعی   
مناطق دردناک صورت مانند گونه ها، پیشانی و ناحیه اطراف ابرو را با روغن زیتون و آویشن یا مرزنجوش ماساژ دهید.

کارواکرول موجود در روغن آویشن به عنوان یک ماده ضد اسپاسم در طبیعت شناخته شده که در درمان سینوزیت بسیار موثر است.

چند قطره روغن آویشن را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و آن را به آرامی بر روی گونه، بینی و پیشانی‌تان به آرامی ماساژ دهید تا از شر دردهای سینوزیت رها شوید.

ادویه‌ای که سینوزیت را فراری می‌دهد
فلفل قرمز هندی در درمان عفونت سینوس ها موثر است. کپسایسین ماده تشکیل دهنده قوی، موجود در فلفل قرمز بوده که با ایجاد حرارت و گرما در بدن به باز شدن گرفتگی سینوس ها و بینی کمک می کند.

می توانید مقداری از فلفل قرمز را به غذا و سوپ خود اضافه کنید. نوشیدن یک فنجان آب گرم حاوی یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز هندی نیز در درمان سینوزیت موثر است.

خواب راحت و آرام با اوکالیپتوس 
روغن معطر و فرّار اوکالیپتوس در درمان عفونت‌های سینوس بسیار مفید است.

روغن اوکالیپتوس به عنوان یک ضد احتقان عمل کرده و موجب کاهش التهاب می شود. اضافه کردن هفت تا هشت قطره از این روغن معطر در مخزن دستگاه بخور یا یک فنجان آب جوش و استنشاق با کاهش التهاب به باز شدن انسداد مجاری تنفسی و سینوس ها کمک فراوانی می کند.

علاوه بر استنشاق بخور، ماساژ چند قطره از روغن اوکالیپتوس بر روی بینی و پیشانی قبل از خواب به دلیل خاصیت آرام بخشی و ضد التهابی آن موجب کاهش درد و از بین رفتن سنگینی ناشی از عفونت سینوس ها در صورت شده که در نتیجه آن خواب راحتی در تمام شب خواهید داشت.

سیر؛ ضد احتقان طبیعی
سیر دارای خواص آنتی باکتریال بوده و می تواند برای درمان عفونت سینوس مورد استفاده قرار گیرد.

این درمان برای افراد مبتلا به سینوزیت مزمن بسیار مفید بوده و جویدن یک یا 2 حبه سیر خام با معده خالی بدون شک یکی از داروهای خانگی موثر برای درمان عفونت سینوس‌ها است.

همچنین می‌توانید مقداری سیر تازه خرد شده را در آب جوش ریخته و بخور آن را استنشاق کنید.

سیر در طبیعت یک ضد احتقان طبیعی شناخته می‌شود و با پاکسازی مخاط ها به باز شدن بینی گرفته کمک می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلاا
۱۷:۵۶ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
دوای همه کسانی که سینوزیت دارن خوردن روزانه یک سیر کوچک به اضافه کمی پیاز در وعدهای نهار وشام همراه غذااست اهسته و پیوسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
از سرم شستشو حتما استفاده کنید برای سینوزیت معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
از سرم شستشو حتما استفاده کنید برای سینوزیت معجزه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
لطیفه باقری
۱۸:۱۴ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
من چن سالی بود سیتوزیت داشتم فقط با سرم شستشو خوب شدم حتما امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۲:۵۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام
من تجربه عفونت قارچی سینوزیت را دارم
و از این بیماری وحشتناک زنده مانده ام
Iran (Islamic Republic of)
رضا.ح
۱۰:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
از کسی شنیدم ک گفت سینوزیتمو درمان کردم ..من این شخص را بیست سال میشناختم چه هوا گرم بود چه سرد این کلاه به سرداشت وکلاه کاپشنش را هم رو کلاهش میکشید ..دیدمش وپرسیدم چه کلاه نازکی به سرداری بیست ساله تو کلاه های پشمی بسر میکردی..خلاصه بگویم.....گفت من انقدر سینوزیت اذیتم میکرد یک روز ک در حمام بودم پیشانیم را زیر دوش گرفتم ارام ارام دوش را گرمتر کردم وانقدر ایستادم ک احساس کردم این گرما یه کاری با پیشانی من کرد بیرون امدم وسرمو گرم نگه داشتم و چندین روز دوباره تکرار کردم.خلاصه بگویم...اوبهبود یافته بود به فرد دیگری هم راه درمان راگفته بود یک ماه بعد فرد دوم هم گفت ک واقعا درمان شده..فقط حواستون باشه دوش را ارام ارام گرم کنید .نه انقدر ک بسوزید گرمای زیاد خوب است اما قابل تحمل باشد.ودوم اینکه بعد دوش پیشانی ک ازحمام بیرون امدید.مراقب باشید سرتان چون گرم است خوب خشک کنید ارام ارام با هوای اتاق هم دما شود یک هو وارد هوای سرد یا خنک نشوید حتی تابستان..این تجربه من بود ..فک کردم شاید برای کسی مفید باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام من کشاورزم ..یک روز درسرمای شب مجبور به ابیاری زمین بودم به مدت ده ساعت بعد بازگشتم به خانه احساس سرماخوردگی شدید کردم فک کردم کرونا دارم بدون ازمایش قرنطینه کردم خودمو بعد یک ماه خوب شدم اما از ان روز دیگر خواب راحت ندارم مدام بینی من کیپ میشه و چند باز از خواب بیدار میشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۰۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
من یک سال ونیم هستش که آبریزش بینی دارم و بینی ام کیپ شده و همچنین حس بویایی ندارم و معمولا بوی نامطبوع حس میکنم . با رفتن به چند تا متخصص و مصرف داروهایی ضد آلرزی وعفونت هم خوب نشدم . لطفا راهنمایی کنید . شب ها نمیتونم راحت بخوابم و طعم غذاهاها رو هم حس نمیکنم
United Arab Emirates
شيما
۲۲:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
در سلام من الان چند روز که سر درد شدید دارم و زده به چشام البته نه سرفه دارم و نه آبریزش بینی. ولی روزی دوبار یا سه بار عطسه میکنم تو یه سایتی مطلبی خوندم که نوشته بود اگه گردن درد هم داشتین به احتمال زیاد دچار میکروب کشنده سینوسات شدین و الان خیلی میترسم.. نیشه راهنماییم کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من از بچگی سینوزیت دارم و مدام ترشحات سبز رنگ از بینیم میاد لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۹
سلام.من‌چندساله‌سینوزیت‌دارم‌بادوش‌گرفتن‌یا‌بادخنک‌بهم‌بخوره‌سردرد‌میگیرم‌وچشمام‌سنگین‌میشه.اگه‌کسی‌راهکارشو‌بلده‌ممنون‌میشم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۱۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
من از بچگی آلرژی داشتم الان پولیپ بینیم وحشتناک بزرگ شده مدام هم آبریزش بینی و عطسه دارم گاهی هم خون میاد هزینه عمل پولیپ ندارم وگرنه عمل میکردم به سختی نفس میکشم اگه کسی راه درمان میدونه لطفا اشتراک بذاره
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه شیرین پور
۰۷:۲۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام خدا خیرتون بده که مطلب مفید میزارید من دیشب اصلا نتونستم بخوابم احساس خفگی میکردم اما این کار ها رو چند تاش که در دسترسم بود انجام دادم حالم بهتره ممنونم ازتون❤️
Iran (Islamic Republic of)
محمدناظری
۰۵:۲۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۹
منم نزدیک یکماه ن راحتی خواب شب دارم دو ساعت میخایم میبینم ببینیم کیپ میشه واگر کیپ شد قلبم تند تند میزدسپاس از دستورات العمل تون استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۱:۵۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
ی قسمت عسل با دوقسمت اب با هم هم بزنید و با قطره چکون حالت دراز کش بریزین داخل بینی یکم هم حالت سجده برین سوزش داره نگران نباشین هرچی خلط داخل بینی و ته حلق هست رو تخلیه کنین عالیه ولی تکرار داشته باشین درمان قطعی نیس ولی خیلی خیلی موثره زمانی خوبه ک وضع خیلی خراب نباشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۴ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
سپاس از مطالب بسیار مفیدتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
ممنون خیلی کار آمد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناهید
۱۲:۱۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
من پف زیر چشم دارم که پف سمت راست چشمم بیشتر از سمت چپه عفونت بینی از سمت راست هم بیشتر از سمت چپه آیا ممکنه دلیل پف زیر چشمم بخاطر عفونت سینوسام باشه ؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من حدود یکسال است که پیشانی ام رو به جلو رشد کرده است
ایا بخاطر سینوزیت است
ایا به غیر از عمل جراحی راهی است که پیشانی ام دوباره صاف شود
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۱:۰۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من سه روزه سر درد خیلی شدید دارم بینی هم کیپ شد و سردردم میزنه ب چشمم بنظر شما سینوزیت میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۹ تير ۱۳۹۹
سلام علیکم وتشکر - جویدن سیر، در درمان سینوزیت با معده ی خالی، خوب است اما به شرط آنکه ، مصرف کننده ی آن ، زخم معده و یا زخم اثنی عشر نداشته باشد . با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
طوبی
۲۳:۵۰ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام من چندوقته که انتهای زبانم زخم شدمییشه راهنماط کنی مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ارمان
۰۷:۰۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید من دوشب پیش جلو کولر خابیدم بعد ک صبح پاشدم دیدم ی سردرد خیلی بدی دارم درحدی ک سرمو تکون میدم درد میگیره تازه دیروز چندبار تب کردم تب خیلی بالا با اینکه دكتر هم رفتم بهم سروم زد و با دارو ولی تبم کم شده ولی سردردم هنوز برطرف نشده میشه بگید چیکار کنم خیلی کلافه شدم
Afghanistan
شهربانو
۰۰:۵۵ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
خیلی عالی بود حتما امتحان میکنم ممنون
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
من هم. سینوژیت دارم اما بعضی موغع ها اژ بینیم ترشح میاد چیکار. کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من سردردهای شدیدی دارم ک حتی نمیتونم یرم روروی بالش بذارم راه حل این مشکل چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام تنها راه درمان کامل اینه که ۲۱ روز در خانه بمانی ک باد بهت نخوره و هر شب روغن سیاهدانه شبی سه قطره بریزی دماغت روزشم بخور پیاز یا سرکه سیب بدی و در این فواصل مایعات داغ بخوری . تو این مدت ویتامین دی و سی و عسل مصرف داشته باش برای همیشه خوب میشی ولی تاکید میکنم تو ایام درمان حتی وزش نسیم هم بهت نخوره.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
سعید حسنی
۱۱:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من پنج ماهی میشه که تقریبا هر بیست روز یک بار سرم یعنی نیمه بالایی سر بشدت درد میکنه بعضی وقتا انقدر شدید درد میکنه ک حالت تهوع میگرم و استفراغ میکنم با مسکن هم برطرف نمیشه توی این پنج ماه بقدری از قسمت بالای سرم احساس سردی میکردم ک هر شب با کلاه میخابم اگه کلاه سرم نزارم دوباره درد میگیره از دماغم هیچ ترشحی نمیاد عوضش از پشت حلقم خلط میاد دهانمم بوی بد میده دکتر هم رفتم گفتن سینوس هاتون عفونت کرده آنتی بیوتیک دادن که هیچ اثر بهبودب نداشت .لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی منصوری
۰۱:۵۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
شما سینوزیت نداری عزیزم احتمال زیاد میگرن باشه سر دردی که حالت تهوع داشته باشه معمولا میگرن هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سردرد شدیدی دارم .وقتی بیرون از خانه هستم پیشونیم درد می گیره
Germany
مهتاب
۰۱:۳۸ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید
تقریبا دوساله عطسه های مداوم دارم به محض عوض شدن محیطم ویا نسبت به بوهای تند وگردو خاک
هرروز صبح با آبریزش شدید وعطسه های پی درپی به محض بیدار شدن دارم عطسه ای شدید
اکثر اوقات سردرد شدید در ناحیه فرق سر دورتادور تا پیشانی ودوچشمانم دارم طوری که پشت چشمم مانند یک نبض درد شدید مانند سوزن سوزن شدن فقط با کمپرس آب گرم و مسکن ارام میشود
لطفا راهنمایی کنید چه باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدی لطف اله
۰۰:۴۵ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
با سلام لطفا علت زخم انتهای گلو که حدود یک ماه است خوب نمی شود برام بگوید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام دردزیادی قسمت پیشانیم وروی بینیم دارم ولی علت رونمیدانم تاحالاسابقه نداشتم میشه راهنمایی کنیدوبگیدعلت چیست
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۲:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام سردرد وچشم درد دارم ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی وقت سینوزیت دارم
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۳:۴۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من چند ماهی سینوزیت گرفتم علائم فقط التهاب شدید هست دکترم رفتم قرص و آمپول میزنم درست میشه اما یه باد میخوره بر میگرده
میشه یه روش درمان خوب بگید
Iran (Islamic Republic of)
saba
۱۴:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
من چندین ساله سینوزیت دارم اما دوساله مخاط و عفونت سینوس از طریق بینی تخلیه نمیشه و از پشت حلق ب پایین ترشح میشه ک واققققققعا عذاب اوره همش حالت تهوع دارم و هزار و یک مشکل گوارش برام درست شده بخاطر همین مخاط عفونی ک از طریق بینی تخلیه نمیشه و ب پایین میریزه از قرار معلوم افرادی ک مشکل منو داشته باشن کم هستن ولی اگه کسی میدونه چیکار میشه کرد کمک کنه لطفا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۲۲:۵۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
عنبرنسااستفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
سلام فقط شبها روغن سیاهدانه و روزها بخور بده بدون اینکه بهت باد بخوره
Iran (Islamic Republic of)
شیلان
۲۳:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
من الان سردرد . ابرو درد . صورت و چرک بینی دارم و بدن درد دارم نمی دونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید اگرزخم معده داشته باشیم میتونیم ازسرکه سیب یا زنجبیل یااویشن استفاده کرد چون داروهایی برای زخم معده درحال حاضرمی خورم سینوسهام بشدت عفونی هستند وتاحالا کلی انتی بیوتیک درسرم تزریق کردن ممنون میشم ازراهنمایی شماکه چیکاربایدکردتامعده هم اذیت نشه مررررسی ازشما
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۱۸:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام
من ۲۰ سالمه و تازه فک کنم سینوزیت گرفتم ...اطرافیانم میگن به خاطر سوار موتور شدن و باد سرد تو سر خوردنه
استخوان بالای ابروهام شدیدااا جلو اومده ولی خیلی درد نداره
فقط زیادی جلو اومده
خواهش میکنم بگید درمانش جراحیه یا با روش های شما جلو امدگیش میخوابه ؟؟
خواهش میکنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
Itmmdrza
۱۵:۰۵ ۱۷ دی ۱۳۹۸
من سینوزیت مزمن داشتم همه اینا ک نظر دادنو انجام دادم عنبر نسا خوبه ولی یکم وقت میبره فقط قطره دامپرلی ک از روغن سیاهدانه و رزماری تشکیل شده تو گوگل سرچ کنید خرید بزنید ۳ روز نمیکشه از قبلم بهتر میشید
Spain
شبنم
۱۲:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
مفید بود مممنون
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۲۲:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۸
من الان 13 ساله که سینوزیت شدید دارم گوشام وز وز میکنه به هر دری زدم بهترین دکترا رو رفتم اما جواب نگرفتم نمیدونم چکار کنم که خوب بشم
Iran (Islamic Republic of)
ثمر ناز
۲۲:۳۴ ۰۵ دی ۱۳۹۸
با سلام دختر 7ساله من حدود دو ساله که سینوزیت داره روشهای زیادی امتحان کردم ولی نتیجه نگرفتم تو رو خدا اگه روشی که نتیجه داره معرفی کنید مثل دیوونه ها شدم خیلی نگرانشم
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۳:۱۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
با سلام شاید این بیماری که دارید اصلا سینوزیت نباشه مثلا گاهی اوقات وجود انگل های ریزی که درون سر شما باشه البته نمیشه دقیق گفت شایدم تومور باشه شما باید به ازمایشگاه برید و یه چکاپ کامل بدید ایشالا بیماری بد نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
روزانه ۱قطره روغن اکالیپتوس توی بینیش برزین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۲ دی ۱۳۹۸
روغن، سیاهدانه با عسل روزی دو نوبت صبح وشب یک قطره داخل هرکدام از سوراخهای بینی ریخته شود
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۹:۱۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سلام برای سینوزیت عرق عنبر نسا. عالی هست چند قطره داخل بینی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۲ ۰۲ آذر ۱۳۹۸
سلام.اقاتوروخدا این اینترنت کی وصل میشه؟
لعنت خدام به اغتشاشگرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
حسین
۱۵:۱۸ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
دوستان عزیز اول با سرم شستشو سینوساتون رو شستشو بدید منظورم اینه که چند قطره داخل بینی بریزید بعد بالا بکشید چند بار وبعد خالی کنید.وقتی مخاط بینی رو خالی کردید.چند قطره روغن گل بنفشه داخل ۲تا سوراخای بینی بریزید و بکشید بالا.بلافاصله درمان میشیدددد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام لطف داروی قطعی سینوزیت چیه اگر کسی سراغ داره بگه لطفن خیلی وحشت ناکه بیماری دردناکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۷ دی ۱۳۹۸
هندوانه ابوجهل دوای قطعی عفونت سینوزیت است. آب آنرا با قطره چکان در بینی بریزید. یک قطره برای هر طرف کافی است. هر روز یکبار الی سه بار بستگی به شدت و ضعف عفونت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
پری
۲۲:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
سلام هفت ماه سینوزیت دارم هرچی دارو مصرف می کنم جواب نمی دهد الان گوشام خییلی اذیتم می کنه دارم دیوانه مشم لطف اگ داروی سوراغ دارید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۵:۰۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
ی نفر مطمئن برو و زالو بنداز.سرم شستشو و ماساژ با سیاهدونه .ریختن روغن سیاهدونه ی اصل و گل بنفشه روزی دو بار تو بینی ها.وقتی فین میکنی حتما ی سمت بینی را بگیر و به نوبت تخلیه کن وگرنه ب گوش آسیب میزنه
Iran (Islamic Republic of)
Fateme خیلی مطلب خوب
۲۰:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
خیلی مطلب خوبی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۲۲:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
بهترین درمان استفاده از عنبرنثاراست.استنشاق دود ازطریق بینی که همراه با سوزشه که باید تحمل کرد.پس از ۳ روز استفاده خروج عفونتها از طریق خلط شروع میشه که به رنگ زرد تیره است(عفونت کهنه)فقط یک نکته مهم باید رعایت بشه عنبرنثار باید از مدفوع خرماده در روز اول تا دوم پس از زاییدن کره جمع آوری واستفاده شود همزمان با شیر آغوز که به کره میدهد
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۲۲:۵۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
قاروق یا تل گیری واسه درمان سینوزیت عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
این چی هس ک گفتین
Iran (Islamic Republic of)
عسلاین
۱۹:۵۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
ابن که گفتین چی هس مهندس جان
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۶:۲۸ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
من چند ساله داغونم الان 29 سالمه سردرد از جلو پیشانی و چشم درد و درد فک‌های دهان منو نابود کرده لطفا کمک کنید چیه این سینوزیت لعنتی. بی حوصله و بیتاب شدم اصلا جون ندارم. کل دندونام درد میکنه گلو درد و عفونت هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۵:۱۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
حتما ی متخصص ایمونولوژی برو تا مطمئن بشی ک آلرژی نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
اویشنم خوبه من دم میکنم میخورم سردردم بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
Sahar
۲۲:۴۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
منم سینوزیت دارم کمک کنین دیونم کرده
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۵:۱۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
شستشوی مرتب با سرم و ماساژ با سیاهدونه.من خودم هر چی قرص مسکن میخورم بیفایدس.فقط ماساژ روغن سیاهدونه و گل بنفشه آرومم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
جمعه خان
۲۱:۰۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
من درد پوشت سر دارم وهم پشت حلقم مکروبداره رفلاکس معده هم دارم چکار باید بکنم خاهیسش مکنم راه نمایم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
من 55سال سن دارم ازبچه گی تاالان سینوزیت ودردسر و چشم وبینی یک روز هم منو ول نکرده خواهشا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
منایی
۱۶:۰۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
برای سینو س یا سینوزیت چکار کنیم که درمان بشه سره دوسه روز
Iran (Islamic Republic of)
منایی
۱۶:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
من سینوس دارم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ف/...
۱۷:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
چند قطره آبليمو (آبليموي تازه باشه بهتره) رو كف دست بريزيد و اونو از حفره‌هاي بيني بالا بكشيد سرتون رو چند ثانيه بالا نگهدارين بعد عمل تخليهب بيني رو انجام بدين. عفونتها خارج ميشن و سردرد بسيار شديد ناشي از سيوزيت رفع ميشه . حتي با يكبار انجامش نتيجه عالي بدست مياد و حالتون خوب ميشه.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۴:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام ، من تمامه نظرارو همیشه میخونم و همشم انجام دادم به جز عمل که میدونم فایده نداره ، ماله من خیلی شدید شده و فقط میخوام بدونم سینوزیت باعث زدن جوش های زیاد توی صورت میشه ؟؟؟؟؟ صورتم ۱ ساله داره جوش میزنه وتمومی هم نداره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
عنبر نسا رو هم امتحان بکن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
خانمی که گفتن یه پیرزن توی شیراز هست خواهشا آدرسش رو لطف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین من ازبچگی تا حالا که 26 سالمه سینوزیت دارم عفونت زده به کل بدنم زده ریه ام یکی ازریمو برداشتن نابودم کردم کمکم کنید باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۸:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
زالو درمانی پیش یک استاد متبحر رو انجام بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۹ تير ۱۳۹۸
من هم از سردرد و سینوزیت رنج می کشیدم ولی چند روز از دم نوش شنبلیله استفاده کردم خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
شما بارهنگ و زنجیل و عرق نعناع رو بزار یه جوش بخوره سرآخر یه قاشق چایخوری عسل اضافه کن هرروز یک لیوان بخور تا یکماه حتی سرطان درمان شده بااین روش خودمم یک هفته هست شروع کردم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۱ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام میتونید برا گرفتگی بینی و کیپ شدنش از نفازولین استفاده کنید خییلی سریع بازش میکنه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام. یه خانمی میشناسم شیراز برید پیشش از دماغتان سینوزیت می‌کشه بیرون من خودم رفتم نتیجه گرفتم یه پیر زنه تنها راهشم همینه تمام دکترا فوق تخصص رفتم نتیجه نگرفتم ولی رفتم پیش این پیرزن معجزه میکنه خدا خیرش بده منو راحت کرد
Iran (Islamic Republic of)
بلال
۰۹:۲۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام میشه بگین چطوری اینکارو انجام میده؟ آدرسش رو لطف می کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
کجا هست
Iran (Islamic Republic of)
nadi
۲۳:۵۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
مامان من سالها پیش رفت پیشش عالی بود الان آدرسش رو نداریم خودم میخوام برم میشه آدرسش رو بگید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۶:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
سلام من نزدیک بیست هفت ساله ک پشت سرم به شدت درد میکنه ونمیتونم به درستی بشنوم لطفا کمکم کنید
Netherlands
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
به متخصص طب سنتی مراجعه کنید،باید علت طبیعی سردرد مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام من سینوزیت دارم ۹ ماهه گوش راست من کر شده هزار بارم دکتر رفتم درمان نشدم از زندگس هم بی نهایت نا امید شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسته نباشین ازتون خواهش میکنم من راهنمایی کنید این چند وقته شوهرم پشت سرش درد شدیدی داره که زندگیم فلج کرد از بس از این دکتر به اون دکتر گفتن اوفونت داره از بس قرس امپول زدنش حال نداره چند روز بستریش کردن ولی دردش کم نشده خواهش میکنم راهنمایی کنید خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۰۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام درمانش فقط جویدن یک عدد سیر ناشتا به مدت یک هفته اولین روز ناخواسته .برای اونایی نوشتم که جونشون به لبشون رسیده
Iran (Islamic Republic of)
نیایش
۰۰:۰۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
کدوم واقعابهترموعثره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام حدود ۲۰ ساله که سینوزیت دارم تمام راه کارهای شما رو هم رفتم حتی کفتن کاه هفت ساله بوخور بده بهتر میشه ولی نشده فقط باید مراقبت کرد که سرما نخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
عنبر نساع را داخل بزارین و بوخور کنید محشره واس سینوس
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۵:۱۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
برای کسانیکه آلرژی دارند خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
وجیهه
۲۳:۱۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۷
سلام‌دوستان‌من‌سالهاازسینوزیت‌رنج‌میبردم،سال۹۰تواینترنت‌باداروی‌نیکوصفت‌اشناشدم،این‌داروکاملاگیاهی‌هست‌وتاییدیه‌ازنظام‌پزشکی‌داره،داروبایدداخل‌بینی‌چکانده‌بشه،من‌استفاده‌کردم‌ودرمان‌شدم،واقعامعجزه‌میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۴۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
درسته .
United Arab Emirates
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
فقط عنبر نسا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
روغن زیتون را با سیاه دانه خورد شده قاطی کنید و داخل بینی بچکانید و سر را به سمت بالا چند دقیقه نگه دارید و بعد بینی را تخلیه کنید ببینید و لذت ببرید
Afghanistan
سارا
۲۱:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
مه یک سال میشه که سینوزیت دارم چی کنم که خوب شوم خیلی سر درد و کردن درد هستم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام من دو سال سینوزیت دارم دماغم کیپ میشه چکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۳ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام من دو سال سینوزیت دارم دماغم کیپ میشه چکار باید کنم
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۵:۰۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام...کسی داروی سردرد رو.میخواد بیادبهش معرفی کنم
فقط سردرد ناشی از سینوزیت رو خوب میکنه چیزیو درمان نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا هستم
۱۷:۰۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
همیشه سردرد شدید میگیرم میگرن و سینوزیت دارم بینیم همیشه خشک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
برای سرفه های خلت اور از عفونت ریه چه کنیم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
ممنون از نظرات وراهنمایی هاتون به نظرمن سینوزیت درمان قطعی نداره فقط با رعایت کردن می شود کمتر سراغ ادم بیاد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
با عرض سلام من 12 ساله سینوزیت داشتم ولی اینقدر انتی بیوتیک مصرف کردم که کم خونی گرفتم یک توصیه به همه فقط وفقط استشمام عنبر نسا وبخور سیر خورد شده،سرکه سیب معجزه میکنه یک عمر دعاگو میشید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۹ ۲۵ تير ۱۳۹۷
با عرض سلام من 12 ساله سینوزیت داشتم ولی اینقدر انتی بیوتیک مصرف کردم که کم خونی گرفتم یک توصیه به همه فقط وفقط استشمام عنبر نسا وبخور سیر خورد شده،سرکه سیب معجزه میکنه یک عمر دعاگو میشید
France
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۱ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان
من چند ساله سینوزیت همراه با الرژی دارم.
الان یه مدته همیشه از سردرد شدید وابربزش بینی رنج میبرم.
هر چه دارو مصرف کردم خوب نشدم.
دیگه خسته شدم همش دکتر....
شما راهکارتون چیه؟خدا خیرتون بده.اگه تجربه ای دارید بگید.متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۰۹ ۱۹ تير ۱۳۹۷
برو عطاری قطره نازیل یا نازال بخر معجزه میکنه طبق دستورش انجام بده
United States of America
فاطمه
۰۲:۵۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
امشب نجاتم دادید خدا حفظتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۲۱:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
من تقریبا ۲۸ ساله یا شاید بیشتر سینوزیت دارم از بهترین دکترها فوق تخصص و داروهای گیاهی استفاده کردم خوب نمیشه اصلا
فقط عمل نکردم
از اوکالیپتوس .عسل زنجبیل عنبر نساء سیاه دونانه روغن بنفشه سرم شستشو بخور هرکاری بگید اصلا خوب نشده
شاید یه کم بهتر بشه ولی دوباره به روال خودش برمیگرده
ش
Netherlands
مرتضی
۱۳:۲۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان من ۱۲ ساله سینوزیت دارم به هر دری زدم خوب نشدم نفسم اصلا در نمیاد راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام یه نوع قطره خارجی هست قلیظ و شیری رنگ هست که به صورت دو پاف در بینی مورد استفاده قرار میگیره از داروخانه تهیه کنید البته قیمتش نسبتا بالاست یاعلی
Malaysia
Tiyam
۲۳:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
یعنی چی قطره خارجی؟ لطفا اسمشو بگید
Iran (Islamic Republic of)
aa
۰۱:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
من دو ساله سینوزیت دارم هرروز گلو درد سر درد واقعا چی مفیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۷
سلام خسته نباشد من سینوزیت دارم سه روزشدیدسر درد دارم دکتر رفتم یک امپول داد ولی خوب نمیشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۷
سلام..یه روش عااالی برگرفته از طب سنتی...که اثرش رو هم دیدم براتون میگم و امیدوارم به مسخره نگیریدش و انجامش بدید...مادرم از سردردای وحشتناک سینوسی رنج میبرد در حدی که دور سرش مرتبا شال کلفتی بسته بود..یه عطار شهرستانی بهش گفت..از یکی از ساکنین کوه بخواید در فصل اردیبهشت که گلهای وحشی زیاده..پهن گاو براتون بیاره با سدر قاطی کن و ببند به سرت...بعد از 7..8 بار در طی یک ماه...کلا سردردش برطرف شد
Iran (Islamic Republic of)
سروش بیباک
۰۰:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
بسیار عالی
من سینوزیت خیلی شدید داشتم نفسم بالا نمیومد
نمک دریایی داخل اب گرم ریختم تا کامل حل بشه،بعد ب پشت دراز میکشیدم و با سرنگ داخل بینیم میریختم و نفس میکشیدم،طاقتتون باید خیلی زیاد باشه،بعد از پنج دقیقه ک سرتونو بالا کنین ،تمام عفونتها سرازیر میشه و نفستون راحت میشه،بعد یک هفته سردردتون و تنگی نفس و درد صورت و زیر چشما رفع میشه،توجه کنین نمک حتما دریایی باشه،ید دار نباشه ک زخم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
من اگر باد گرم هم به پیشونیم میخورد سردرد میگرفتم .این سینوزیت بخاطر شستن صبحگاهی سر و سوار موتور شدن.و باد سرد گرفتم .
درمان قطعی اسان
یک سرم شستشو بخرید .بالای اون یک لوله نی نوشیدنی وارد کنید .به پشت دراز بکشید بطوری که دو سوراخ بینی تون رو به اسمون قرار بگیره. میتونید از مبل یا میز کمک بگیرید . نفس تون حبس کنید محتویات سرم در دو سوراخ بینی بریزید تا پر بشه
اندکی نفس عمیق بکشید تا محتویات سرم وارد سینوسها بشه .
حال بشینید تا با گرفتن یکی از سوراخهای بینی تا میتونید فنگ کنید تا چزکها بیرون بیاد .همون لحظه سرگیجه و سردر کاملا رفع میشه. سعی کنید همیشه بعد از سرما خوردگی ها این عمل انجام بدین .
Iran (Islamic Republic of)
زری
۱۰:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام از سایت خوبتون متشکرم. مطالب مفیدی رو در اختیار افراد قرار میدید. خداوند به شما سلامتی، شادی و ثروت عنایت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
دوستان قطره گل بتفشه واقعا واقعا بی نظیره حتما حتما امتحان منید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
دوستان قطره گل بتفشه واقعا واقعا بی نظیره حتما حتما امتحان منید لطفا
Germany
مهران
۱۰:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام من سردردای شدید دارم هم پسشونیم هم اطراف چشمم هم گردنم
Iran (Islamic Republic of)
فاطیما
۱۵:۲۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
ماساژ با روغن گل بنفشه یا سیاهدونه.فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۰۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستان آبلیموی تازه رو ببرید وبه سوران بینی دوقطره بریزید هرروز دوتا سه بار یک هفته کلا درمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۹:۵۹ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
سلام من۳ماه پیش سرماخوردم ودکتر رفتم جدی نگرفتم وتا الان تقریبا آبریزش بینی دارم هرچندروزی یکبار.داروهاسرماخوردگیمومرتب استفاده کردم خوب شدم ولی آبریزش بینی روداشتم همراه با بوی بد.دوباره رفتم دکتر گفت عفونت سینوسه برام سرم شستشو وخشک کننده۶۲۵ رونوشت استفاده کردم ولی خوب نشدم هنوزم آبریزش بینی دارم معمولا از یک سوراخ بینیم تقریبا سبز وبدبو.لطف کنید بگین چیکارکنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۵۶ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
دندونموکشیدم وسینوس پاره شدوعمل سینوس کردم ودچارعفونت وتورم چشم وابروشدم چیکارکنم که ازبین بره وسردردشدیددارم ممنون میشم راهنمایی کنید
۱۲
آخرین اخبار