حواشی داغ بهارستان ؛

از قسم حضرت عباسی لاریجانی تا غیبت در روز روشن/ وقتی «دَه‌مرده» جای ده مرد حرف می‌زند!

شصت و پنجمین جلسه علنی مجلس لاریجانی را به قسم خوردن وا داشت.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سوت قطار شصت و پنجمین جلسه علنی مجلس در حالی کشیده شد که لایحه برنامه ششم آخوندی را به مجلس کشاند. 

**راه وزیر راه

امروز هم لاریجانی رئیس بود و میهمان وزیری که راهی برای پایان کارش باز شده و برخی این روزها قطار وزارتخانه اش را متوقف می بینند.

آخوندی که پیراهن مشکی به تن کرده بود و صدایش کمی گرفتگی داشت، درحالی در صحن مستقر بود که جمعی از نمایندگان دور صندلی وی حلقه زده بودند تا از این طریق راه جدیدی را برای انتقال مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود به وزیر راه پیدا کنند.

** لاریجانی: به حرف ما گوش نمی‌کنند !

اما رفته رفته حواشی صحن داغ‌تر شد تا اینکه نماینده رشت که دیروز خاطرات شمال را برای بسیاری از نمایندگان زنده کرده بود  مورد لطایف لاریجانی قرار گرفت.

وی که از شرکت نکردن بسیاری از نمایندگان در زمان رأی گیری مجلس انتقاد داشت، خطاب به لاریجانی گفت: در رأی گیری قبلی تنها 114 نفر از نمایندگان شرکت کردند.

فیلسوف بهارستان هم که گوشش همواره به این تذکرات آشنا بود در پاسخ گفت: خوب چکار کنیم...! شما با صدای بلند بفرمایید شاید به حرف شما گوش کنند، مخصوصا اینکه روز گذشته روز رشت بوده و شاید حرف شما نافذتر از بنده باشد که در ادامه جمعی از نمایندگان به شوخی لاریجانی نیشخند زدند.


از قسم «لاریجانی» تا سُنت‌شکنی پارلمانی/ وقتی «دَه‌مرده» جای ده نفر حرف می‌زند!/ غیبت در روز روشن!

در ادامه اما حواشی صحن مجددا به دور لاریجانی حلقه زد و وی که در جریان بررسی یکی از مواد لایحه برنامه ششم جمعی از نمایندگان را کنار صندلی خود می‌دید به یک آن سرشوخی را باز کرد و خطاب به نماینده دولت که با برخی از نمایندگان بر سر ماده مورد بررسی مباحثه داشت گفت: اختلافات علما نعمت است (خنده)

**ده مرده وارد می شود !

اما گذشت و گذشت تا اینکه ده مرده به میدان آمد و حواشی را به بز گاندی کشاند.

در ادامه حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل که پیشنهاد حذف یکی از بندهای ماده 75 لایحه برنامه ششم را داشت آنقدر صحبت کرد و کرد و کرد تا اینکه همه نمایندگان را به واکنش واداشت.

لاریجانی که در جریان پیشنهاد حذف دهمرده مشغول صحبت کردن با برخی از نمایندگان کنار صندلی‌اش بود در حالی از این مسئله غافل شد که سروصدای برخی از نمایندگان وی را متوجه این موضوع کرد که نمایند زابل بیشتر از زمانش درباره پیشنهاد صحبت می‌کند تا اینکه در ادامه فیلسوف مجلس به ائمه قسم خورد.

از قسم «لاریجانی» تا سُنت‌شکنی پارلمانی/ وقتی «دَه‌مرده» جای ده نفر حرف می‌زند!/ غیبت در روز روشن!

**قسم لاریجانی 

لاریجانی در جریان صحبت دهمرده مرتبا می گفت " آقای دهمرده ما متوجه پیشنهاد حذف شما شدیم. اما وی که انگار جای ده مرد حرف می زد در انتهای صحبت های خود به خاطرات گاندی و بزش در سفرش به انگلستان هم اشاراتی داشت. تا اینکه لاریجانی که جوش آورده بود دو دستش را به مانند اقامه نماز بالا برد و به طنز خطاب به ده مرده گفت: به حضرت عباس متوجه پیشنهادحذف شما شدیم (خنده) که این مسئله در ادامه باعث خنده حضار در مجلس شد تا بدین وسیله  از حواشی صحن علنی مجلس رفته رفته کاسته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار