رییس دانشگاه تهران عنوان کرد؛

کمک به دانشگاه تهران کمک به کشور است/ برترین دانشگاه ایران بر اساس رتبه‌بندی جهانی

رییس دانشگاه تهران گفت: هر گونه پشتیبانی از دانشگاه تهران به معنای تضمین آینده و توسعه پایدار کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و رییس هیئت امنای بنیاد دانشگاه تهران در دومین گردهمایی دانشجویان بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران عصر امروز در پردیس مرکزی دانشگاه تهران اظهار داشت: در بررسی روند کمک خیرین، نیک اندیشان و تعامل دانشگاه و جامعه در طول تاریخ دانشگاه تهران، تحولات شگرفی ایجاد شده است و شاید در برهه زمانی کوتاه این تاثیر را کمتر مشاهده کنیم اما مهم میزان و نرخ تغییرات است.

وی پشتیبانی و کمک به دانشگاه تهران را کمک به کشور ایران دانست و ادامه داد: اگر ما به جایگاه ویژه دانشگاه تهران در طول تاریخ خود و امروز نگاه کنیم قطعا هیچ نهاد آموزش عالی و کمتر نهادی در کشور همچون دانشگاه تهران اثرگذار نیست.

رییس دانشگاه تهران افزود: در توسعه فرهنگی، اجتماعی، فنی و سیاسی همواره جای پای اثربخش و مهم دانش آموختگان و دانشگاه تهران بوده است.

نیلی تصریح کرد: دانشگاه تهران در سطح بین المللی هم معتبرترین و شناخته شده ترین دانشگاه کشور است. بر اساس آخرین رده بندی های جهانی دانشگاه تهران برترین دانشگاه کشور است.

وی اظهار داشت: بنابراین هرگونه پشتیبانی از دانشگاه تهران یعنی تضمین آینده و توسعه پایدار کشور است. دانشگاه تهران ادعا می کند جهت گیری اصلی آن در برنانه های آموزشی و پژوهشی در جهت توسعه پایدار کشور است.

رییس دانشگاه تهران اضافه کرد: اگر به 10 سال گذشته بنگریم، نهادی را نمی‌بینیم که مستقیما و در قالب تشکیلات مدرن دانشجویان و دانشگاه تهران عمل کرده باشد.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه حامیان تهران در حد بسیار گسترده تر و مدرن تر حضور دارند، تاکید کرد: این نهاد علمی بسیار مدرن کار می کند و تحت نظر هیچ نهادی نیست و از راندمان و اثربخشی بالایی برخوردار است.

به گفته وی، خود مسولین حامیان نهاد را اداره می کنند بدون اینکه از جایی کمک بخواهند.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه این نهاد هر روز یک روش و موضوع جدیدی را به کار می‌برد، اظهار داشت: افرادی که در حوزه مدیریت و سازمان فعالیت می کنند با یک روش مشترک کار مطالعاتی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه از نظر علمی باید به این موضوع پرداخته شود، اضافه کرد: وابستگی دانشگاه تهران با وجود حامیانش به مراکز دیگر اندک شده است که همین عامل باعث جهت گیری سریع به سمت توسعه و رشد علمی می شود.

بورسیه دانشجویان برتر دانشگاه تهران؛ بنیاد حامیان دانشگاه تهران 1850 عضو دارد
در ادامه این مراسم، محمود کمره‌ای رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت این بنیاد اظهار داشت: این بنیاد از سال 94 فعالیت خود را با عضویت 850 دانشجوی مستعد و برتر دانشگاه تهران که تحت پوشش حمایت‌های مالی هستند کار خود را آغاز کرده است. 
 
وی بیان کرد: با بازنگری در آئین نامه بنیاد حامیان دانشگاه تهران دانشجویان برتر تحصیلی که تحت پوشش حمایت‌های این بنیاد قرار گیرند به وسیله خیرین بورسیه می‌شوند که داشتن معدل بالای 17 یکی از شروط اصلی برای استفاده از تسهیلات بورسیه است. 
 
کمره‌ای ادامه داد: اگر افراد خیر به این بنیاد اضافه شود، هزینه تحصیلی دانشجویان تغییر می‌کند و بنیاد یک کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویانی که عضو این بنیاد هستند بر اساس شرایط اهدا می‌کند. 
 
وی یادآور شد: فعالیت بنیاد حامیان هم اکنون هزار و 250 دانشجو را بورسیه کرده و این آمار در مدت یک سال بسیار شگفت انگیز است. 
 
وی عنوان کرد: ایجاد انگیزه برای پذیرش مسئولیت اجتماعی از مهمترین اهداف بنیاد حامیان دانشگاه تهران است و بورسیه دانشجویان از طریق این سازمان صورت می‌گیرد و این کار سبب تشویق کار خیر در بین دانشجویان می‌شود تا آنها خودشان را در آینده به عنوان یک خیر نشان دهند. 
 
وی یادآور شد: میزان مشارکت برای انجمن کارهای خیر بسیار چشمگیر است و در حال حاضر این بنیاد علاوه بر بورسیه دانشجویان فعالیت مختلف علمی و آموزشی نیز انجام می‌دهد. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار