اصفهان؛

محصولات گلخانه ای مزیت صادرات دارد

مدیر مجتمع گلخانه ای پارادایس گرگاب اصفهان با تاكيد بر اينكه محصولات گلخانه ای مزیت صادرات دارد، گفت: قانون کار فعلی مانع پیش روی اشتغال زایی واحدهای تولیدی كشاورزی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مصیبی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان از اين مجموعه، اظهار داشت: تولید محصولات گلخانه ای این مجتمع در زمینی است که سال هاي گذشته یکی از قطب های کشاورزی استان اصفهان به شمار می رفت.
وی اضافه کرد: 25 هکتار فضای گلخانه ای این مجتمع است که از سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تولیدگوجه و فلفل های رنگی را دو محصول عمده این گلخانه برشمرد و گفت: سالانه 6 هزار تن  محصول گلخانه ای تولید می شود که هر هفته یک کانتینر آن صادر می شود.
وی نوسانات قیمت محصولات کشاورزی را یکی از چالش های عمده تولید گلخانه ای برشمرد و افزود: قیمت گوجه در سال گذشته 5 هزار تومان و در سال جاری 1500 تومان شده این نوسان قیمت تولید کنندگان این بخش را سردرگم ساخته است. 
وی تقاضا برای صادرات محصولات کشاورزی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه تولیدکنندگان خودشان به صادرات روی آوردند و شرکت های بازرگانی در بخش محصولات گلخانه ای حضور چندانی ندارند. اگر شرکت های صادراتی در این بخش حضور فعال داشته باشند تولیدکنندگان تمرکز خود را بر تولید صادر محور می گذارند.
مصیبی از نحوه فروش محصولات گلخانه ای در بازارهای میوه و تره بار انتقاد کرد و گفت:پرداخت چهار ماهه و بی توجهی به محصولات گلخانه ای از جمله مسایل فروش این قبیل محصولات در بازار داخل است.
وی از توانایی تولید خیار گلخانه ای در این مجموعه خبر داد و گفت: به دلیل سخت گیری  قانون کار  و بالا بودن هزینه کارگر از تولید این محصول که بازار صادراتی دارد، خودداری کردیم و اگر قوانین کار تسهیل شود می توانیم طرح توسعه کشت خیار را   اجرا کنیم.
این تولید کننده  تصریح کرد: نحوه برخورد قانون کار با کارفرما سبب شده که  400 کارگر مشغول در این مجتمع را به 150نفر کاهش دادیم.
دبیر کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت: در شرایط کنونی که استان اصفهان با بحران کم آبی روبروست می توان از طریق کشت گلخانه ای بخشی از محصولات غذایی استان و کشور را تامین كرد.
گلستان مهر افزود: تقویت صادرات محصولات کشاورزی بویژه کشت گلخانه ای می تواند نقش موثری در اشتغال زایی بخش کشاورزی و همچنین رونق اقتصادی استان داشته باشد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار