هنوز درگیر بحث تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها هستیم/ هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: سبک زندگی امروز پاسخگوی نیازهای فعلی جوانان نیست و در زمینه تغییرات زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی و همچنین ازدواج جای تحقیقات علمی خالی است.

هنوز درگیر بحث تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها هستیم/ هر ساعت 19 طلاق در کشور ثبت می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبحی قراملکی مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده  در همایش ازدواج موفق در جوانان که در دانشکده بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: ما هنوز در بحث تفکیک جنسیتی و طرح‌های آزمون شده‌ای که مردود شده‌اند مانده‌ایم و به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم که این موضوع در بحث ازدواج جوانان باید حل و فصل شود. 
 
وی گفت: ازدواج موفق و پایدار در جامعه امروز با توجه به فضاهای مجازی، سن بالای ازدواج و از طرف دیگر سبک زندگی امروز پاسخگوی نیازهای فعلی نیست و ما مطابق تغییرات زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی تغییرات متناسبی را ایجاد نکرده‌ایم. 
 
قراملکی اظهار داشت: از سال 90 تاکنون نرخ ازدواج تغییر یافته است و با بالا رفتن سن ازدواج مشکلات خانواده‌ها و جوانان دو چندان شده است و می‌توان گفت هر ساعت 19 طلاق ثبت می‌شود و در طول سال 160 تا 170 هزار واقع ثبت طلاق را داریم. 
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده افزود: خیلی از جوانان ما در بحث ازدواج شناخت و مهارت‌های کافی را ندارند و جای مشاوران و روانشناسان در مراحل حین قبل و بعد ازدواج خالی است. 
 
وی در ادامه گفت: بسیاری از فارغ تحصیلان دانشگاهی ما تنها به مدرک تحصیلی بسنده می‌کنند و در مهارت‌های زندگی تجربه و مدرکی ندارند این موضوع زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی متعدد در جامعه خواهد شد. 
 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده گفت: تحقیقات نشان داده افراد مجرد که موفق به ازدواج و تشکیل خانواده نشده‌اند بیش از سایرین دچار نقص رفتار و کمبود اعتماد به نفس می‌شوند که باید برای این گروه‌ها چاره‌ای اندیشید. 
 
قراملکی گفت: در بحث ازدواج موفق رسانه‌ها نیز باید فاکتورهای واقعی از ازدواج و تشکیل خانواده و رفاه جامعه ارائه دهند تا شناخت‌ها با آگاهی و تشکیل خانواده با استحکام انجام شود. 
 
وی در  پایان گفت: آموزش رفتار جنسی سالم یکی از مواردی است که باید در جامعه مورد بحث و بررسی باشد چرا که در برخی از شهرهای کشور دومین عامل اصلی طلاق بعد از اعتیاد خیانت‌های زناشویی است. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار