اصفهان؛

سرانه فضای ورزشی شهروندان اصفهانی 33 سانتی مترمربع است

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: سرانه فضای ورزشی یک شهروند اصفهانی 33 سانتی مترمربع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قاسمی در نشستی خبری با اشاره به اینکه این رقم در نقاط مختلف شهر و نسبت به جمعیت و نیاز سنجی هر محله و منطقه متفاوت است، گفت: با تشکیل کارگروه هایی بین ما و شهرداران مناطق، برای ورزش محلات اصفهان برنامه ریزی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اعتبار سالیانه این سازمان و در صورت تحقق صدرصد آن، برای یک شهروند اصفهانی یکهزار و 300 تومان در نظر گرفته شده ولی امسال تاکنون تنها 50درصد این اعتبار محقق شده است .
قاسمی با تاکید براینکه شهرداری در ورزش حرفه ای نمی تواند ورود پیدا کند، در باره برگزاری المپیادها گفت: المپیاد یک دوره کوتاه مدت برای حرفه ای هاست و مسوولیت آور محسوب می شود اما ما روی نفس برگزاری آن مشکلی نداریم و تنها روی بازه زمانی و اسم آن مشکل وجود دارد.
وی افزود: ما در باره تغییر نام و تقویت این حرکت ورزشی برنامه ریزی خواهیم کرد هرچند در بخش زیر ساخت ها آماده همکاری با ورزشکاران هستیم و منظور از زیر ساخت نیز مهیا کردن فضا برای تمرین است.
وی گفت: اکنون زیر ساخت خوبی برای دوچرخه سواری در اصفهان فراهم است و با این اقدام طرح شاداب سازی را در شهر فراهم می کنیم .
وی تصریح کرد: برنامه 1400 تدوین شده و اولویت ما در آن، ورزش همگانی است و در این نوع ورزش، افق و قله ای دیده و تعریف نشده و ما برای ورزش همگانی در محلات اصفهان، افقی را تعریف خواهیم کرد.
قاسمی با تاکید بر فراهم کردن امکانات برای محلات گفت: ورزش محلات و نحوه ورود به آن از سال آینده آغاز می شود و اکنون با تشکیل شورای ورزش محلات، درصددیم تا اصفهان را به سه دهه گذشته بازگردانیم و پویایی و انسجام بخشی بین محلات را کلید بزنیم.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان ادامه داد: بین 8 تا 12 درصد از اصفهانی ها به ورزش همگانی می پردازند و در افق 1400 پیش بینی ما این است که این میزان به 50درصد برسد.
وی افزود: در برنامه های ورزش شهروندی محلات و ورزش های آموزشی و سبک، تاکنون 320 هزار نفر در اصفهان شناسایی شده اند و بیش از 119 هزار نفر در ورزش همگانی فعالند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار