187 روستای استان چهارمحال و بختیاری در معرض خطر رانش زمین قرار دارد.

خطر رانش زمین برای 187 روستای چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: 187 روستای این استان با شیب بالای 50 درصد در معرض خطر رانش زمین قرار دارد.

ستار فرهادی افزود: از این تعداد تا کنون 85 روستا در قالب 55 شهرک و تحت تأثیر سیل، ریزش کوه و رانش زمین جابجا شده است.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری دارای رتبه نخست کشور در جابجایی روستاهای در معرض خطر می باشد.

فرهادی با بیان اینکه هم اکنون برخی کانون های جمعیتی در اطراف سه هزار و 200 کیلومتر رودخانه دائمی و فصلی چهارمحال و بختیاری مستقر هستند یادآور شد: استقرار کانون های جمعیتی در اطراف رودخانه ها مشکلاتی را هنگام بروز حوادث غیر مترقبه برای ساکنان آن به وجود می آورد.

وی ادامه داد: وجود بارندگی های بالای 10 میلیمتر به مدت چند روز در سال، طوفان، یخبندان، سیل، رانش زمین و رعد و برق از مهمترین حوادث غیر مترقبه در چهارمحال و بختیاری است.

فرهادی گفت: چهارمحال و بختیاری با 30 گسل اصلی و فرعی بر روی چین خوردگی زاگرس مرکزی قرار دارد که بخش ابتدایی گسل زاگرس در استان است.

وی افزود: قرار گیری چهارمحال و بختیاری بر روی گسل های زلزله خیز و استقرار 80 درصد وسعت این استان در شیب بالای 15 درصد ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه هنگام وقوع این بلای طبیعی را بیشتر می کند.

فرهادی بر ارتقای آمادگی عمومی، هماهنگی دستگاه های اجرایی و انسجام اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان ها با هدف کاهش خطر پذیری هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی به عنوان یک ضرورت تأکید کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار