لرستان؛

شناسایی 40 حلقه چاه غیرمجاز در سلسله

رئیس امور آب سلسله گفت: 40 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که 13 حلقه از این تعداد با صدور حکم قضایی پر و مسدود شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الله حسنوند افزود: مابقی چاه های غیرمجاز شهرستان سلسله نیز تا پایان امسال پر می شوند.
وی با بیان اینکه شهرستان سلسله کمترین چاه غیرمجاز در لرستان را دارد، گفت: چاه غیرمجاز عمیق در شهرستان سلسله وجود ندارد.
رئیس امور آب سلسله مصرف واحدهای صنعتی این شهرستان را زیر یک لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: دشت الشتر یکی از بهترین دشت های لرستان است بطوریکه میزان ورودی این دشت 18 میلیون مترمکعب است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برداشت از دشت الشتر 18 میلیون مترمکعب است لذا می توان گفت این دشت در وضعیت تعادل قرار دارد.
حسنوند درخصوص نصب شبکه های فرعی غیرمجاز توسط اهالی در محدوده شبکه های ایستگاه پمپاژ فیض آباد، اظهار کرد: حدود 62 هکتار شبکه فرعی غیرمجاز در این محدوده شناسایی شده که دستور قضایی برای جمع آوری این تاسیسات نیز گرفته شده است.
وی با اشاره به صدور 171 حکم قضایی آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها در شهرستان سلسله افزود: در مجموع بیش از 27 هکتار از اراضی حوزه کاکارضا، هنام، کهمان و سراب پاپی به ارزش اقتصادی 240 میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شده است.
وی گفت: نصب کنتورهای هوشمند برای کنترل برداشت منابع آب زیرزمینی و اعمال مدیریت مشارکتی کشاورزان در اولویت برنامه های اداره منابع آب شهرستان سلسله قرار داد.
رئیس امور آب سلسله با اشاره به وجود 417 حلقه چاه در این شهرستان افزود: از این تعداد 367 حلقه چاه در بخش کشاورزی استفاده می شود.
انتهای پیام/ا   
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.