وزیر مخابرات و تکنولوژی که روز گذشت از کارش تعلیق شد، اتهامات فساد اداری خود را رد می‌کند.

وزیر مخابرات افغانستان اتهام فساد اداری خود را رد کرد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، عبدالرزاق وحیدی، وزیر مخابرات و تکنولوژی که روز گذشته به دستور رییس جمهور غنی از کارش تعلیق شد، گفت که موجودیت فساد در وزارتش را رد نمی‌کند؛ اما اتهام فساد بر خودش حقیقت ندارد.

آقای وحیدی گفت که مالیات مخابراتی مانند هر مالیات دیگر از سوی وزارت دارایی جمع آوری می‌شود و حاضر است با هیات حقیقت‌یاب همکاری کند.

وی به تلوزیون یک افغانستان گفت: وزارت دارایی در وزارت مخابرات و تکنولوژی هیات‌هایی دارد که بر روند دریافت مالیات از سیستم‌های مخابراتی را نظارت می‌کنند.

منابعی اما گفته‌ند که رییس جمهور در این مدت میانه خوبی با وزیر مخابرات نداشته و هرازگاهی از او انتقاد می‌کرده است.

عبدالرزاق وحیدی از طریق فعالیت‌های انتخاباتی  عبدالله عبدالله و با حمایت محمد محقق به کابینه راه یافت.

جزییات بیشتر اتهام فساد برآقای وحیدی هنوز روشن نشده است؛ اما نهادهای ناظر روند مبارزه با فساد اداری، می‌گویند که اگر این ادعا ثابت شود، تعلیق کردن کار او کافی نیست.

امید شریفی، سخنگوی کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری گفت که اگر واقعا این موضوع حقیقت داشته باشد باید اقدام‌های جدی تر قضایی در برابر وی انجام شود.

در این میان دیدبان شفافیت افغانستان، روند مبارزه با فساد اداری در کشور را پرسش برانگیز می‌داند، زیرا به باور این نهاد، تعیین هیات از سوی رییس جمهور سلامتی روند رسیدگی به پرونده‌های فساد را زیر سوال می‌برد.

گفتنی است که مجلس نمایندگان افغانستان در یکی از جلسات استیضاح دو ماه گذشته خود عبدالرزاق وحیدی را با 49 رای موافق و 147 رای مخالف از سمت وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات برکنار کرده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.