راه اندازی رشته بولینگ و پاراتکواندو برای ورزشکاران نابینا

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: رشته بولینگ و پاراتکواندو برای ورزشکاران نابینا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا مظلومی ظهر امروز در بوشهر با بیان اینکه نابینایان دارای استعدادهای  بسیاری هستند اظهار داشت:  ورزشکاران نابینا و کم‌بینا در استان‌ها دارای استعدادهای بسیاری هستند ولی زیرساخت‌های ورزشی آنان برای توانمند کردن آنها بسیار اندک است.

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حل مشکلات ورزشکاران این فدراسیون گفت: در بسیاری از کشورها باشگاه‌های مطرح شرایط و زمینه را برای فعالیت بیشتر نابینایان و معلولان در عرصه‌های ورزشی فراهم می‌کنند و امیدواریم روزی فرا رسید که در ایران نیز باشگاه‌ها برای پیشرفت ورزش نابینایان سرمایه‌گذاری کنند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان اظهار امیدواری کرد: تا خیران، سازمان‌ها و ارگان‌ها مختلف با تاسی از ارزش‌های ایرانی و اسلامی برای حمایت از ورزش نابینایان گام جدی بردارند.

وی با اشاره به برنامه‌های این فدراسیون در حمایت از پشتوانه سازی برای تیم ملی فوتبال پنج نفره کشور، گفت: از سال 86 هشت استان در رشته فوتبال پنج نفره فعال شدند اما در سال‌های اخیر به سبب نداشتن امکانات مورد نیاز و زیرساخت‌ها اجرای طرح استعدادیابی به تعویق افتاده است.

مظلومی با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان توپ فوتبال پنج نفره را در اختیار مدارس  استان‌ها قرار می‌دهد تاکید کرد: برنامه‌های استعدادیابی با هماهنگی هیئت‌های استانی شتاب می‌گیرد تا افراد واجد شرایط شناسایی شوند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با بیان اینکه استعدادهای خوبی در فوتبال نابینایان در رده سنی جوانان وجود دارد افزود: اردوهای خوبی برای آنان در نظر گرفته شده چراکه این جوانان قابلیت‌های خوبی دارند و می‌توانند آینده فوتبال پنج نفره ایران را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این فدراسیون در هشت رشته ورزش مردان و چهار رشته ورزشی زنان فعال است گفت:  رشته بولینگ و پاراتکواندو برای مردان نابینا راه‌اندازی می‌شود.

مظلومی علل تاخیر در راه‌اندازی این دو رشته را نداشتن زیرساخت مناسب در کشور عنوان کرد و افزود: با اینکه بولینگ رشته‌ای گران‌قیمت در ورزش نابینایان است، اما به دلیل آنکه در شمار رشته های پارالمپیکی و پارآسیایی است، توانایی کسب مدال را داریم و امیدواریم با راه‌اندازی این دو رشته بتوانیم استعدادهای خوبی پرورش دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با بیان اینکه در صورت فراهم شدن شرایط ، رشته بولینگ برای زنان نابینا نیز راه‌اندازی می‌شود، تاکید کرد: ما امکانات و زیرساخت‌های مناسب برای بسیاری از رشته‌ها ورزشی نابینایان و کم بینایان از جمله فوتبال پنج نفره را نداریم و این کار را برای فدراسیون و هیئت‌های استانی سخت می‌کند.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.