اصفهان؛

کمیته تغذیه در شهرستان آران و بیدگل راه اندازی می شود

معاون فرماندار آران و بیدگل با بیان این که تغذیه مناسب برای سلامت بهینه ضروری است از راه اندازی کمیته تغذیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیمحمد یوسفیان عصر روز امروز در جلسه کمیته تغذیه و امنیت غذایی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این کمیته، برنامه های عملیاتی و اجرایی اداره ها در زمینه بهبود تغذیه آحاد جامعه به صورت یکپارچه، همه جانبه و با همکاری بین بخشی و مشارکت مردم مورد پیگیری خواهد گرفت.
وی توسعه منابع انسانی را به عنوان یکی از رکن های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت: امنیت تغذیه ای و فراهم کردن غذای کافی مطلوب و سالم از محورهای اصلی توسعه منابع انسانی است.
یوسفیان تصریح کرد: در این زمینه سیاستگذاری ها در سطح ملی و با پشتوانه های قانونی از جمله اصل سوم قانون اساسی، چشم انداز 1404 و سیاست های کلی نظام در چشم انداز، سیاست های کلی بخش کشاورزی و سند نقشه علمی سلامت کشور مورد پیگیری قرار گرفته است.
معاون فرماندار آران و بیدگل گفت: در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی نظام در بخش سلامت و در بند 6 تامین امنیت غذایی، بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی و اصلاح سبک زندگی در تغذیه را مورد تاکید قرار داده اند.
وی یادآور شد: در این راستا یکی از اولویت های زیر ساختی برای بهبود امنیت غذایی، ارتقای سواد تغذیه مردم است تا زمینه های آگاهی و نگرش و تغییر رفتار مردم در زمینه تغذیه ارتقا پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: همه اداره های شهرستان در این رابطه با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.