نصب مجسمه یادبود برده‌های جنسی ژاپن در بوسان/ توکیو سفیر خود را از کره جنوبی فراخواند+تصاویر

توکیو از فراخوانی موقت سفیر خود در کره‌ جنوبی در اعتراض به نصب مجسمه‌ای به یاد برده‌های جنسی ارتش ژاپن در برابر کنسولگری این کشور در شهر بوسان، خبرداد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژاپن امروز (جمعه)، از فراخوانی موقت سفیر خود در کره‌ جنوبی در اعتراض به نصب مجسمه‌ای به یاد برده های جنسی ارتش امپراتوری ژاپن در برابر کنسولگری این کشور در شهر بوسان (کره جنوبی) خبرداد. 

کره‌ای‌ها این مجسمه را ماه دسامبر، در اعتراض در برابر این کنسولگری نصب کردند.

مسئله برده های جنسی ارتش امپراتوری ژاپن از دهه‌ها پیش موجب تیرگی روابط بین دو کشور شده است . شماری از ساکنان کره جنوبی این مسئله را نماد سوء استفاده و خشونت‌های ژاپن در طول دوره استیلای استعمارگرانه این کشور از سال 1910 تا 1945 می دانند.

اغلب مورخان براین عقیده اند که بین 200 هزار زن اساسا کره‌ای و همچنین زنان چینی ،‌اندونزیایی و اتباعی از دیگر کشورهای آسیایی برای خوشگذرانی نظامیان ژاپنی به زور در ارتش امپراتوری ژاپن به کار گرفته شده‌اند.
«یوشیهیده سوگا»، سخنگوی دولت ژاپن، در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «ژاپن و کره جنوبی تایید کرده‌اند که توافق‌نامه منعقد‌شده در سال 2015 به طور قطعی و بازگشت ناپذیر مشکل زنان برده جنسی امپراتوری ژاپن را حل وفصل کرده است . با وجود این مسئله ،‌مجسمه ای در بوسان نصب شده است . این موضوع پیامدهای تاسف باری بر روابط بین دو کشور دارد.»

سخنگوی دولت ژاپن همچنین اعلام کرد توکیو به طور موقت سرکنسول خود را از بوسان فرا می خواند؛ گفتگوهای اقتصادی بلند پایه را به حال تعلیق در می‌آورد و گفتگوهای مربوط به توافق جدید تبادل ارزی بین دو کشور را به حال تعلیق در می آورد.

این سخنگو افزود: «دولت ژاپن همچنان با قاطعیت از دولت کره‌ جنوبی می‌خواهد که این مجسمه دختر جوان را از این محل بردارد .»

پیش از این، دو کشور توافقنامه‌ای « قطعی و بازگشت ناپذیر» امضا کرده‌اند که براساس آن ژاپن «عذرخواهی های صادقانه» خود را ابراز و مبلغ یک میلیارد ین (‌هشت میلیون و هشتصد هزار یورو) غرامت برای تامین مالی تاسیس بنیادی را برای کمک به بازماندگان این زنان پرداخت کرده است. 


نصب مجسمه یابود برده‌های جنسی ژاپن در بوسان/ توکیو سفیر خود را از کره جنوبی فراخواند+تصاویر

نصب مجسمه یابود برده‌های جنسی ژاپن در بوسان/ توکیو سفیر خود را از کره جنوبی فراخواند+تصاویر

نصب مجسمه یابود برده‌های جنسی ژاپن در بوسان/ توکیو سفیر خود را از کره جنوبی فراخواند+تصاویر


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
taroatapikatma
۰۸:۱۰ ۱۸ دی ۱۳۹۵
مرگ بر ژاپن
آخرین اخبار