آبادان؛

لزوم ایجاد سازمان مردم‌نهاد ویژه بانوان کارآفرین در خرمشهر

ایجاد سازمان مردم‌نهاد ویژه بانوان کارآفرین در خرمشهرضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ربیهاوی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خرمشهر گفت: ایجاد سازمان مردم‌نهاد برای بانوان کارآفرین باعث ایجاد حمایت از آنها می‌شود، تا مطالبات این قشر به صورت تشکلی انجام گیرد.

عبدالامیر ربیهاوی در حاشیه نشست کمیته اقتصادی شهرستان افزود: با توجه به نوع جمعیت بانوان در جامعه که به پنجاه درصد رسیده است، باید فرصت اشتغالزایی برای بانوان فراهم شود.

وی گفت: نرخ مشترک مشارکت اقتصادی مردان در جامعه 20 برابر بانوان است که باید به حداقل برسد، البته نرخی بیکاری بانوان در شهرها نسبت به روستاها و تحصیلکرده‌ها نسبت به بانوان با میزان تحصیلات کم، بیشتر است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت یازدهم در سه سال عمر خود تلاش‌های خوبی را برای کاهش این تبعیض انجام داده است و موضوع اعطا پست‌های سیاسی و حکومتی به بانوان، گواه بر این مطلب است.

وی متذکر شد: ما دنبال این هستیم که فرصت اشتغالزایی را برای بانوان ایجاد کنیم و باید حداقل دو بازارچه اقتصادی بانوان در شهرستان احداث شود، تا پوشاک مدارس و زنانه در یک‌جا جمع و به فروش برسد.

ربیهاوی در پایان عنوان کرد: ایجاد سازمان مردم‌نهاد برای بانوان کارآفرین باعث ایجاد حمایت از آنها می‌شود، تا مطالبات این قشر به صورت تشکلی انجام گیرد.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.