مدیر تیم های ملی فوتبال:

بازیکنان لیگ برتری دست کی‌روش امانت هستند/ لفظ اخراج را درباره ملی پوشان پرسپولیس به کار نبرید

ساکت گفت: کی روش اعتقاد دارد بازیکنان امانت باشگاه ها هستند و باید به بهترین شکل از آن ها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا ساکت در برنامه ورزش و  مردم درباره حواشی اردوی تیم ملی در امارات بیان کرد: هرچند فضای فوتبال این روزها ملتهب شده اما برنامه تیم ملی از مدت ها پیش با در نظر گرفتن رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان تنظیم شده است. فرصت ارزیابی بازیکنان داخلی تا پایان سال برای کی روش وجود نداشت. بر همین اساس قرار شد آن ها در اردویی پنج روزه در اختیار تیم ملی باشند چراکه لژیونرها کاملا زیر ذره بین هستند. سعید فتاحی اعلام کرده برنامه اردوی تیم ملی در دبی را از 20 روز قبل تلفنی در اختیار برانکو قرار داده و لزوم برپایی این اردو را هم تبیین کرده است.

وی افزود: کمپ تیم ملی فاقد زمین تمرینی مناسب است. کی روش از 6 ماه قبل نگرانی خود را نسبت به کیفیت زمین کمپ ابراز کرد اما با اولین باد پاییزی مشخص شد که 75 درصد زمین، علف است و چمن نیست. هرچند فدارسیون فوتبال مشغول آماده سازی زمین شماره یک کمپ مطابق طرح فیفا و زمین شماره 2 با کمک شهرداری است اما با توجه به شرایط مناسب زمین چمن باشگاه ایرانیان دبی، برای دیده شدن ملی پوشان لیگ برتری قرار شد اردویی کوتاه مدت در امارات برگزار کنیم.

ساکت در ادامه تصریح کرد: عوامل غیر ورزشی منجر به لغو دیدار ایران و مراکش شدند. هر چند کی روش به هیچ وجه دوست ندارد مسابقات لیگ متمرکز برگزار شود و به باشگاه ها فشار بیاید، اما از طرفی نمی خواهد تیم ملی هم به مشکل بخورد. آمار نشان می دهد وقفه های لیگ ما از خیلی کشورها کمتر است. همه تلاش می کنند فوتبال باشگاهی و ملی ایران به بهترین شکل کار خود را پیش ببرد.

مدیر تیم های ملی در مورد دلیل بازگشت ملی پوشان پرسپولیس از اردوی دبی بیان کرد: پرسپولیس مورد احترام همه است چراکه نام بزرگ شاهین را با خود یدک می کشد اما این که تمام موفقیت های این تیم به اردوی پنج روزه تیم ملی گره بخورد، نگران کننده بود. به همین دلیل کی روش با تصمیمی هوشمندانه بازیکنان پرسپولیس را به تهران بازگرداند. هرچند تحلیل های زیادی درمورد این تصمیم سرمربی تیم ملی انجام شد. تاج روز گذشته به دبی رفت و نشستی شش ساعته را با کی روش برگزار کرد. برنامه تیم ملی با درنظر گرفتن اقتدار باشگاه ها، به کی روش اختصاص دارد. کادرفنی تیم ملی با روزی 18 ساعت تلاش، می خواهد تمام نفرات شایسته را انتخاب کند و در این میان کسی از قلم نیفتد.

وی با اشاره به لزوم برقراری آرامش در عرصه فوتبال ملی و باشگاهی اظهار داشت: به چالش کشاندن برنامه های تیم ملی در آستانه دور برگشت مقدماتی جام جهانی، آرامش را از بین می برد. بنابراین از پیشکوستان تقاضا دارم ضمن بیان انتقادات خود از کوبیدن کی روش و حتی برانکو دوری کنند. فدراسیون فوتبال با برنامه ریزی کار را جلو می برد.

ساکت درمورد کاهش زمان اردوی تیم ملی در دبی گفت: تیم ملی امروز به ایران بر می گردد و اگر این هجمه ها ایجاد نمی شد کادرفنی پرسپولیس تا 24 دی فرصت داشت ملی پوشان خود را کنار سایر بازیکنان تمرین دهد. کی روش برای این که بازیکنان تیم ملی بیشتر در اختیار تیم های باشگاهی خود باشند زمان اردوی دبی را 2 روز کم کرد. جالب اینجاست که تیم های مطرحی مانند سوئد، مراکش، و فنلاند هم اکنون در امارات اردو دارند.

وی افزود: می خواهم نمونه دیگری از تعامل سرمربی تیم ملی با باشگاه ها را مثال بزنم. در بازگشت تیم ملی از چین، کی روش از صندلی فرست کلاس استفاده نکرد و آن را به یک بازیکن داد. چراکه می خواست از امانت باشگاه ها که در اختیار تیم ملی قرار گرفته، به بهترین شکل حفاظت شود. به هر حال تمام مربیان ملی طبق فلسفه خود  اردوهایی را برای تیمشان در نظر می گیرند. تیم ملی فوتسال و تیم هلی پایه هم چنین برنامه هایی دارند. برنامه های کی روش هم مورد تائید رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفت.

مدیر تیم های ملی درباره اخراج بازیکنان پرسپولیس بیان کرد: به هیچ نمی توان لفظ اخراج را درباره بازیکنان پرسپولیس به کار برد. کی روش ضمن احترام به هواداران پرسپولیس و آسیب وارد نشدن به برنامه های این تیم، ملی پوشان پرسپولیس را از اردوی دبی ترخیص کرد. باید در هنگام حرکت کشتی به سمت یک هدف مشخص، پشت سر کاپیتان این کشتی باشیم. کی روش 24 مشکل اساسی در امور مربوط به تیم ملی دارد که تاکنون برخی از آن ها حل نشده است. دولت، رسانه ها و تمام اهالی فوتبال باید از تیم ملی حمایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۲۴ ۱۸ دی ۱۳۹۵
آقای ساکت لطفا ساکت
آخرین اخبار