رئیس پلیس امنیت عمومی استان خبرداد

انهدام شبکه زمین‌خواری در زاهدان

رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان از انهدام شبکه زمین‌خواری و رفع تصرف بیش از 13 هزار متر مربع زمین در زاهدان خبر داد.

انهدام شبکه زمین‌خواری در زاهدان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان،علی محمدی رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در راستای انجام وظایف کنترلی و نظارت پلیس و به دنبال اطلاعات واصله مبنی بر فعالیت شبکه‌ای از عوامل و متصدیان بنگاه‌های مشاور املاک حاشیه شهر زاهدان در خصوص زمین‌خواری و انجام معاملات غیرقانونی اراضی دولتی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرارگرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام کار اطلاعاتی، چند فرد سودجو که در قالب بنگاه و مشاور املاک اقدام به تنظیم مبایعه‌نامه و صدور مدارک غیرقانونی، خرید و فروش اراضی اقدام به ترغیب مردم و شهروندان بی‌بضاعت در راستای خرید اراضی مذکور و ساخت و ساز غیرمجاز در جهت رونق کسب و کار خود می‌کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی چهار نفر از این افراد سودجو در عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

محمدی تصریح کرد: در این عملیات، 13 هزار و 12 متر مربع زمین در محدوده اراضی تصرفی و دولتی با ارزش ریالی حدود 11 میلیارد 660 میلیون ریال که طی 35 فقره خرید و فروش مورد معامله غیرقانونی شده بود، رفع تصرف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: پلیس تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با زمین‌خواران و افراد سودجو که به اراضی ملی دست درازی می‌کنند، برخورد کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار