اکبرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

آخرین جزئیات از زلزله "خنج" استان فارس

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور آخرین جزئیات زمین‌لرزه 5 ریشتری در "خنج" استان فارس را تشریح کرد.

آخرین جزئیات زمین‌لرزه استان فارسمرتضی اکبرپور معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سياسى باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات زمین‌لرزه 5 ریشتری در "خنج" استان فارس، گفت: بعد از رخداد این زلزله در استان  فارس 14 فرآیند از جمله بازدید میدانی از محل زلزله، اعزام تیم‌های ارزیاب، تشکیل جلسه شورای هماهنگی استان، اعلام آماده باش به ادارات، اعزام نیروهای هلال احمر و اورژانس به مناطق حادثه، ارسال تجهیزات مورد نیاز همچون تخته چادر و ... به کار گرفته شد.

وی افزود: همچنین برای امداد رسانی به مناطق زلزله دیده، هلال احمر را با ظرفیت 90 نفر و در قالب 25 تیم امدادی و خدماتی در استان بسیج کردیم که این نیروها توانستند در مدت 8 ساعت، منطقه را رصد کنند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: تیم‌های کاری به تعداد 18 نفر، ظرف مدت کمتر از 4 ساعت، شریان حیاتی از جمله شبکه های آب، برق و تلفن را در منطقه برقرار کردند.

اکبرپور با اشاره به تعداد کشته و زخمی شدگان این حادثه بیان کرد: تعداد کشته شدگان این حادثه همان 4 نفر تبعه افغانستانی هستند که در یک ساختمان در اتاقک نگهبانی باغ بودند، 4 نفر هم مصدوم بودند که سرپایی مداوا شده و از بیمارستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در سالهای گذشته در این منطقه زلزله شدیدی رخ داده بود، بسیاری از واحدهای مسکونی مقاوم‌‌سازی، نوسازی و بهسازی شده بودند، براین اساس در این زلزله حدودا 200 واحدهای مسکونی آسیب جزئی دیدند.

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برآورد ریالی هزینه‌های خسارات این زلزله خاطر نشان کرد: مردم باید طی روزهای آینده فرم‌هایی که در اختیار دارند، به استانداری تحویل دهند، پس از بررسی این فرم ها، رقم ریالی خسارات وارده شده تعیین و میزان اعتبار لازم برای بازسازی و تعمیرات به دولت اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ در ساعت 6:30 بامداد روز گذشته(جمعه 17 دیماه) زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر منطقه خنج در استان فارس را لرزاند. این زمین لرزه در عمق 4 کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن 35 کیلومتر تا مرکز خنج فاصله داشت،

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۵۴ ۱۸ دی ۱۳۹۵
خدارو شکر جانی نباشه تلفات .مالی درست میشه نماز ایات بخوانیم .
آخرین اخبار