شیراز؛

برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد برای دانش آموزان عشایر

نخستین نشست پیشگیری از اعتیاد برای دانش آموزان عشایر در فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آفرینی دبیر همایش مبارزه با مواد مخدر در این همایش که با حضور رئیس آموزش و پرورش عشایر، رئیس اداره عشایری، ریاست سپاه عشایر، کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: کار پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر در تمام دنیا دارای اهمیت ویژه ای است لذا پیشگیری باید از سنین پایین و در مدارس آغاز شود.

آفرینی بیان کرد:  دانش روانشناسی در کنار جذابیت  و امکاناتی که رشته های هنری دارند می تواند در کاهش آسیب های اجتمایی و پیشگیری از اعتیاد بسیار سودمند باشد.

همچنین دکتر نجفی رئیس آموزش و پرورش عشایری ادامه داد: آموزش و پرورش عشایری قدمتی 60ساله دارد و تعداد دانش آموزان عشایری در استان یازده هزار نفر است.

نجفی تعداد مدارس عشایری را 6 مدرسه شبانه روزی در شیراز و صدرا  برشمرد و افزود: پیشگیری از اعتیاد دانش آموزان را باید از مدرسه های شبانه روزی آغاز کرد.

سرهنگ افسری رئیس سپاه عشایر نیز تصریح کرد: جامعه عشایری تابعی از جامعه کل است، و در هفت شهرستان استان حوزه مقاومت فعالیت داریم  که می توانیم از این حوزه ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

مهندس بهرامی مدیر کل عشایر استان فارس نیز با شرح دادن وظایف درون سازمانی وبرون سازمانی عشایر اظهار کرد: باید در تفاهم نامه ای زمینه پیشگیری از اعتیاد بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و اداره عشایری تنظیم شود.

گفتنی است، در پایان اسکندری کارشناس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ازاختصاص امکاناتی که شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرمی تواند برای پیشگیری در مدارس عشایری در نظر بگیرد خبر داد و افزود: شورای هماهنگی هر ساله بودجه ای را برای مبارزه با مواد مخدر در مدارس در نظر گرفته و در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار