ولایتی در جمع خبرنگاران؛

تصمیم ایران برای ساخت "پیشران‌ هسته‌ای" قطعی است/ ترکیه تنش با همسایگان را به صفر برساند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم ایران برای ساخت پیشران‌های هسته‌ای قطعی است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه  مراسم رونمایی از کتاب اندیشه وعمل داعش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آینده روابط ترکیه و عراق و همچنین سفر نخست وزیر ترکیه به بغداد، اظهار داشت: ما از هر نوع دوستی بین کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم و در مقابل از تنش بین ترکیه و عراق استقبال نمی‌کنیم.

وی افزود: سعادت ملت‌های منطقه در گرو همکاری‌های منطقه‌ای و جلوگیری از هرگونه تنش بین همسایگان است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براین مطلب که نباید در امور داخلی کشورهای دخالت کرد، تصریح کرد: در این صورت هر کشوری خود را مجاز به دخالت در امور کشورهای دیگر خواهد دید و نسخه‌ای برای همه کشورها خواهد بود تا در امور داخلی سایر کشورها دخالت کند و این مورد تأیید ما نیست.

ولایتی برهمین اساس خاطرنشان کرد: اینکه دولت ترکیه تصمیم گرفته است حسن همجواری با عراق را رعایت کند و به تمامیت ارضی عراق احترام بگذارد قدم مثبتی است و امیدواریم این روابط در بین ترکیه و سوریه نیز برقرار شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نقض عهد آمریکا در برجام و دستور رئیس جمهور در خصوص ساخت پیشران‌های هسته‌ای اظهار داشت: ساخت پیشران‌های هسته‌ای یا موتورهای کامپکت هسته‌ای برای کاربرد در شناورهای دریایی و همچنین تأمین سوخت مناسب آن تصمیم قطعی جمهوری اسلامی ایران است و این حق ایران است که در حوزه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز چنین تصمیمی بگیرد و ساخت این پیشرانه‌ها مصمم هستیم. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه و تغییر مواضع ترکیه در قبال سوریه تصریح کرد: در این زمینه علت هرچه باشد ما استقبال می‌کنیم. ما استقبال می‌کنیم که تنش بین همسایگان به رابطه دوستانه تبدیل شود  نه ترکیه و نه سوریه از تنش به وجود آمده سودی نخواهند برد.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: امیدواریم ترکیه به روزهایی بازگردد که بنا داشت تنش را با همسایگان به صفر برساند و امیدواریم این سیاست به این کشور بازگردد، ثبات در روابط بین ترکیه و سوریه منوط به شناختن حقوق برابر و احترام متقابل و همچنین عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار