کرمان؛

اصحاب رسانه، بازوان توانمند نظام و رکن چهارم دموکراسی هستند

مستشار دادگاه کیفری یک استان کرمان گفت: ‌نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند.

اصحاب رسانه، بازوان توانمند نظام و رکن چهارم دموکراسی هستند به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  علی سیدی مستشار دادگاه کیفری یک استان کرمان بعد از برگزاری دومین جلسه دادگاه مطبوعات استان کرمان که در محل دادگستری کل و با حضور اکثریت  اعضای هیات منصفه برگزار گردید، با اشاره به آیه " ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ"  ‌از قرآن کریم"گفت: ‌نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند که تفصیل آن را قانون معین نموده است.

سیدی  گفت :رسانه ها رکن چهارم دموکراسی و چشم،گوش وزبان مردم می باشند.

وی افترا به مقامات، نهادها، ارگانها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند،با بهانه انتقاد سازنده جرم محسوب می گردد  .

این مقام قضائی خطاب به مدیران مسئول مطبوعات،تصریح کرد: مسئولیت یکایک مطالبی که در نشریه به چاپ می‌رسد و دیگر امور در‌ رابطه با نشریه به عهده مدیر مسئول خواهد بود وبایستی مطالب را بر اساس تفکرات دینی و هویت ملی،متن  نگارش شده نویسنده را مورد ارزیابی و پالایش قرار دهد .

وی ادامه داد:اصحاب رسانه از درج مطالب دارای شبه که اشخاص حقیقی و حقوقی را مورد تعرض قرار می دهند جداً خودداری نمایند.

سیدی افزود: از سویی خبرنگاران بایستی از امنیت حقوقی و شغلی برخوردار باشند و در انتشار مطالب خود رعایت حریم خصوصی و در جهت منافع ملی گام بردارند چرا که امنیت شغلی خبر نگاران و روزنامه نگاران بخصوص مدیر مسئول محترم  در گرو مهارت آنهاست

وی عملکرد رسانه های استان کرمان را مثبت ارزیابی نمود وافزود: اصحاب رسانه بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و روزنامه نگاران استان کرمان کمترین تخلف و جرایم را در سطح کشور به خود اختصاص داده اند و هرگز خوراک رسانه ها و رادیو های بیگانه را فراهم نکردند که جای تقدیر دارد.

شایان ذکر است دادگاه مطبوعات استان کرمان با حضور یازده نفر از اعضای هیات منصفه  به ریاست قاضی سیدی برگزار گردید و به اتهامات مدیر مسئول و نویسنده(شاعر) هفته نامه هفتواد کرمان رسیدگی شد و طبق مقررات ظرف مدت یک هفته رای مقتضی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/س





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار