رئیس فدراسیون فوتبال:

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون با استعفای کی روش مخالفت کردند/ افرادی که نسبت به وضعیت تیم ملی خارج از عرف صحبت کردند، منتظر برخورد قضایی فدراسیون فوتبال باشند

تاج: تیم ملی اولویت اصلی استبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج در نشست خبری خود پس از پایان نشست هیئت رئیسه اظهار کرد: ابتدا تقدیر ، تشکر و عذرخواهی می‌کنم که حدود 20 دقیقه با تاخیر آمدم زیرا جلسه هیئت رئیسه طول کشید.  
 
وی افزود: بحثی که در واقع در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح بود، بحث استعفای کی روش است. من با کی روش صحبت کردم و واقعیت این است که تیم ملی اولویت ماست و میادین رقابتی بین‌المللی که در سطح تیم ملی و باشگاه‌هاست، برایمان مهم تلقی می شود.
 
رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اختلافی پیش آمده بود که باید کار مهمی انجام دهیم و در مجموع انتقاد هم بپذیریم و برنامه‌های اجرایی را دنبال کنیم. سازمان لیگ برنامه‌ای به کلیه باشگاه‌ها داده و این برنامه مورد تایید و تصویب باشگاه‌ها قرار گرفته است و این برنامه متناسب با لیگ قهرمانان و باشگاه‌ها و تیم ملی بوده است.
 
تاج گفت: این برنامه توسط یکی از باشگاه‌های مهم به نام پرسپولیس مورد انتقاد قرار گرفت و کی روش هم گفت تمام تلاشم را کرده‌ام در 6 سالی که در تیم ملی هستم، همیشه جزء تیم‌ های اول آسیا هستیم. با توجه به محدودیت‌هایی که ما داریم در همه عرصه‌ها تلاش کردیم که مشکل خاصی نباشد.

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با استعفای کی روش مخالفت کردند

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در تیم ملی جوانگرایی خوبی صورت گرفت و نظم و انضباط خوبی در تیم وجود دارد. هماهنگی و همدلی زیادی هم در تیم ملی هست. این مسائل موجب شد تا اعضای هیأت رئیسه به اتفاق آراء‌نظرشان این باشد که کی‌روش بماند تا بتوانیم با توجه به شرایط حساس کنونی کارها را پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اعضای کمیته اخلاق معرفی شدند، همچنین یکی دیگر از مصوبات این بود که افرادی که در حوزه فوتبال فعالیت می‌کنند اگر بر اساس قوانین موجود در آئین‌نامه انضباطی صحبت‌های خلاف واقع انجام دهند کمیته اخلاق و انضباطی به این مسائل رسیدگی کنند. 

تاج ادامه داد: مقرر شده دبیرکل فدراسیون فوتبال همه مطالب مرتبط در چند وقت اخیر را گردآوری کرده تا رسیدگی شود. در این بین برخی از بحث‌ها جنبه قضایی هم دارد که فدراسیون تصمیم دارد آن را پیگیری کند. البته باید بگویم این مسائل ربطی به پرسپولیس، استقلال، ذوب‌آهن و... ندارد. اما برخی افراد مصاحبه‌هایی انجام دادند که مسئولیتی در زمینه آن ندارند که از برخی جهات درست نبود. برخی هم انتقادهایی کردند، در مجموع برخی انتقادها هم دلسوزانه بود که ما باید به آن گوش بدهیم. 

وزیر ورزش ضمن تاکید بر شرایط حساس تیم ملی اعتقاد دارد نمایندگان ایران باید به شکل قدرتمندانه ای در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد دیدار با وزیر ورزش گفت:‌ وی نظرش این است که ما در تیم ملی موفق عمل کنیم و نگاه همه ما در این عرصه به یک سو باشد. این اختلافات به سود هیچ کسی نیست. همه با همدلی،‌ رفاقت و برنامه‌ریزی باید نگاه‌مان رو به جلو باشد. 

تاج در ادامه تاکید کرد: ما در 4 سال گذشته بهترین رنکینگ را داشته‌ایم. تیم ملی شرایط شکوفایی داشته است و بدترین انتقادات انجام شده است. 

 وی ادامه داد: برخی صحبت‌ها انجام شد که باید به آن پاسخ داده شود. در کل هیئت رئیسه حمایت قاطع از تیم ملی دارد و همچنین آنها بر این باورند که باید از تمامی نماینده‌های فوتبال ایران به نحو احسن حمایت کرد تا ما نماینده‌های قدرتمندی در مسابقات آسیایی داشته باشیم.  پرسپولیس، ذوب‌آهن،‌استقلال و استقلال خوزستان هم همین شرایط را دارند و باید آنها هم مثل تیم ملی قوی باشند.

تلویزیون همیشه یار دوازدهم تیم ملی بوده است

 تاج در مورد اینکه تلویزیون همیشه یار دوازدهم تیم ملی بوده است، گفت: درست است تلویزیون همیشه یار دوازدهم تیم ملی بوده است و باید تلاش کند تا وحدت داشته باشیم. کمک به یکرنگی در مجموعه شود، اختلافی پیش آمده و یک نفر هم جواب داده است. البته از صداوسیما هم تشکر می‌کنیم.

وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال چه جوابی به پاسخ احتمالی کی‌روش خواهد داد، گفت: به نظر من اختلاف‌نظری که اکنون پیش آمده بهتر است تا اینکه این اختلاف‌نظر در برج 12 و یک پیش می‌آمد. در برج 12 و یک مجالی برای رسیدن به این حرف‌ها پیدا نمی‌کنیم. ما ایستادیم تا ببینیم حرف‌ها به کجا ختم می‌شود،‌ اما در برج 12 و یک نمی‌شود حرفی زد. باشگاه‌ها هر 4 روز یکبار بازی دارند. تیم ملی هم دو بازی سنگین و نفس‌گیر در فروردین دارد و کشور ضرر می‌کند. خیلی از حرف‌هایی که زده شد را پذیرفتیم، البته قابل پاسخگویی هم بودند. ما تعجیل در پاسخگویی نمی‌کنیم.

تاج تصریح کرد: برخی حرف‌ها را زدند اما گاهی صلاح نمی‌بینیم همان‌موقع پاسخ دهیم، باید کار پخته شود. برخی کارشناسان می‌آیند و در مورد همه‌چیز نظر می‌دهند از آلودگی هوا تا آب‌وهوا. اعتراض به برنامه بازی‌ها حق قانونی سرمربی یک باشگاه است.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: هر باشگاهی اعتراضی دارد و می‌خواهد به برنامه‌ریزی اعتراض کند می‌تواند نزد ما بیاید و البته با خودش باید پیشنهاد هم بیاورد. ما این آمادگی را داریم تا پیشنهادات باشگاه‌ها را گوش کنیم.

وی در خصوص فساد در فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال همیشه در مقابله با فساددر فوتبال کمترین نقش و دستگاه‌های نظارتی بیشترین نقش را داشته اند. نظر همه این است که اگر ادعایی در مورد فساد در فوتبال وجود دارد باید رسیدگی شود. 

گویا تیم ملی در امارات در خاک ایران تمرین می کرد

وی  برگزاری اردوی تیم ملی در امارات گفت: واقعیت این است که اردوی امارات اردوی بسیار خوبی بود و زمین چمنی که ما در اختیار داشتیم بسیار عالی بود. چون چنین زمین در ایران نداریم و این یک واقعیت است. وقتی ما در زمین باشگاه ایرانیان بودیم انگار در خاک خودمان تمرین می‌کردیم و از همه مهمتر اینکه آنجا از لحاظ هزینه بسیار ارزان بود. ما هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ آب و هوا و مجموعه اردوی بسیار خوبی داشتیم.

برخی افرادی که نسبت به وضعیت تیم ملی خارج از عرف صحبت کردند، منتظر برخورد قضایی فدراسیون فوتبال باشند

تاج تاکید کرد:‌ یکسری حرف‌های کی‌روش درست است آنجایی که او مدعی است اگر یکسری از تیم‌ها یا افرادی که برنامه را دریافت می‌کنند همان ابتدا که برنامه را می‌بینند اعتراض کنند. با یک اردو این همه انتقاد برای من عجیب است. یک عده را خیلی وقت بود ندیده بودیم و دلمان برایشان تنگ شده بود. اما از روزی که این اردو برگزار شد در این برنامه و آن برنامه مصاحبه می‌کردند. به نظر من که بعضی از حرف‌ها که قابل پیگیری است. آنهایی که مسئولیت اداره کشور را  داشتند امروز همگی با استعفای کی‌روش مخالف بودند و این را در جلسه هم اعلام کردند. 

وی خاطرنشان کرد: هواداران پرسپولیس و هواداران تیم ملی را درک می‌کنیم، همه نگران نتایج تیم ملی هستند و هواداران پرسپولیس و استقلال هم نگران نتایج تیم‌های خود هستند. سازمان لیگ تمام تلاشش برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت فعالیت تیم ملی و نمایندگان فوتبال ایران است. سازمان لیگ تلاش زیادی برای حفظ سهمیه لیگ ایران در مسابقات آسیا کرد که خوشبختانه این اتفاق افتاد،

صحبت های برانکو برای من امیدوارکننده بود

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در ادامه تأکید کرد: مصاحبه برانکو امروز امیدوارکننده بود، بحث‌ها و نظرات دیگری داشتیم که نظر برانکو امروز نظر هیأت رئیسه را هم تغییر داد. برخی می‌گویند قرار است دیگر پرسپولیسی‌ها را دعوت نکنند که من گفتم سرمربی تیم ملی بزرگوارتر از آن است که بازیکنی را محروم کند. برخی از صحبت‌ها باعث ناامیدی می‌شود و فضا را به سمتی می‌برد که ما هاله‌ای را دورمان بکشیم و فقط با جاهایی که حقایق را منتقل کنند، صحبت کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که اختلافاتی که به وجود می‌آید به‌خاطر برنامه لیگ قهرمانان آسیاست که مطابق با شرق آسیاست. هر دو سال یکبار در برج 12، یک و دو این مشکلات برای کل کشورهای غرب آسیا به وجود می‌آید. 

وی در پاسخ به این سؤال که کی‌روش چه زمانی به ایران بازخواهد گشت، تصریح کرد: به هر حال کی‌روش استعفا داده و ما با آن مخالفت کردیم. باید مخالفت با استعفا را برای او که در دبی حضور دارد بفرستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه کی‌روش خوبی‌هایی هم داشته اما برخی رفتارها انجام داده به طور مثال ملی‌پوشان پرسپولیس را اخراج کرده است، اظهار داشت: این لفظ بد است و هیچ بازیکنی اخراج نشده است. با بازگشت ملی‌پوشان به هر حال نگرانی سرمربی پرسپولیس برطرف شد و ملی‌پوشان این تیم به تمرینات آمدند تا در تیم خودشان تمرین کنند و قرار است در روزهای فیفا دی به تیم ملی دعوت شوند. 

 اگر انتقادی هست باید قانونی باشد

تاج خاطرنشان کرد:  کشور ما با قانون اداره می‌شود. قاطعیت در برنامه و اجرای صحیح برنامه‌ها است. همه مربیان باید طبق قانون که قول داده و امضا کرده‌اند رفتار کنند، دوم اینکه اختلاف‌نظر همیشه هست همین اختلاف باعث رشد می‌شود. باید از ما انتقاد کنند، اما باید مسیر قانونی این موضوع طی شود. اگر هم انتقادی هست باید قانونی باشد و ابتدا به مدیر باشگاه نامه بزنند و از مسیر قانونی کار را پیگیری کنند. اینطور نباید باشد هر کسی تماس بگیرد و حرفی بزندم

وی در مورد اینکه برانکو سرمربی پرسپولیس مدعی شده از ادبیات فتاحی مسئول برگزاری بازی‌ لیگ برتر ناراحت است، گفت: برخی از ادبیات فتاحی مورد پسند من هم نیست.

تاج ادامه داد: برخی در تیمی مسئولیت دارند و آتش‌بیار معرکه شده‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه نمی‌شد جلسه‌ای با حضور همه سرمربیان برگزار کرد تا کی‌روش و سرمربیان تعامل داشته باشند، گفت: این هم یک پیشنهاد است. به هر حال باید تعامل داشت. فدراسیون فوتبال مسئول تیم ملی است و مسئول باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان هم هست. فدراسیون فوتبال مسئول تمام باشگاه‌ها هم هست. این مجموعه در اختیار فدراسیون فوتبال است و باید با تعامل کار کنیم. در اساسنامه همه اینها آمده است. ما برنامه مکتوب داریم، ضمن اینکه اگر همه را دعوت کنیم ممکن است شلوغ شود و بگویند نتیجه نگرفتیم.

بهترین راه تعامل سرمربی کی روش با سرمربیان لیگ برتری، ارائه برنامه مکتوب تیم ملی به باشگاه ها است.

تاج ادامه داد: بهترین راه این است که برنامه را به صورت مکتوب به باشگاه‌ها بدهیم و باشگاه ها بروند و رویش خوب فکر کنند و نظرشان را اعلام کنند. باشگاه‌ها یا برنامه را تأیید می‌کنند یا اظهارنظر می‌کنند یا تغییراتی در آن می‌دهند، ما هم آنها را تغییر می‌دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۵
دعوا نکنید به هم احترام بذارید ومخصوصا به ملت وفوتبالدوستان هم تیم ملی وهم باشگاه های پرسپولیس واستقلال وسپاهان وتراکتور ونفت وذوب اهن وکه وقت نیست همه را بنویسم .بذارید با دل خوش وروحیه بالا بریم جام جهانی وجام باشگاهها .دشمن شاد کن نشیم .انشاالله .
آخرین اخبار